Otázky pro Jana Vlčka, obchodního ředitele Nova Group
Co je nové v obchodní politice skupiny Nova pro 2019 ve srovnání s letošním rokem?
Naší prioritou je, abychom byli spolehlivým a předvídatelným obchodním partnerem. Z toho důvodu se snažíme v co možná nejvyšší míře udržet meziroční kontinuitu naší obchodní politiky. V rámci relativně stabilní obchodní strategie ale vytváříme prostor jak pro nové obchodní produkty, tak zohledňujeme i vývoj televizního trhu.
Koncepčně je zřejmě nejzásadnějším posunem maximalizace synergií mezi TV a onlinem. Kromě již zavedeného spojení formou OMK (ostatní mediální kanály, pozn. red), zavádíme konkrétní produktové nabídky, které budou oba mediatypy propojovat a poskytovat klientům výrazně vyšší efektivitu mediálního zásahu.
Jak se změní základní cena CPP ve srovnání s rokem 2018?
Jsme rádi, že se televiznímu trhu v posledních letech daří. Je to dáno jednak pozitivním vývojem ekonomiky, ale v letošním roce také poměrně jednoznačným vystřízlivěním zadavatelů z nesprávně udávaného odchodu TV diváků na online. Aktuální fakta naopak ukazují, že TV jako mediatyp si drží neotřesitelné první místo v mediální výkonnosti a cenové efektivitě zásahu.
Na vývoj poptávky samozřejmě reagujeme. Cena pro rok 2019 je upravena průměrně o 12 %. (tj. cena za GRP v cílové skupině 15-54).
Jak vidíte dosavadní letošní vývoj na reklamním TV trhu?
První tři čtvrtletí letošního roku ukázala na reklamním televizním trhu významný nárůst.
Jsem přesvědčený, že poslední čtvrtletí se bude vyvíjet také velmi dobře.
https://www.mediaguru.cz/clanky/2018/10/nova-zvysi-pro-pristi-rok-cenu-reklamy-v-prumeru-o-12/