Povánoční výprodeje stouply o pětinu a více utráceli muži
Jak na to ...
Vkládání dotazů
Své dotazy vpisujete do spodního textového pole. Pro odeslání dotazu stiskněte tlačítko Odeslat nebo Enter. Přesun na další řádek probíhá automaticky dle délky textu nebo použitím tlačítka Shift + Enter.
Odhlášení
Pro ukončení chatu stiskněte tlačítko Ukončit chat. Poté bude chat ukončen a nebude možné komunikaci s Klientským poradcem obnovit. Chat může být také ukončen automaticky, a to pokud nebudete reagovat déle než 15 minut. Pokud poté budete chtít v komunikaci pokračovat, je třeba otevřít nový chat.
Po ukončení chatu si můžete nechat zaslat celý průběh komunikace na e-mail.
Z důvodu zkvalitňování služeb a z důvodů evidenčních může být chat komunikace monitorována.
V povánočních výprodejích vzrostly v kamenných obchodech útraty klientů ČSOB platebními kartami v meziročním porovnání o pětinu. Utrácelo se především za elektroniku, v řetězcích s potravinami, u čerpacích stanic a za oblečení. Překvapivé bylo, že 56 procent všech bezhotovostních nákupů po Vánocích šlo na vrub mužů. Statistika ČSOB porovnává poslední a minulé období ohraničené 25. prosincem a 19. lednem.
Největším tempem se v porovnání s minulým povánočním obdobím zvýšily útraty platební kartou v obchodech s elektronikou, a to o čtvrtinu. V supermarketech činil meziroční růst 16 procent a v případě pohonných hmot byl nárůst sedmiprocentní. Za oděvy spotřebitelé zaplatili kartami o čtyři procenta meziročně více.
Za rychlým růstem útrat v obchodech stojí především dobrá nálada spotřebitelů, kteří se méně obávají budoucnosti, a o to více nakupují už nyní. Povánoční výprodeje a příprava na oslavu příchodu nového roku to jen potvrzují. Vedle toho stále raději volíme platbu kartou na úkor hotovosti. Ať už díky pohodlí, rychlosti nebo bezpečí, říká analytik ČSOB Petr Dufek.
Po svátcích narostly tržby i e-shopům. Mimo kamenné obchody utratili klienti ČSOB o 38 procent více než ve stejném období v předchozím roce. Celkově v uplynulém roce vzrostl počet transakcí u elektronických obchodníků meziročně o 30 procent. Ze tří čtvrtin se jednalo o nákupy v zahraničních elektronických obchodech. Češi si hodně oblíbili zejména ty britské a čínské.
Češi se přesouvají do internetových obchodů a navíc se nebojí používat platební aplikace v mobilu. Tento trend vítáme, není bezpečnější způsob placení než přes náš Smart klíč a aplikaci NaNákupy, uvedl výkonný ředitel pro digitální bankovnictví ČSOB Radek Hájek.