Příspěvky nebo odpovědi uživatele FinStep









Příspěvky nebo odpovědi uživatele FinStep. Výpis příspěvků 1 až 3 (3)


přečíst (8) 21.05.20 11:32  FinStep  (211521)

Warren Buffett - změna

Nejprve bych rád znínil, že k dnešnímu dni nedržím žádnou akcii, dluhopis či jakýkoliv cenný papír. Vše co dělám vkládám do své firmy a do své finanční stability. Dlouhodobě je Warren Buffett extra třída, dokázal toho strašně moc a pro spoustu investorů je určitě velkým vzorem. Nemělo by se ale zapomínat ani na to, že tento člověk disponuje neskonale lepším přístupem k informacím než běžná skupina investorů. Právě tato skutečnost ještě více akcentuje jeho současné rozhodnutí. Zejména to, že vyprášil akcie aerolinek již po 4 letech, přestože jeho krédo bylo akcie držet dlouhodobě. Prostě časy se mění a já sám za sebe si myslím, že je jeho rozhodnutí v tuto dobu správné. Držet Cash a kupovat jen aktiva, které jsou tržně pod cenou. Ve chvíli kdy nás čeká vyšší inflace a nejistota v řadě oborů je Warennova volba volbou dobrou a možná i jedinou. Osobně si ale nemyslím, že by alokace likvidity byla u Buffeta dlouhodobou záležitostí. Je totiž docela možné, že šetří na nějaký "GIGA DEAL". 

Dosavadní doporučení: přečíst (8)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 15.05.20 11:20  FinStep  (211344)

Opačný názor

 Nesouhlasně jsem reagoval přímo autorovi již včera takto:

Situace v automobilovém trhu byla napjatá už přes koronavirovou krizí. Jenomže to napětí nebylo způsobeno ani tak poklesem poptávky, jakožto tím, že se automobilky nechaly zahnat Evropskou komisí do kouta a akceptovaly nesmyslné ekologické limity. Prostě se nedokázaly vzepřít politickému diktátu. To zejména z toho důvodu, že většina evropských automobilek sídlí v Německu, či má v Německu centrálu. No a Německo je nyní velmi zelené. Automobilky investovaly do vývoje aut „dle Bruselu“ nikoliv dle poptávky. Teď za to sklízí své trpké ovoce.

Koronavirus jim v podstatě pomohl. Zavření továren je politicky únosné a ještě k tomu hrazené z pojistek. Díky viru si automobilky vytvoří politický tlak nejenom na lokální vlády, ale také v druhé linii na Brusel. Už nyní jak se v článku správně hovoří se mluví o šrotovném a myslím že přijdou na řadu další podpory.

 

 Takže spíše zastávám názor, že auta nezlevní. Jsou pro to následující fundamenty: oslabující CZK/EUR, vysoké R&D náklady automobilek v souvislosti s ekologickými nesmysly (ty musí někdo zaplatit) a růst mzdových nákladů napříč celou ekonomikou. Není zde jediný racionální důvod proč zlevňovat. Pokles poptávky bude jen krátkodobý (do 6 měsíců) a to automobilky vydrží i bez zlevňování. Naopak pokud by zlevnily nyní, už se nikdy na vysoké ceny nevrátí (to byla mimochodem úspěšná cenová politika BMW). Souhlasím ale s názorem, že dojde k omezení produktové řady jednotlivých značek a možná dojde i  ke konsolidaci trhu.

 

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 15.05.20 11:09  FinStep  (211344)

Opačný názor

 Nesouhlasně jsem reagoval přímo autorovi již včera takto:

Situace v automobilovém trhu byla napjatá už přes koronavirovou krizí. Jenomže to napětí nebylo způsobeno ani tak poklesem poptávky, jakožto tím, že se automobilky nechaly zahnat Evropskou komisí do kouta a akceptovaly nesmyslné ekologické limity. Prostě se nedokázaly vzepřít politickému diktátu. To zejména z toho důvodu, že většina evropských automobilek sídlí v Německu, či má v Německu centrálu. No a Německo je nyní velmi zelené. Automobilky investovaly do vývoje aut „dle Bruselu“ nikoliv dle poptávky. Teď za to sklízí své trpké ovoce.

Koronavirus jim v podstatě pomohl. Zavření továren je politicky únosné a ještě k tomu hrazené z pojistek. Díky viru si automobilky vytvoří politický tlak nejenom na lokální vlády, ale také v druhé linii na Brusel. Už nyní jak se v článku správně hovoří se mluví o šrotovném a myslím že přijdou na řadu další podpory.

 

 Takže spíše zastávám názor, že auta nezlevní. Jsou pro to následující fundamenty: oslabující CZK/EUR, vysoké R&D náklady automobilek v souvislosti s ekologickými nesmysly (ty musí někdo zaplatit) a růst mzdových nákladů napříč celou ekonomikou. Není zde jediný racionální důvod proč zlevňovat. Pokles poptávky bude jen krátkodobý (do 6 měsíců) a to automobilky vydrží i bez zlevňování. Naopak pokud by zlevnily nyní, už se nikdy na vysoké ceny nevrátí (to byla mimochodem úspěšná cenová politika BMW). Souhlasím ale s názorem, že dojde k omezení produktové řady jednotlivých značek a možná dojde i  ke konsolidaci trhu.

 

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:


1

 Burza Prime 16:29 
Název Kurz Změna
 COLT CZ GROUP SE  626.00  -0.32% 
 ČEZ  872.00  -0.23% 
 ERSTE GROUP BANK A  1 080.00  +0.98% 
 GEN DIGITAL  489.00  -1.21% 
 GEVORKYAN  254.00  -1.55% 
 KOFOLA CS  271.00  -0.73% 
 KOMERČNÍ BANKA  861.50  -0.46% 
 MONETA MONEY BANK  101.80  0.00% 
 PHILIP MORRIS ČR A  15 820.00  -1.25% 
 PHOTON ENERGY  45.90  -0.86% 
 PILULKA LÉKÁRNY  196.00  +0.51% 
 PRIMOCO UAV SE  900.00  0.00% 
 VIG  735.00  +0.27% 
Komodity online
 Ropa 87.20 USD 19.04   
 Zlato 2387.94 USD 19.04   
 Stříbro 28.64 USD 19.04   
 Káva 232.10 USD 19.04   
 Cukr 19.81 USD 19.04   
 Bavlna 79.77 USD 19.04   
Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.