Koncern VW loni prodal nejvíce aut v historii, dopomohla ŠKODA
Aféra dieselgate zapomenuta - koncern Volkswagen zažil další rekordní rok. Výrazný prodejní úspěch zaznamenal zejména ke konci roku. Po dvouciferném růstu v listopadu, prosincové prodeje se poprvé v historii koncernu téměř dotkly hranice milionu vozů.
Koncern konkrétně prodal 999 800 vozů, meziročně o 8,5 % více. V absolutních číslech dopomohly k rekordnímu výsledku zejména mateřský Volkswagen s 594 100 vozy (+5,6 %) a Audi s 180 200 vozy (+16,2 %). Největší meziroční růst však v prosinci vykázala ŠKODA s prodanými 107 500 vozy (+19,2 %).
CEO Matthias Müller k výsledku uvedl: „Údaje o celkovém počtu dodávek
jsou především důsledkem silného výkonu všech značek a zaměstnanců
Skupiny. Jsme vděční našim zákazníkům za důvěru, kterou tyto údaje
odrážejí. Budeme i nadále dělat vše, co je v našich silách, v roce 2018,
abychom splnili a překonali očekávání našich zákazníků po celém světě.“
Rok 2017 - opět více než 10 milionu vozů
Koncern druhý rok v řadě navýšil své rekordní prodeje. Oproti roku 2016 prodal o 4,3 %, resp. o 444 500 vozů více. Celkově přes 10,74 milionu vozů.
ŠKODA druhá nejúspěšnější
Z hlediska jednotlivých značek se pořadí nezměnilo. Mateřský Volkswagen tvořil 58 % podíl, když prodal 6,23 milionu vozů (+4,2 %). I přes rekordní prosincový výsledek si Audi za celý rok prodeje vylepšilo jen o 0,6 % na necelých 1,88 milionu vozů. Bronz patří tradičně domácí automobilce ŠKODA, která prodala přes 1,2 milionu vozů, meziročně o 6,6 % více. Z divizí osobních vozů druhé největší meziroční procentuální zlepšení. Více si polepšil jen SEAT s dvouciferným růstem o 14,6 %. V absolutních číslech však jeho prodej 468 tisíc vozů nepůsobí tak výrazně. Zákazníků si sportovních vozů Porsche loni našlo na více než 246 tisíc (+3,6 %).
Doplnit lze, že dvouciferné růsty přes 11 % loni vykázaly divize nákladních vozů MAN i Scania.
Podíl Číny již přes 40 procent
Tahounem růstu prodejů koncernu zůstává největší automobilový trh světa – Čína. Tempo prodejů zde loni každopádně zvolnilo na 5,1 % oproti 12,2 % v roce 2016.
Jiří Zendulka doplňuje: Vůbec poprvé podíl prodejů koncernu v Číně přesáhl hranici 40 %, resp. činil téměř 42 %. V roce 2016 to přitom bylo 38,6 %, o rok dříve dokonce „jen“ 35,7 %. Není zkrátka divu, že se koncern loni již probudil se svými vizemi elektromobility, kterou se právě Čína výrazně vydává.“
Akcie Volkswagen, preferenční i kmenové, dnes dopoledne ztrácí okolo tři čtvrtě procenta. V úterý před dnešním reportem o prodejích se však vyšplhaly na nová více než 2letá maxima, resp. tedy nejvýše od vypuknutí aféry dieselgate.
W4T.CZ
w4t.cz je předním ryze českým finančním portálem s bohatou zásobou tematických článků jak pro laickou, tak i profesionální veřejnost, najít zde můžete vše o akciích, komoditách nebo forexu, informace k osobním financím nebo zpráv z byznysu a podnikání. Zpravodajství produkuje denně průměrně 90 článků a rychlých zpráv z finančních trhů čímž se vyrovná i prestižním zahraničním konkurentům. Součástí webu je též robustní odborná knihovna, ze které mohou čerpat investoři know-how pro správná investiční rozhodnutí.
Více informací na: www.w4t.cz
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz