Škola obchodníka

Škola obchodníka

25. díl Je intra-denní obchodování marketingovým trikem brokerů?

17.12.2007

Dnes se budeme věnovat výběru správných časových intervalů (time-frame) nejen pro trading strategie. Ukážeme si, jestli jsou intra-denní strategie opravdu méně rizikové než swingové anebo jestli je to pouze marketingový trik brokerů získat co nejvíce na poplatcích. Zaměříme se hlavně na psychologii, riziko a časovou náročnost.

Při stanovení správného časového rámce (time-frame) je často pro obchodníka lepší nejdříve definovat sama sebe a teprve následně si pokládat otázku, jaký rámec obchodních pozic zvolit. Někteří z nás jsou časově velmi vytížení, a proto nemohou sedět u počítače dlouhé hodiny a pro někoho je zase psychicky neúnosné držet pozici přes noc, protože by se stala probdělou. Proto je v první řadě potřeba vyloučit typy time-frame na které není čas nebo technické vybavení nebo naopak udržet nervy přes noc a velikost účtu. Definovat přesné časové rámce je velmi obtížné, přesto si je rozdělíme podle délky držení pozice.

-         investování -  jde o snahu odhadnout dlouhodobé trendy, ať převážně pomocí technické, ale i fundamentální analýzy (i to není pro trading strategie nemožné). Držení pozice bývá dlouhé řádově týdny až měsíce, někdy ale i roky. Investora nezajímají drobné korekce, a proto musí volit takovou velikost pozice, aby tyto korekce přestál a nebyl násilně z trhu „vypuzen“. Problém při tvorbě trading strategie pro investory je nedostatečné množství dat a proto by tato strategie měla být robustní a měla by fungovat i na ostatních trzích.

-         Obchodování (také spekulování) – zde držíme pozici měně než týden, zpravidla dny, ale i hodiny nebo dokonce vteřiny. Pro přehlednost si je dále rozdělíme:

o       Swing obchodování – držení pozice je řádově ve dnech. Výhodou tohoto typu obchodování je, že zpravidla po otevření trhů už máme jasno o vstupech a případně výstupech, které se už během dne nemění a tak samotné obchodování je časově velmi málo náročné. V podstatě během několika málo minut zobchodujeme dané vstupy nebo výstupy a potom se můžeme věnovat jiné činnosti, jako vytváření dalších strategií nebo studování, případně počítač úplně vypnout. Další výhodou může být, že se vyhneme manipulaci a vybíjení stoplossů během dne. Předchozí poznámka je nicméně přímo úměrně závislá na velikosti účtu a je nutno trh nechat „dýchat“. Proto je důležité si zjistit běžnou volatilitu daného trhu a nesnažit se stlačit stoplossy pod tuto volatilitu, protože pak se velmi často staneme oběťmi manipulace a neustále zažíváme stoploss těsně před otočením trhu. Z předchozí poznámky vyplývá i nutnost větší velikosti účtu.

o       Intra-day obchodování - hlavní podstatou tohoto obchodování je výstup nejpozději ve stejný den, jako nastal vstup před zavřením trhů (market on close). Mnoho příznivců tohoto obchodování říká, že chodí spát s čistou hlavou, když mají všechny pozici zavřené. Nicméně musíme vzít potaz tržní intra-denní manipulaci, kdy trhy chodí proti naší strategii a my chytneme za jediný den i několik ztrát za sebou a tudíž tento typ obchodování může být (a ve většině typů strategií i je) psychicky náročnější než předchozí.

 

o       Scalp obchodování – toto je, dle mého názoru, jeden z nejnáročnějších typů obchodování trading strategií (obzvláště na trhu emini Russell 2000) a začátečníkovi bych ho absolutně nedoporučoval. Obchodník je v trhu pouze několik sekund nebo několik málo minut. Je potřeba u těchto strategií počítat se skluzy plnění a absolutní pozorností a soustředěním. Každá malá chybička nebo technické selhání může mít za následek nedodržení strategie. Ve srovnání s předchozími typy strategií je zde nejvíce potřeba kontrolovat reálnost zobchodování minulých výsledků z backtestu. (např. úplně geniální dle backtestu se může zdát breakout při vyhlašování makroekonomických zpráv, nicméně po zohlednění skluzu a se velmi často ukáže tato metoda velmi ztrátová).

 

Z předchozího lze tedy usoudit, že swing obchodování je vhodné pro ty skupiny obchodníků, které nemají příliš mnoho času nebo znalostí vlastní psychiky a chování trhu. Mohou si signály z trading strategií v klidu zanalyzovat před otevřením trhu a psychicky se srovnat se vstupem do trhu. Po zadání příkazů při otevírání trhu, již nemusejí namáhat svoji psychiku a mohou se věnovat další práci a vzdělávání. Pro také hovoří, že i zkušení obchodníci jako Ross, Bernstain nebo Williams mají v obchodním portfoliu jako hlavní metody swingové obchodování a intraday pouze jako doplněk a jistě vědí proč.

Když již víme jak vybírat strategie dle časového horizontu obchodování, tak se v  následujícím díle pokusíme srovnat nejznámější software na tvorbu a obchodování trading strategií. Zejména se zaměříme na jejich individuální přednosti a nedostatky. Ukážeme si také, jak vypadá report a kód do  jednotlivých software.

Ludvík Turek M.A.A. a  ing. Roman Dvořák

www.czechwealth.cz 

Upozornění: Další pokračování seriálu  je naplánováno na první týden v lednu.

Hodnocení

Známkuj:  10 |  8 |  6 |  4 |  2 |  0

Ostatní články seriálu - Škola obchodníka


 


Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Hypotéky, Stavební spoření

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzdy, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, nafta

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto, Spolehlivost Aut

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat    

Používání cookies

Copyright © 2000 - 2021

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.