Philip Morris sází na nová zařízení jako IQOS, umožňující kouření bez hoření tabáku

Philip Morris sází na nová zařízení jako IQOS, umožňující kouření bez hoření tabáku 30. 3. 2017 16:32:00 Společnost Philip Morris celosvětově od roku 2008 investovala již více než 3 mld. USD do vývoje nových platforem, které by mohly přinést revoluční změny do tabákového průmyslu. Jednou z takových platforem je IQOS, přístroj, kde se v lehkém 9,5 centimetru dlouhém těle skrývá akumulátor a kovový trn, který po nabití strojku ve speciální nabíječce ohřívá vložený tabák zhruba na třetinu teploty běžné zapálené cigarety. Vzhledem k tomu, že tabák nehoří, nevdechujekuřák kouř plný dehtua spalin, ale jen nikotinovou párua netvoří se ani popel. Teoreticky by tento způsob inhalace měl být zdravější než klasické kouření cigaret. Philip Morris po premiéře v Japonsku a Itálii prodává tento produkt už také v Portugalsku, Rumunsku, Rusku, Švýcarsku a na Ukrajině. Do konce letoška by měl být IQOS k mání už zhruba ve 20 zemích. V Itálii vyjde samotný strojek v přepočtu zhruba na 1900 korun. Krabička 20 náplní Marlboro pak na přibližně 120 korun.O potenciálním uvedení produktu v České republice bude informovat představenstvo společnosti na své valné hromadě 28. dubna 2017. V japonském městě Sendai, kde bylo zavedení IQOS zatím nejúspěšnější, dosahuje odhadovaný tržní podíl IQOS a jemu podobných zařízení na celkovém trhu s tabákem 20 % a během následujících dvou let se očekává jeho nárůst na 30 %. Pokud bychom vývoj v Sendai aproximovali na celé Japonsko, 30% podíl by reprezentoval přibližně 50 miliard kusů cigaret. PMI v roce 2016 plně vyprodala svoji kapacitu, když prodala celosvětově 7,4 miliardy krabiček, obsahujících 20 kusů speciálních cigaret do IQOS zařízení, které v průměru stojí 1,55 EUR za krabičku. Pro rok 2017 společnost odhaduje prodej 32 miliard krabiček a usilovně se snaží zvýšit kapacitu. To by mohlo zvýšit celosvětové tržby společnosti o 6 % (1,6 mld. USD) a další 2 % by mohly přidat prodeje zařízení, pro která společnost zřizuje speciální obchody ve stylu podobném Apple nebo Nespresso Boutique. Zavádění nových tabákových produktů je v Evropě díky přísnějším zákonům a tvrdší regulaci výrazně složitější a pomalejší. Nicméně společnost předpokládá, že dosažení 2-3% tržního podílu, který je zásadní pro masové přijetí nového produktu, je při vhodně zvolené marketingové strategii reálné. V případě České republiky, kde se roční prodej cigaret pohybuje okolo 19 miliard kusů ročně, by 3% podíl mohl znamenat přínos 3-4 mld. CZK do tržeb společnosti.
Zařazenočt 30.03.2017 16:03:00
ZdrojKB - Trading
Origináltrading.kb.cz/commentsanalysis/detail/81b_philip_morris_sazi_na_nova_zarizeni_jako_iqos_umoznujici_k...
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Hypotéky, Stavební spoření

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzdy, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat

Používání cookies

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o. V