Francouzský kosmetický gigant L'Oréal vykázal za loňský rok mírný nárůst tržeb i provozního zisku. Firma také potvrdila, že zvažuje prodej své britské maloobchodní divize The Body Shop. Podle Financial Times by se prodejní cena této divize přírodní kosmetiky mohla pohybovat kolem 1 miliardy eur. Pod střechou L´Oréalu je deset let.
Celkové tržby společnosti L'Oréal loni stouply na 25,8 miliardy eur z 25,3 miliardy eur v předchozím roce. Provozní zisk se zvýšil na 4,5 miliardy eur ze 4,4 miliardy před rokem. Čistý zisk se však kvůli mimořádným nákladům snížil, a to na 3,1 miliardy eur z 3,3 miliardy.
Snížily se také tržby samotné divize The Body Shop, a to na 920,8 milionu z 967,2 milionu eur před rokem.
The Body Shop založili v roce 1976 sociální a ekologická aktivistka Anita Roddicková a její manžel Gordon jako alternativu k tradiční kosmetice. Podnikání postavili na svých etických postojích k různým problémům, včetně testování na zvířatech.
L'Oréal koupil The Body Shop v březnu 2006 a zaplatil za ni 652,3 milionu liber. Divize nyní provozuje více než 3 000 obchodů v 66 zemích a zaměstnává kolem 22 000 lidí. Povozní zisk divize ale uplynulé tři roky klesal a organický růst ztrácel na obrátkách, což nad osudem této divize vyvolává otazníky.
"The Body Shop, síť prodejen tzv. etické kosmetiky, nadále vykazuje stagnující prodeje a její tržby klesly o meziročně 6 procent na 520 mil. EUR. Management dle vyjádření zvažuje všechny strategické možnosti týkající se vlastnictví této značky, do budoucna se tedy rýsuje potenciální divestice," říká k hospodaření divize za uplynulé pololetí analytik Patria Finance Ján Hladký.
Pokud by ji výrobce make-upu Maybelline prodal, znamenalo by to další změnu v jeho dosavadním směřování. V prosinci se francouzská firma dohodla na převzetí tří značek péče o pleť od farmaceutického obra Valeant za 1,3 miliardy dolarů.
Akcie L´Oréal na pařížské burze stouply za minulý rok o 14 procent. Investoři dnes přivítali celoroční výsledky chladně, titul během dopoledne prohloubil ztráty na 1,5 procenta.
Zdroje: ČTK, BBG, L´Oréal