Nevěřte mýtům a bájím aneb o mileniálech jste už určitě slyšeli, ale kdo to vlastně je?
O mileniálech jste už určitě slyšeli. Jde o magické označení generace, která je úplně jiná, než předchozí generace. Jaké jsou jejich vlastnosti?
Median je definoval
takto: silní uživatelé internetu a sociálních sítí, vlastní smartphone, jsou vzdělaní, zajímají se o životní prostředí, odmítají tradiční genderové role. Dále jsou hédonističtí, ve volném čase cestují, rádi poznávají nové kultury. Častěji mění zaměstnání, preferují práci v týmu. Hlavním zdrojem informací je pro ně internet, TV hraje malou roli. Jsou otevření, mají rádi novinky a změny. Ve zvýšené míře nakupují online, starají se o původ výrobků (fair trade). A neposlední řadě si dovolenou organizují sami, nevyužívají cestovní kanceláře, nejezdí opakovaně na stejná místa.
Kolik jich tedy je? Většina vysokoškolsky vzdělaných Čechů splňují tyto podmínky. A jsou tedy mileniálové. Ale pozor: bez ohledu na jejich věk. Během krize středního věku dokonce mileniálství v této skupině obyvatel dokonce roste. Mileniálství se naopak vyhýbá lidem s nižším vzděláním. A opět bez ohledu na věk.
Mileniálem tak není jedna konkrétní generace. Je to konkrétní životní styl. Pohlížet na mladé jako na homogenní skupinu se může hrubě nevyplatit. Zvlášť když se jedná o marketingové výdaje.
David Navrátil
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz