Uber se mění a ostatní technologičtí giganti by tomu měli věnovat velkou pozornost
Výkonný ředitel společnosti Uber Dara Khosrowshahi má pro celé technologické odvětví jeden prostý vzkaz: Budete se chovat zodpovědněji, nebo přijde utaženější regulace. Uber dobře ví, o čem je řeč. Zjistil to tou nejtěžší cestou. Khosrowshahi se do jeho čela dostal minulé léto, od té doby řeší nakupené problémy a snaží se najít dohodu s řadou vlád, radnic měst a se zástupci taxislužeb, se kterými se dříve setkával spíše před soudem než za jednacím stolem.
„Digitální společnosti, které budují nové platformy, si musí být vědomy moci, kterou tyto platformy získávají, a obsahu, který na nich je,“ tvrdí ředitel Uberu. A dodává, že pokud potřebné změny nepřijdou z popudu samotných firem, provedou je vlády, „svou roli budou hrát i regulátoři, protože na to mají právo.“
Uber a jeho služby čelí velké opozici zejména v Evropě a jeho vedení se proto snaží najít nový podnikatelský model, který by nevyvolával odpor vlád a části společnosti. Mimo jiné se tak snaží spolupracovat s některými taxislužbami a posilovat partnerství s městy. Navíc jde cestou zvyšování bezpečnosti cestujících a snižování emisí. Bývalý šéf Uberu Travis Kalanick byl známý svou nekompromisností, Khosrowshahi je otevřenější a ochoten naslouchat druhým.
Podle Politica se nyní valuace Uberu nachází na 61 miliardách dolarů a tudíž v tomto ohledu předčí většinu obchodovaných evropských společností. Jeho strategií bývalo „obsadit trh a otázky si klást až později“. Tato strategie ale vedla k nejednomu sporu s politiky, kteří to považovali za podvádění a nerespektování zákonů a pravidel. Khosrowshahi ale tvrdí, že se firemní kulturu snaží změnit.
Nedávno například oznámil, že bude poskytovat pojištění přibližně pro 150 000 nezávislých řidičů v Evropě, kteří podnikají pomocí jeho platformy. Pojištění by mělo mimo jiné pokrývat úrazy utrpěné během práce pro Uber. Podle společnosti je to krok směrem k eliminaci „občanů první a druhé kategorie“ a poskytnutí toho, „na co jsou lidé v Evropě zvyklí.“ Pokud chceme být v Evropě, potřebujeme Německo, Španělsko a snad i Itálii. Jestliže chceme, aby nás tam někdo poslouchal, musíme naslouchat i my. A to nyní chceme právě v Německu. Nebude to úplně dokonalé, ale zlepší se to,“ řekl Khosrowshahi před svou cestou do Berlína, která je naplánována na příští měsíc.
Zdroj: Politico
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz