Akcie ČEZ - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení

 Hodnocení:      0 1 2 3      
Diskutující:
Návod    

Akcie ČEZ - Diskuze a názory


Výpis odpovědí na následující příspěvek

určitě přečíst (11) 13.01.2018 08:16  Lomikar Jméno 'Lomikar' používá stále stejný uživatel  (190822)

Pan Šnobr toho o ČEZu ví velmi mnoho....

Samozřejmě, že představenstvo nemůže v žádném případě ignorovat rozhodnutí valné hromady, která je nejvyšším statutárním orgánem akciové společnosti. To přece nikdo na záznamu z debaty s p. Šnobrem netvrdil, to je samozřejmě nesmysl.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (11)
Vaše doporučení:
určitě nečíst (6) 13.01.2018 16:23  Mono  (184344)

Pan Šnobr toho o ČEZu ví velmi mnoho....

Predstavensto samozrejme muze a dokonce musi ignorovat jakekoliv rozhodnuti VH, ktere se prici spravovani majetku s peci  radneho hospodare.

Kdyby treba VH rozhodla o vyplaceni celeho nerozdeleneho zisku formou dividendy, coz v souladu se zakony muze, tak by nejspise predstavenstvu nezbyvalo, nez divi v takove vysi nevyplatit.(To pouze odhaduji, nevim, zda by na to CEZ finance mel... A predstavenstvo by proti vyplate mohlo argumentovat i tim, ze je treba nahradit stavajici vyrobni kapacity a vyplata vysoke divi by tuto schopnost podkopala. )

Dosavadní doporučení: určitě nečíst (6)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (7) 14.01.2018 06:30  Lomikar Jméno 'Lomikar' používá stále stejný uživatel  (190822)

Pan Šnobr toho o ČEZu ví velmi mnoho....

Tipnul bych si, že jsi na omylu, ale hlavu na špalek bych za následující řádky nedal, nejsem právník. Pokud by nastala situace, že VH rozhodne o výplatě dividendy ve výši nerozděleného zisku, jsem přesvědčen, že by managementu nezbývalo nic jiného, než doplnit CF případným úvěrem a naplnit tak rozhodnutí VH.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (7)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (2) 14.01.2018 12:18  Mono  (184344)

Pan Šnobr toho o ČEZu ví velmi mnoho....

Ne, v zakonu o korporacich je o tom zminka. Odkaz na paragraf jsem tu daval vcera, predevcirem.

Nejsem vsak pravnik, tak jsem to mohl spatne interpretovat... Urcite se vsak shodneme, ze by management nesmet vyplatit schvalenou divi, pokud by vyplatou poklesl majetek spolecnosti pod zakladni jmeni.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (2)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (6) 14.01.2018 20:49  Lomikar Jméno 'Lomikar' používá stále stejný uživatel  (190822)

Pan Šnobr toho o ČEZu ví velmi mnoho....

Bavili jsme se snad o divi ve výši nerozděleného zisku a to nemá ze zákl. jměním vůbec nic společného???

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (6)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (3) 14.01.2018 22:34  Mono  (184344)

Pan Šnobr toho o ČEZu ví velmi mnoho....

Vyplaceni divi nesmi ohrozit stabilitu spolecnosti. Kdyby mel CEZ teoreticky vyplatit z  nerozdeleneho zisku cca 200 Kc na akcii, coz by teoreticky mohla valnice odhlasovat, tak by na to potreboval cca 100 mld. Kc. Ty by si musel pujcit.

Zakladni jmeni CEZ je, myslim, cca 50 mld Kc, nevim kolik je soucasny majetek CEZ, ale kdyby byl necelych 150 mld, tak nemuze vyplatit 100 mld divi, protoze by se majetek firmy dostal pod zakladni jmeni a to by byl preveliky problem....

Ale i kdyby byl majetek vyssi nez 150 mld, treba 250, tak snizeni majetku o 100 mld (vlivem vyplaty dividend) muze byt z hlediska budoucnosti spolecnosti a jeji financni stability neprijatelne...

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:
přečíst (2) 14.01.2018 14:20  Mono  (184344)

Valnice a predstavenstvo - Sb

Omezení výplaty zisku nebo jiných vlastních zdrojů

§ 40

(1) Obchodní korporace nesmí vyplatit zisk nebo prostředky z jiných vlastních zdrojů, ani na ně vyplácet zálohy, pokud by si tím přivodila úpadek podle jiného právního předpisu.

(2) Zálohu na výplatu podílu na zisku lze vyplácet jen na základě mezitímní účetní závěrky, ze které vyplyne, že obchodní korporace má dostatek prostředků na rozdělení zisku. Výše zálohy na výplatu zisku nemůže být vyšší, než kolik činí součet výsledku hospodaření běžného účetního období, nerozděleného zisku z minulých let a ostatních fondů ze zisku snížený o neuhrazenou ztrátu z minulých let a povinný příděl do rezervního fondu. K výplatě zálohy nelze použít rezervních fondů, které jsou vytvořeny k jiným účelům, ani vlastních zdrojů, jež jsou účelově vázány a jejichž účel není obchodní korporace oprávněna měnit.

 

Toto zakazuje jen ty vyplaty divi, ktere by vehnaly spolecnost do upadku, ale v zakone jsou i jine, mnohem gumovejsi, paragrafy. Obecne, predstavenstvo musi vsechny kroky delat s peci dobreho hospodare (i kdyby to bylo v rozporu s usnesenim VH). Nejsem pravnik, ale na mne to pusobi, ze jedinym realnym pravem VH je zvolit organy spolecnosti. Vse ostatni je spise poradni hlas, predstavenstvo to muze udelat jinak, pokud pro to ma opravnene duvody. Ovsem, VH pak muze "vzpurne" predstavenstvo vymenit.

Rekl bych, ze je to postavene takto proto, aby byl v pripade pochybeni jasny vinik, po kterem je take mozne pozadovat nahradu skody. Valnou hromadu do basy nezavres. I by tu byl problem. koho zavrit. Toho, kdo hlasoval pro? A co ti, co se nezucastnili valnice? To by moc nefungovalo....

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (1) 14.01.2018 14:22  Mono  (184344)

Valnice a predstavenstvo - Lomikar

To bylo pro Lomikara, ne Sb

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:
přečíst (2) 15.01.2018 09:36  Sb  (190668)

Valnice a predstavenstvo - to Mono

Nezávisle na omylu v oslovení si dovolím pár poznámek:

Většinový akcionář určitě zaměstnává někoho, kdo zná zákonná omezení pro výplatu divi, případně z nerozděleného zisku. Zatím tady nikdo neuvedl, že pokud by si ČEZ půjčil na výplatu nerozděleného zisku, tak by porušil zákon, případně šel do úpadku. (Čistě teoretické, nepřimlouvám se za výplatu zisků, které v minulosti akcionářům nebyly vyplaceny.)

Společnost musí respektovat usnesení VH. Minoritní akcionáři však mají možnost platnost některého usnesení napadnout soudně.  Pamatuji si, že soud nařídil výplatu dividend, když VH vyplatila tantiemy a schválila velkou půjčku hlavnímu akcionáři. Bylo to zdůvodněno tím, že prospěch z držení akcií nemá mít jen největší akcionář.  Mohlo to být ještě před platností aktuálního zákona.

Nerozdělaný zisk je něco přes 100 mld, mluví se o investici  přibližně za trojnásobek.

Pokud se lze spolehnout na životnost 70 let, tak by stávající Dukovany měly skončit až v r. 2055, nikoliv tedy 2035 a Temelín cca 2070. Pak by aktivity pro nájhradu těchto zdrojů byly nyní předčasné. Nejsou-li předčasné, tak je třeba zapomenout na životnost 70 let. Samozřejmě zatím nelze ověřit praxí, protože před r. 1947 žádná relevantní JE postavena nebyla.  Nevím, zda je ještě v provozu nějaký zdroj postavený v r. 195x.  

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:
přečíst (2) 15.01.2018 11:58  Mono  (184344)

Valnice a predstavenstvo - to Sb

@Sb

O vztahu VH a management jsem mluvil v teoreticke rovine. A CEZ jsem pouzil jen jako priklad. VH obecne muze schvalit neco, co neni v souladu se zakony. Management se k tomu musi nejak postavit, protoze on ruci za to, ze je vse v souladu s pravem a pro dobro rizene spolecnosti.

Tim bych toto tema za sebe uzavrel. :-)

--------------

Ohledne jaderek. Planovanou zivotnost cca 70 let maji nove jaderky, ne ty stare. Zda jde o pokrok v technologii, nebo marketingovy trik (aby vysla navratnost), nevim. Pokud te to zajima, tak se mohu zeptat veci znalych osob.

Trochu jsem hledal a vypada to, ze je to takto. Starsi elektrarny mely puvodne kratsi planovanou zivotnost. Nyni je v US prelicencovavaji a prodluzuji zivotnost o az 20 let.

"Most of the 100 nuclear plants now generating power in the U.S. were originally licensed for 35 to 40 years of operation; now the NRC is issuing new permits, in 20-year increments, that will allow them to keep running for 60 or even 80 years. Eighty reactors (many plants comprise more than one reactor) have already had their licenses renewed, and many of the remaining ones are likely to come up for renewal in the next decade."

https://www.technologyreview.com/s/544211/how-old-is-too-old-for-a-nuclear-reactor/

----------------

Mozna, ze duvodem proc se v US (a vubec v euroatlantickem regionu) nestavi nove jaderky je to, ze je podstatne lacinejsi udelat rekonstrukci a prodlouzit licenci na stavajici jaderku, nez stavet novou jaderku a tu starou, odstavenou nakladne likvidovat.

Kamen urazu tedy nebude pouze v cene novych jaderek, ale i v tom, ze pro ne v podstate na trhu zatim neni prilis ekonomickeho prostoru....

"While there are significant unknowns around extending the lives of nuclear plants built in the 1970s and 1980s, most people in the industry believe that the reactors can operate safely for 80 years. And it’s economic issues, not technical ones, that are likely to shutter aging nuclear plants over the next 20 years. Cheap natural gas and flattening demand for electricity have combined to make older nuclear plants relatively uneconomical. Although the price of uranium fuel is relatively low, and nuclear plants are comparatively inexpensive to operate (according to the Institute for Energy Research, the levelized cost of electricity from existing nuclear plants is lower, on a per-megawatt-hour basis, than that from combined-cycle natural gas plants), flagging demand, high maintenance costs, and competition from cheap natural gas are all combining to make it less attractive to utilities to keep older nuclear plants running."

 

 

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 15.01.2018 13:07  Sb  (190668)

Valnice a predstavenstvo - to Mono

Já se domnívám, že nejenom fyzické, ale i právnické osoby jsou povinny jednat v mantinelech, které určují zákony. Pokud by se VH usnesla na něčem nezákonném, tak by to měl být omyl a nemělo by to platit.Pokud by nové jaderky na rozdíl od starých by měly delší životnost, tak by musel být materiál pro nové jaderky kvalitnější. Také může být nesprávná teze o únavě materiálu.Souhlasím s obavou, že ekonomický prostor pro další velké zdroje může být problém. U stávajících zdrojů platí, že jaderky jsou nejlevnější. Zdroje dávají centru nabídku kolik a za jakou cenu jsou schopny v konkrétním čase vyrobit. Centrum pak z toho má pořadník, které zdroje využije a které budou čekat ve frontě na uplatnění v případě zvýšené spotřeby. Nebo naopak, které zdroje budou jako první utlumeny v případě momentálního nadbytku elektřiny. Jaderky zatím jsou vpředu, což není jednoznačné u nového zdroje. Kromě toho eliminování uhelek by mělo znamenat, že regulační energie se bude týkat i jaderek nebo velkých zdrojů OZE, případně možných budoucích velkých skladů elektřiny.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (2) 15.01.2018 18:02  Mono  (184344)

Valnice a predstavenstvo - to Sb

Ano, všichni by se měli chovat v ramci zakonu. Ovšem jde o to, ze pro akcionare a pro management plati rozdilne zákony.To, co je plne zakonne (není porusenim zakona) z hlediska akcionare, (On nic neporusi, pokud odhlasuje vysokou dividendu.) muze byt v rozporu se zákony z hlediska managementu.Akcionar pouze resi, kolik penez je na rozdeleni k dispozici. Pokud odhlasuje maximum, tak zadny zákon neporusi. Management však musí hlidat i další parametry. Tedy zda je vyplata v dane vysi primerene "rozumna", aby nebyla ohrozena financni stabilita spolecnosti.Za radne hospodareni spolecnosti zodpovida management, ne VH.Dokonce bych zákon interpretoval tak, ze management nemůže rozhodovani prehodit na VH. Management se muze VH zeptat, jaky názor ma na reseni nejake situace (třeba si nechat schvalit velkou investici). Ovšem, at valnice rozhodne, jak rozhodne, tak to není pro management pravne zavazne. Management ma plnou zodpovednost a zcela volne ruce, co udela a co neudela...A pak také za to nese plnou hmotnou zodpovednost....

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (2)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (5) 13.01.2018 17:20  Rup Jméno 'Rup' používá stále stejný uživatel  (183256)

Pan Šnobr toho o ČEZu ví velmi mnoho....

... to jo, ovšem tohle s tou dividendou je velmi přehledné. Rozhodnutí valné hromady ve věci jaderné investice by se obhajovalo podstatně lépe.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (5)
Vaše doporučení:
přečíst (5) 13.01.2018 17:42  Mono  (184344)

Pan Šnobr toho o ČEZu ví velmi mnoho....

Jasne, to se shodnem, ze se muze stat, ze od podpisu smluvy na dostavbu muze uplynout velmi mnoho desitek let, nez bude jasne, zda to bylo dobre nebo spatne rozhodnuti. Muze se vsak stat, ze se to ukaze rychleji. Kdyby vsak negativne, tak by to nejspise byla vyssi moc.

No, my se nejspise na tomto tematu shodnem. :-))

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (3) 13.01.2018 18:18  Rup Jméno 'Rup' používá stále stejný uživatel  (183256)

Pan Šnobr toho o ČEZu ví velmi mnoho....

:)

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:
určitě nečíst (6) 13.01.2018 09:54  Rup Jméno 'Rup' používá stále stejný uživatel  (183256)

Pan Šnobr toho o ČEZu ví velmi mnoho....

... Tvá slova vítám. Situace s jadernými bloky je hned nadějnější.

Dosavadní doporučení: určitě nečíst (6)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (12) 13.01.2018 10:54  Lomikar Jméno 'Lomikar' používá stále stejný uživatel  (190822)

Pan Šnobr toho o ČEZu ví velmi mnoho....

Klidně ať si postaví kolik bloků chtějí, ale musí to dávat nějaký smysl a nemůže to být na úkor ziskovosti, investice v energetice bývají v řádech desítek let, máme tu nějaké financování, nějaké úroky a nějaké odpisy. Hodnota firmy by měla v ideálním případě růst a ne naopak.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (12)
Vaše doporučení:
určitě nečíst (7) 13.01.2018 11:00  Rup Jméno 'Rup' používá stále stejný uživatel  (183256)

Pan Šnobr toho o ČEZu ví velmi mnoho....

... samozřejmě, že ne na úkor ziskovosti. Ale zda to tak bude, to nerozhodneš na 100% ani Ty, ani já, vůbec nikdo. To je věcí budoucnosti, a tu neznáme. Podnikání je vždy zatíženo rizikem. Ty zjevně dáváš přednost tomu, aby se neměnilo nic a pokračovalo se bez investice do jaderných bloků, eventuálně, abx ty bloky ČEZu zaplatil stát z rozpočtu. Ale proč by to stát dělal? Stát má možnosti i jiné, a to přes velikost svého vlastnického podílu ve firmě ČEZ. 

Dosavadní doporučení: určitě nečíst (7)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (11) 13.01.2018 11:07  Lomikar Jméno 'Lomikar' používá stále stejný uživatel  (190822)

Pan Šnobr toho o ČEZu ví velmi mnoho....

Nikdo neříká, že není potřeba nahradit kapacity a je skvělé, že se o tom mluví v předstihu, ale je zásadní otázkou, jak se to udělá a tady jsi na velkém omylu, pokud si myslíš, že to stát dokáže silou svých 70% na VH. Mohu Ti garantovat, že to nikdo z představenstva nepodepíše, protože by se jednalo za současných podmínek o ekonomický nesmysl. Předpokládám, že si nekupuješ rohlík za 300,- Kč a neříkáš, že to je Tvé vlastní rozhodnutí, když bereš ze společné kasičky od někoho, kdo s tím nesouhlasí.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (11)
Vaše doporučení:
určitě nečíst (7) 13.01.2018 11:16  Rup Jméno 'Rup' používá stále stejný uživatel  (183256)

Pan Šnobr toho o ČEZu ví velmi mnoho....

... Tvým garancím již nevěřím. Již jsi mně garantoval, že představenstvo nemůže zignorovat rozhodnutí valné hromady a že představenstvo není více nežli valná hromada. Teď mi garantuješ opak. Prostě jen plácáš. Investice do bloků není věcí současných podmínek ale ekonomických podmínek budoucích. A krom toho, předpokládám, že nesděluješ ekonomicky silnějšímu subjektu ať sklapne, že Ty máš menší vlastnický podíl, a tak to bude podle tebe, že. Nebo ano?

Dosavadní doporučení: určitě nečíst (7)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (7) 14.01.2018 20:46  Lomikar Jméno 'Lomikar' používá stále stejný uživatel  (190822)

Pan Šnobr toho o ČEZu ví velmi mnoho....

Mrzí mne, že reaguješ tak podrážděně, věř si čemu chceš.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (7)
Vaše doporučení:


Výpis titulků 87101až 87120 (337543)

Titulek   Výchozí řazení    Autor  šipka  Datum  šipka
  určitě přečíst (3) Bude...   uhlo v exilu 13.01.18 17:54
  určitě nečíst (4) Bude... Jméno 'Rup' používá stále stejný uživatel Rup 12.01.18 20:50
  přečíst (2) Bude...   On the road 13.01.18 09:06
  určitě nečíst (5) Bude... Jméno 'Rup' používá stále stejný uživatel Rup 13.01.18 09:22
  určitě nečíst (5) Bude... Jméno 'Rup' používá stále stejný uživatel Rup 12.01.18 20:29
  určitě přečíst (5) Koukám...   uhlo 12.01.18 18:47
  určitě přečíst (11) Pan Šnobr toho o ČEZu ví velmi mnoho.... Jméno 'Lomikar' používá stále stejný uživatel Lomikar 12.01.18 17:56
  určitě nečíst (10) Pan Šnobr toho o ČEZu ví velmi mnoho.... Jméno 'Pijack' používá stále stejný uživatel Pijack 12.01.18 18:29
  určitě přečíst (12) Pan Šnobr toho o ČEZu ví velmi mnoho.... Jméno 'Lomikar' používá stále stejný uživatel Lomikar 13.01.18 08:02
  spíše nečíst (6) Pan Šnobr toho o ČEZu ví velmi mnoho.... Jméno 'Rup' používá stále stejný uživatel Rup 13.01.18 10:10
  určitě nečíst (9) Pan Šnobr toho o ČEZu ví velmi mnoho.... Jméno 'Rup' používá stále stejný uživatel Rup 12.01.18 18:09
  určitě přečíst (11) Pan Šnobr toho o ČEZu ví velmi mnoho.... Jméno 'Lomikar' používá stále stejný uživatel Lomikar 13.01.18 08:16
  určitě nečíst (6) Pan Šnobr toho o ČEZu ví velmi mnoho....   Mono 13.01.18 16:23
  určitě přečíst (7) Pan Šnobr toho o ČEZu ví velmi mnoho.... Jméno 'Lomikar' používá stále stejný uživatel Lomikar 14.01.18 06:30
  spíše nečíst (2) Pan Šnobr toho o ČEZu ví velmi mnoho....   Mono 14.01.18 12:18
  určitě přečíst (6) Pan Šnobr toho o ČEZu ví velmi mnoho.... Jméno 'Lomikar' používá stále stejný uživatel Lomikar 14.01.18 20:49
  spíše nečíst (3) Pan Šnobr toho o ČEZu ví velmi mnoho....   Mono 14.01.18 22:34
  přečíst (2) Valnice a predstavenstvo - Sb   Mono 14.01.18 14:20
  spíše nečíst (1) Valnice a predstavenstvo - Lomikar   Mono 14.01.18 14:22
  přečíst (2) Valnice a predstavenstvo - to Mono   Sb 15.01.18 09:36
« Předchozí | 4353 | 4354 | 4355 | 4356 | 4357 | 4358 | 4359 | 4360 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

 Burza Prime 16:28 
Název Kurz Změna
 COLT CZ GROUP SE  628.00  +0.64% 
 ČEZ  874.00  -0.68% 
 ERSTE GROUP BANK A  1 069.50  +1.33% 
 GEN DIGITAL  495.00  -0.10% 
 GEVORKYAN  258.00  -0.77% 
 KOFOLA CS  273.00  +1.49% 
 KOMERČNÍ BANKA  865.50  -0.29% 
 MONETA MONEY BANK  101.80  0.00% 
 PHILIP MORRIS ČR A  16 020.00  +0.88% 
 PHOTON ENERGY  46.30  +0.22% 
 PILULKA LÉKÁRNY  195.00  -2.01% 
 PRIMOCO UAV SE  900.00  0.00% 
 VIG  733.00  +0.27% 
Komodity online
 Ropa 87.02 USD 18.04   
 Zlato 2380.12 USD 18.04   
 Stříbro 28.27 USD 18.04   
 Káva 232.25 USD 18.04   
 Cukr 19.59 USD 18.04   
 Bavlna 79.58 USD 18.04   
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.