dne 14.1.2005
Věc: zavádějící reklamní akce OSTRAVA za ÚDAJNÝCH 999 Kč
Vážený pane řediteli ČSA,
ČSA vypsala akci levných letů, kromě jiných i do Ostravy - na letáčku je
cena věru lákavá od 990 Kč. Již po přečtení textu, zvláště úplně dole a
psaným zřejmě tím nejmenším možným písmem…cena je bez poplatků.
Nic nového pod sluncem, tento passus známe a každý ví, že se konečná
cena bude pohybovat asi o pětinu až třetinu víše. Je to sice naprosto
nesmyslná hra na schovávanou, rozlaďuje zákazníky a přivádí úředníky na přepážce do trapné situace, vysvětlování a omluv, kromě jiné, že oni za to nemůžou…
Některé společnosti už inzerují ceny all incl. a to nejen společnosti low
cost, low budget a nebo low prestige, ke kterým moji společnost ČSA
nepočítám (jsem držitel stříbrné a zlaté karty – podle stresu mé sezony).
Asi tedy nevíte, co váš marketing produkuje. Inzerovaná cena je již po
prvním dotazu v nedosažitelné dáli: nejlevnější varianta stojí 2750 Kč a
již další tarifový segment o značný skok ještě dražší…jednodenní výlet
dokonce 6520!!! (srovnejte prosím tarif vlaku Manažér na otočku…)
Pokud takové praktiky používají neseriozní cestovky, není co dodat,
ale ČSA?
Tato akce škodí dobrému jménu ČSA - byl jsem svědkem zbytečných
výměn názorů na přepážce ČSA. Kontrahendi bohužel nic nevyřešili, ani
nemohli.
Obracím se na Vás se zdvořilou žádostí o stanovisko.
Zajímal by mě
a/ Váš soukromý názor.
b/ očekávám i stanovisko oficiální, např. od příslušného oddělení
marketingu. (nejpozději do konce měsíce)
Děkuji Vám, že se zasadíte o trochu moderátnější způsob reklamy a
zavedete rázem trochu více obchodní kultůry