Příspěvky nebo odpovědi uživatele Sb









Příspěvky nebo odpovědi uživatele Sb. Výpis příspěvků 1 až 50 (5010)


Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (5) 28.07.19 16:54  Sb  (190668)

Sousedé

Přemluvil jsem člověka z Bavorska, aby mi ze své faktury za elektřinu opsal tři roční údaje: spotřebu VT a NT a  konečné číslo se vším všudy v eurech. Mám s ním tak dobrý kontakt, že mě ani neodmítl kvůli GDPR. Ovšem ví, že mě energetika zajímá. Také mi řekl, že v blízké době očekává zdražení o dalších 5-10%, a to nejenom u elektřiny, ale také u souvisejících složek na faktuře za elektřinu.

Výslednou částku jsem podělil součtem obou spotřeb a vyšlo mi 0,47 €/kWh, což je dle pátečního kurzu střed 12,03 Kč.

Vždy u přepočtů  dle kurzovního lístku poznamenávám, že přepočítávání dává obraz částečně zkreslený.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (5)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 28.07.19 16:29  Sb  (190668)

Realita jednoduchá linka - dodatek To Mono.

Já u dotací pro firmy AB nemám přehled a při těch šumech si chci počkat na oficiální závěr. 

U nárokových, třebas soláry, můžeme být rádi, že firma není registrovaná na Kypru, čili platí daně tady.

U nenárokových se orientuji zatím podle apelu pana Hrušínského na voliče ANO. Ten jsem četl, ačkoliv jsem ANO nevolil. Pan Hrušínský napsal, že 50 milionů na Čapí hnízdo šlo z  peněz nás všech. Takže buď neví, že ty peníze byly vráceny, (na rozdíl třebas od dotací pro jeho divadlo), nebo předpokládá, že každá lež si najde nějaké adresáty, pokud ji vypustil VIP, snad je VIP. Dědeček pmn VIP byl. Dále uvádí, že než dotaci 100 mil na toustovací linku, tak by si raději pochutnal na "křupavé houstičce z malé pekárny". Nevím, kde se něco takového dá v Praze koupit, takže je to pmn asi něco jako politická poezie.  Kdyby byla pravda to, že je to první linka s touto technologií v republice a že celková investice byla  přes 600 mil, tak by mě ta dotace 100 mil vadila méně než to, že pravděpodobně větší sumu bude muset Česko zaplatit za nevydatelný majetek, který byl již mrtvému Evropanovi zabaven proto, že v bouřlivé době byl dobrý Němec. (Dědictví po předkovi, který část toho získal od císaře za spoluúčast na vypnutí nepohodlného maršála Valdštejna v r. 1634). Každopádně se  díky právnímu názoru několika soudců vlastnictví dalších tří miliard přesunulo do zahraničí a je pravděpodobné, že se tam bude přesouvat i nezanedbatelná část zisků z tohoto majetku. To je ostatně u kolonií normální, ale i mé kapsy se to dotýká víc, než ta pekárna, která současně způsobí sešrotování zastaralých zařízení.

Ze sledování medií usuzuji, že Pražák pan Telička vyjednal v Bruselu českému zemědělství takové podmínky, že pro české zemědělce je údajně těžké konkurovat polským zemědělcům. Vstup do EUn byl nutný.  V době před vstupem do EU tehdejší minzem říkal, že 23 Kč/kg výkupní ceny živé váhy prasete je málo, protože zemědělci prý mají náklady 27 Kč. Jenže díky dotacím stál na hranicích s Německem kilogram 19 Kč, při čemž v Německu stál 3-4 DEM, v přepočtu přes 50 Kč. Směřovalo to k tomu, že místní zemědělci plošně zkrachují a nevyrobitelnou půdu převezmou zahraniční subjekty za cenu kupce. Aktuální stav je takový, že v Česku je nejméně vepřů (ne "prasat") od války. Nejednou jsem však od pražských politiků slyšel, že potraviny se dají dovézt. Jistě mají pravdu. Navíc krávy produkují metan, takže jsou nežádoucí  a venkov bez zvířat tolik nesmrdí. Celé zemědělství stojí na dotacích, dokonce i v USA.

Každopádně vím, že existují nárokové dotace, vztažené na jednotku produkce. Nevím, zda se to týká těch 450 mil, které má ČR údajně vrátit. Každopádně si dovedu představit, že kdyby to znamenalo krácení nejenom pro Agrofert, ale současně i pro české zemědělství, tak by Brusel měl být za tu úsporu Pirátům vděčný aspoń tak jako Brežněv Bilakovi.  Dotace se budou krátit už kvůli Brexitu a pozice českých vyjednávačů by neměla být silná. Já předpokládám, že seriozní údaje budou známy po odtajnění auditu.

Za tragikomické považuji to, že senát důvěrnou zprávu požadoval, "aby s ní mohl pracovat, ne aby ji zveřejnil". A když ji nedostal, tak bude pracovat podle verze, kterou zveřejnily HN, při čemž ta pmn také snad byla důvěrná, než se dostala do HN. Senátoři si pmn neuvědomují, že při řešení současného stavu jsou čeští zákonodárci jen další místo, odkud je možný nežádoucí únik informací. Pokud budou muset něco řešit, tak se to dozví. Teď to řeší Brusel a nezbytný úzký okruh Bruselu podřízených českých úředníků, ale možná ne ministrů (mn.č.). 

Uvedené nemusí být seriozní, je to jen výtah z medií. Počkám si na zprávu, které snad nebude možno upřít objektivnost.

Dnes jsem si s tím psaním pěkně zablbnul. Měl bych mít půst do víkendu. 

 

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 28.07.19 13:21  Sb  (190668)

Realita jednoduchá linka - firma a stát - oprava

Automat zachytil podstané jméno, ale nezachytil od něj odvozené přídavné v poslední větě odstavce. Já autorem toho hodnocení nejsem.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 28.07.19 13:09  Sb  (190668)

... vysvětlí mi někdo

Asi všichni věří, že divi se odvozuje z konzolidovaného zisku, takže nereagují na řečnickou otázku.

Nicméně dovolím si snad věcnou poznámku, ačkoliv informací o Smlouvě je málo a hlavně jsou do zveřejnění konceptu zcela nezávazné.

Má tedy být pro výstavbu založena dceřinná společnot. Jejím jediným majetkem by mohl být pozemek a rozestavěná jaderka. I auta a kanceláře je možné si pronajmout, stejně jako konzultace s odborníky mimo tuto novou společnost. Všechny náklady a termíny bude určovat a kontrolovat stát, takže náklady budou přehledné, snad i minimální. Když se státu náklady nebo termíny nebudou líbit, tak stavbu, čili společnost převezme, zestátní ji.

Pak by ji měl zestátnit za úhradů jejích dluhů. Toto by neměl být nesmysl, protože obdobně postupoval stát Kalifornie při zestátnění Enron.

Kde dcerka vezme peníze? Banky budou stát frontu, když tam bude státní garance. Od jedné či více bank vysoutěží skvělý úrok a  za tento úrok jí může ze svých zisků půjčovat i ČEZ. Při tomto modelu případnou ztrátu nehradí minoritní akcionáři. Hradí ji stát, který má přes případné novely právních norem dva zdroje úhrady: viditelně a přímo spotřebitele elektřiny nebo neviditelně přispěvatele do státního rozpočtu. 

Mohl by to být důvod pro vznik dcery. Spekulace pmn budou mít reálný základ nejdříve po zveřejnění konceptu smlouvy.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (2) 28.07.19 12:43  Sb  (190668)

Lithium a ČEZ

Když současný premiér nebyl ve vládě, tak obvinil socdem z krádeže lithia, protože těsně před změnou vlády socdem ministr podepsal s těžaři "memorandum o porozumění". Následně prudce vzrostla cena akcií "australské společnosti". Již asi za necelé dva týdny společnost vydala za tuto zvýšenou cenu další relativně velké množství akcií. 

Následně premiér AB říkal, že memorandum je třeba zrušit. Kritikům se to nelíbilo, očekávali arbitráže za zmařenou investici. Bylo zrušeno, arbitráž nikde.

Mě překvapily dvě informace: a) ČEZ z pověření státu bude testovat rentabilitu těžby, b) ČEZ může získat majoritu. Jelikož tomu nerozumím, tak se rozhlížím:

Těžaři venezuelské ropy prodávají prvnímu obchodníkovi za 37 USD, z čehož se odvíjejí nepříliš významné poplatky pro venezuelský stát. Těžaři mají malý zisk. Obdobně to má být i s "krvavými diamanty" v Kongu.

U nás proběhla privatizace Becherovky tak, že privatizátor se zavázal po 10 létech firmu vrátit, pokud nedokáže zaplatit kupní cenu ze zisku firmy za toto období. Jenže výrobce se zavázal prodávat jedinému odběrateli za takovou odbytovou cenu, že přestal být ziskový.

Mám pocit, že tady by to mohlo být něco podobného. Podstatné zisky by mohl dělat zpracovatel. Pak by   se mi ty nové informace zdály srozumitelné a chtěl bych doufat, že pokud  se neosvědčí a), tak nebude ani b).

Pak by to pro mělo být pro ČEZ plus minus nic.

Navíc se mi zdá, že nazrávají podmínky pro restituci pobělohorské šlechty, Walderode je pmn jen první vlaštovka. Usuzuji tak z toho, že dav tleská potencionálnímu vůdci národa  v outfitu Hitlerjugend a ten propaguje Sudety, ne pohraničí. Odhaduji, že někdo ze zahraničních šlechticů Cínovec vlastnil. Na internetu jsem snad před pěti léty našel pregnantně formulovaný článek mě neznámého pana Tomáše Peciny. Uváděl, že Češi se nemusí obávat fyzicky předávat majetky předválečným vlastníkům, protože dostanou odškodnění od českého státu.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 28.07.19 12:04  Sb  (190668)

Realita jednoduchá linka - firma a stát

Také si myslím, že AB získal nejeden hlas tvrzením, že stát lze řídit jako úspěšnou firmu. Jenže:

Mějme holding s generálním ředitelem (ministr). Tento holding řídí 30 firem, které mají ředitele (ředitelé právnických osob zodpovědných za kulturu). Vedle obecného zákona o péči řádného hospodáře má firma další pravidla pro výběrová řízení při soutěži dodavatelů.

Jeden ředitel spolu se svou podřízenou usoudí, že výběrové řízení na konkrétní práci lze zjednodušit, protože nikdo by tu práci neudělal tak dobře jako pan ředitel. Podřízená za organizaci práci ocení, při přejímce zkontroluje kvalitu a proplatí sedmimistnou cenu. Možná pan ředitel spolupracuje při ocenění i přejímce díla.

Tento postup se generálnímu řediteli nelíbí, takže řediteli dá padáka např. pro ztrátu důvěry a ještě chce, aby policie prověřila, zda nešlo o defraudaci. Na pozici ředitele bývá zájemců dost. Možná propuštěný dostane odškodné, pokud tak pravomocně rozhodne soud. Tím by to mohlo u modelu firma končit.

U modelu stát se část  dalších firem holdingu vzbouří, m.j. zaktivizují media. Uvádí se, že generální jednal s bolševickou neomaleností a navíc je generální špatný, protože nezajistil dostatečný nárůst příjmů, které holding nevydělal. Vzpoura cílí na  nadřízené generálního. Akcionáři rozhodnou, že kritici mají pravdu a generálního je třeba potrestat odvoláním. Potíž je v tom, že u nadřízených generálního nevzniklo 100% přesvědčení o správnosti odvolání generálního, čímž vznikl téměř celonárodní problém. 

Pojem "bez zbytečného odkladu" se u záchranářů či hasičů měří na sekundy, u justice zpravidla na roky.

Zákonodárci fňukají, ale nenavrhují úpravu ústavy, např. prezident jmenuje premiéra, premiér jmenuje a odvolává ministry. (Pak by se ovšem premiér s nikým nemusel bavit, což byla realita nejméně u jednoho kancléře.)  Úprava "prezident podepíše premiérovi  na počkání vše, co mu premiér předloží, kromě abdikace" by asi byla nedůstojná. Nebo:  Prezident bude odvolán, pokud s tím souhlasí referendum vyhlášené zákonodárci, či neuspěje v předčasných prezidentských volbách. (Pane Okamuro, neděkovat). Tipuji, že některým jde o to, aby získali body při příštích volbách prezidenta. Nakonec podepsat se umí všichni.   

Prezidenti (tři) nerespektovali a nerespektují ústavní zvyklosti, protože je vytvářejí. Např. se nyní stalo zvyklostí, že prezident slib odrecituje zpaměti, čili nečte ho z papíru nebo po krátkých snadno úsecích neopakuje po předřečníkovi. Nebo prezident má projev o Vánocích, ne už na Nový rok. V senátu od vzniku platila ústavní zvyklost, že předsedu  navrhovala nejsilnější frakce. Pak přišel ambiciozní nováček, který dle vlatního vyjádření žádné volby v životě neprohrál a bylo po ústavní zvyklosti, při stejném výsledku.

U modelu stát považuji za smutnou rozvášněnost a nenávist. Např. v Liberci se mladý pan Polívka měl zviditelňovat tím, že dva vítěze demokratických voleb označoval za "... Bohužel se mezi bojovníky za lepší svět našli i takoví, kteří mu tleskali. Pak už jenom chybí označit za zhovadilý systém i demokracii.

Také je pmn zajímavý ping - pong na téma, kdo rozděluje společnost a šíří nenávist. Myslím, že rozvodoví právníci s něčím podobným mají zkušenosti.

 

 

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 28.07.19 10:42  Sb  (190668)

PASIVNÍ PŘÍJEM Z DOMOVA!

U elektřiny se platí zálohy a vyúčtování je jednou za rok. To je skvělé pro to, aby se případné problémy neprojevily rychle.

Mně to připadá jako systém multi level market, který pmn již není tak intenzivně propagován jako před léty. Prostě pmn místo zakázaného podomního obchodu lze shánět nové "klienty" takto přes internet. Shánějící to dělají za provizi v neurčité výši.

Svého času podomní obchodník chtěl vidět moji fakturu, (tu jsem neukázal), a sliboval, že budu platit o 10% méně. Když jsem se ho zeptal, zda budu plati 9000, pokud nyní platím  10 000 Kč, tak jsem ano- ne nedostal.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 28.07.19 10:32  Sb  (190668)

Realita jednoduchá linka - dodatek.

Jak se na předsednictví připravovalo Nizozemí nevím, ale pamatuji si, že dle našich dobových medií bylo české předsednictví devětkrát dražší než dánské. Myslím, že to byla jedna ze dvou věcí, které způsobily dočasný ústup patrona pana Vondry do pozadí. Ta druhá pmn byla radar v Brdech proti Iránu a Severní Koreji se spoluúčastí ruské obsluhy.

 

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 28.07.19 10:24  Sb  (190668)

Realita jednoduchá linka.

K vláknu: Já tipuji, že zrcadlo zapomněl v podniku, kde se mluví spisovně francouzsky a personál by dostal padáka, kdyby nepečoval o skvělou pověst podniku, potažmo nerozmazloval každého hosta, aby rád přišel i příště. Teoreticky se také mohlo stát, že kdyby ji nezapomněl v restauraci a zabloudil do čtvrti, kam se policisté neodváží chodit, tak by mu ji mohli za bílého dne servat s ramene. Existují návody jak věci na řemeni nosit, aby toto bylo ztíženo.

Já jsem rezervovaný k postoji, že v jiné zemi je všechno lepší (horší) než v Česku, čili na celé ploše Česka. Aktuálně si myslím, že případný nekritický obdiv k Holandsku nesdílí ti akcináři Fortuny, kterým byly akcie vytěsněny asi v polovině listopadu a dodnes pouze někteří dostali peníze. Jeden prý dostal informaci, že jeho případ je "již" v účtárně, ale doručení peněz trvá 20 dní. Klobouk dolů před poměry v Česku, v tomto případě. 

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 14.07.19 17:51  Sb  (190668)

Výstavba jaderné elektrárny v ČR.

Paní Drábová v té relaci tipuje, že 200 mld by mělo být maximum. Já připomínám, že přibližně za polovinu této ceny byly nedávno postaveny DVA bloky, takže nárůst ceny zhruba na 400%.

Grafitové reaktory sloužily k výrobě plutonia pro zbraně, v SSSR i u protivníků . Nikdy mě nebylo mě jasné, zda u elektrárny s grafitovým moderátorem bylo tehdy hlavním produktem plutonium a vedlejším elektřina nebo naopak.

Není správný názor rakouské učitelky, že v Temelíně se topí ruskými bombami. Lehkovodní reaktory (u nás) papají uran a mají zápornou zpětnou vazbu, takže reaktor má fyzikální tendenci zhasnout, grafitový má kladnou s tendenci samovolně zvyšovat výkon.

JE u nás nestavěli Rusové, nýbrž čs. průmysl v době, kdy to třebas Korejci neuměli. Teď to Korejci umí a my ne.

Paní Drábová zmínila, že ve světě je ve výstavbě asi 60 reaktorů. Svět jde tedy zatím jinou cestou než Německo.

V Německu mají nový problém. Když ohlásili brzký zánik uhelek, tak z nich začali utíkat zejména odborníci, kteří to nemají za pár do penze. Manažeři mohou mít problém zajistit akceschopnost uhelných zdrojů na stávající úrovni. 

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
spíše nečíst (1) 12.07.19 08:15  Sb  (190668)

Neymar vs Staněk - to Mono

Mono, děkuji. Neznal jsem ani zkratku PSG, ani fotbalistu Neymara. AB si pmn milost koupit nemůže. Tipuji, že se proti němu postavily  tak mocné síly, že ho dokáží zničit. Tím nemyslím ty tři asi procenta voličů, co chodí na demonstrace. Kolonizace musí být dokončena.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 11.07.19 16:06  Sb  (190668)

... ještě premiér Petr Nečas

Já si myslím, že to pan Nečas s tou nápravou ODS myslel vážně a že byl vůči korupci odolný jako Zeman. Oba pmn měli ale problémy s výběrem podřízených.

Pan Nečas byl pmn také reprezentativní po rabiátech MT a JP. Nicméně já si to pamatuji tak, že jeho vláda měla hodně afér, asi nejvíce, než konečně pochopil, že je persona non grata. Po té policejní velkoakci na úřadu vlády včetně vykonstrovaného obvinění z korupce pmn sotva mohl pokračovat.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 11.07.19 14:48  Sb  (190668)

... ještě premiér Petr Nečas

Dovolím si uvést pár drobností, které kdysi v různých dnech prezentovala různá ČESKÁ media:

Dostavba Temelína bude stát velmi mnoho miliard.

Disident (antikomunista, emigrant, odborník na jádro)  profesor Janouch zveřejnil názor, že pro Česko je nejvýhodnější ruská nabídka, protože českému průmyslu nabízí i účast na dalších stavbách ve třetích zemích.

Premiér Nečas v Moskvě odmítl rozhovor s prezidentem Putinem mezi čtyřmi očima, ale před oběma delegacemi prohlásil, že tendr bude objektivní.

Paní ministryně Clintonová na otočku provedla návštěvu Prahy. Místo vydání oficiální zprávy český tisk jen zveřejňoval spekulace, že šlo o intervenci ve prospěch Westinghouse.

USA pomohly Česku v protikorupčním úsilí stáží několika významnějších státních zástupců.

Velvyslanec Shapiro se v Česku setkal s předními státními zástupci.

K těmto pro mě faktům já dodávám, že mluvíte přibližně o době, kdy ministr obrany Vondra říkal, že na základně v Brdech budou sloužit i Rusové, protože radar je namířen proti Iránu a Severní Koreji. V té době možná žádný Čech včetně člena Bilderbergu neznal termín akvizice Ukrajiny a jak by mohl, když šlo o vůli ukrajinského lidu. Následně český tisk psal, že prý Ami byli překvapeni anexí Krymu. Takže předpokládali, že Rusové o základny na  Krymu přijdou mírovou cestou. To se nestalo a Rusko je dnes takový nepřítel, že společná stavba JE by byla katastrofa. Takže pád Nečasovy vlády byl OK i když soudci jsou tak nezávislí, že mají dodnes potíž najít panu Nečasovi trestný čin, který by pobouřil veřejnost.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 11.07.19 14:05  Sb  (190668)

Divi

Já myslím, že pojem dividenda je letos u Kofoly zavádějící, protože dividenda je podíl na zisku a o to zde nejde, obdobně jako u těch 4 Kč z emisního ažia u O2. Navíc v Česku je zvykem, že fyzická osoba dostává divi hromadně zdaněnou. Není to tedy tak, že dostane divi před zdaněním a pak ji individuálně daní ve svém DP.

Kdybych o uvedeném pochyboval, tak bych vzal zveřejněné informace a navštívil na finančáku odborníka, který má moje DP na starosti, abych měl klidné spaní. Teoreticky by v tom měl mít jasno i daňový poradce.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
spíše nečíst (1) 11.07.19 13:47  Sb  (190668)

Neymar vs Staněk

Hlásím se mei ty, kdo nepochopili obsah.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (2) 11.07.19 13:43  Sb  (190668)

akcie ČEZ - Vliv výstavby jádra na akcie ČEZ? Názory analytiků se různí

Pokud stát nechce využít recept pana Kalouska s průměrkou tuším přes 1100 Kč a maximem tuším přes 1400 Kč, tak k výkupu akcií společností s jejich následným rušením nevidím důvod.

Tipuji, že stát si bude chtít ponechat dvoutřetinovou majoritu.

Dále tipuji, že pokud by opravdu byly zrušeny stávající opční programy pro manažery, tak by ČEZ naopak posílil nabídku výprodejem zásob akcií, které má pro opční programy. Těch by ale mělo být málo ve vztahu k objemu emise,

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (4) 10.07.19 11:30  Sb  (190668)

301

Aktuálních 301 s shoduje s posledním kuzem na BCP před divi.

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 10.07.19 08:44  Sb  (190668)

Panika mezi manažery.

Ano, počkáme na Smlouvu. Případně na soud, pokud by se stát pokusil donutit akciovku k prodělečné investici.

Bez Smlouvy to pmn připomíná diskuzi o Chartě 77 v podmínkách, kdy ji nikdo z diskutujících nečetl. Jedna z dobových domněnek říkala, že Charta protestovala proti zdražení brambor, (o 100% na 1,60 Kčs/kg).

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 09.07.19 18:09  Sb  (190668)

Panika mezi manažery.

Ano, o ziskovosti nepadlo slovo ani ve zprávách, ani v mém příspěvku. Pmn padla zmínka, že ČEZ bude mít možnost stavbu státu předat. Já jsem to vnímal tak, že banky o půjčené peníze nepřijdou a ČEZ nebude mít prodělečnou investici. Bohužel se mi nedaří si ty Zprávy pustit znovu.

No nic, počkejme si na Smlouvu.  

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (1) 09.07.19 14:55  Sb  (190668)

Co to?

Snad před 15 léty tehdejší ministr vnitra I. Langer hrdě v ČT uvedl, že jen on je kompetentní k rozhodnutí o zveřejnění asi 40 svazků StB, které jsou ve STÁTNÍM ZÁJMU utajeny. Asi by veřejnost byla překvapena, kdyby se dozvěděla, kdo je nebo tehdy byl vydíratelný.

O Polsku ČT uvedla, že  pozdější protikomunistická ikona a nekomunistický prezident (jako V. Havel) jako elektrikář a otec početné rodiny Lech Walesa zpočátku přijímal od tamější tajné policie peníze, zřejmě za své služby. Myslím, že nejednomu Polákovi bylo toto zjištění velmi nepříjemné. Nejenom těm,  v jejichž kolektivu v loděnicích pracoval.

Obdobně byla pro nejednoho východního Němce velmi nepříjemná četba dokumentace Stasi. Třebas krasobluslařku K. Wittovou sledovalo snad třicet lidí, včetně příbuzných a dobrých přátel. Sotva mohli udávat něco nevhodného, protože ona byla nadšenou reprezentatkou NDR. Vládě šlo zejména o kontrolu, zda nechce emigrovat, takže ji hýčkala. Převrat pro ni ovšem znamenal zásadní revizi mezilidských vztahů.

Poměrně víc byla respektována osobnostní práva hnědých, pokud je pravda, že v Německu dosud platí omezení, že archivy jsou přístupné až 30 let po smrti konkrétního kandidáta na dehonestaci.

Zaujala mě informace,  že J. Nohavica donášel na K. Kryla, žijícího v Rakousku. Dovedu si představit, že při setkání JN a KK v Rakousku se kromě hudby mohli bavit i o komunistech a představuji si, že KK mohl o komunistech mluvit sprostě. V takovém případě měl JN skvělou příležiost ty vulgarity říkat estébákům, a to beztrestně, což bylo privilegium vůči ostatním občanům. Jen fantazie.

Myslím, že aktuálně význam donašečů klesá, protože lidi na sebe píší do sociálních sítí i to, co by agent zjišťoval pracně, dlouho a nepřesně. Internet dnes zavaluje člověka i instituce spoustou informací, ale i dezinformací. Orwell byl pmn dobrý vizionář.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (7) 09.07.19 13:09  Sb  (190668)

Panika mezi manažery.

Banky mají peněz dost. Rády je půjčí investorovi na velkou akci, pokud je stát garantem, že výsledek nebude mít červená čísla. Je běžné, že velcí investoři delší dobu splácí půjčku z toho, co nová investice vyprodukovala. Stavba realizovaná novou dceřinnou společností bude mít přehledné účetnictví.

Teď je pmn aktuální, aby existovala příslušná smlouva a Brusel ji nezamítl jako nedovolenou podporu. To by mohla být práce na letošní a snad jen příští rok. Jenže bude třeba jednou říci lidem, že to budou muset zaplatit, buď jako spotřebitelé elektřiny nebo jako dańoví poplatníci. Tipuji, že před volbami se to sotva dá očekávat. Toto čeká až příští vládu, nejspíš brzy po volbách, pokud se nová vláda nebude sestavovat asi dva roky jako v Belgii. Tipuji, že pak si nějaká strana, nejspíš Zelení alias Piráti, bude chtít naklonit voliče odporem ke stavbě. Třebas se bude zase obracet na Brusel, aby jí pomohl zvýšit její vliv v Praze. To všechno žere čas, aniž by vznikly velké výdaje pro možného investora.

Tato vláda pmn už nestihne rozhodnout, kdy se má začít šetřit omezováním divi. Obzvlášť pokud by se pučistům podařilo stávající vládu zlikvidovat před řádným termínem voleb.

Sám se zajímám i když nyní nemám žádnou akcii a hraji si s pmn pravděpodobnými možnostmi, aniž bych chtěl někoho svádět k nákupu nebo držení nebo prodeji této akcie.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (7)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (4) 09.07.19 09:20  Sb  (190668)

Muslimský smradi

Nemuslimky jsou easy meat.

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (7) 09.07.19 09:17  Sb  (190668)

Panika mezi manažery.

Pmn ČEZ má ke zkušenostem z výstavby minulých JE blíž než úředníci na ministerstvu. Rozhodnutí proto neberu jako překvapení. Spíš bych řekl, že to trvalo dost dlouho. V ČT bylo včera zopakováno, že stát zajistí, aby ČEZ na investici neprodělal. Bude tedy záležet na smlouvě mezi státem a ČEZ. Naposledy jsem zpozoroval zprávu, že ministerstvo neví jak má vypsat výběrové řízení na firmu, která bude státu při formulování smlouvy radit. Jsou obavy, že kdyby jediným kriteriem byla cena, tak by mohla vyhrát "garážová firma", což by mohlo znamenat nízkou úroveń rad. Až budou poradci vybráni, tak bude zahájen proces tvorby smlouvy ze strany státu. Uvidíme, zda to bude letos. Také je možné, že návrh smlouvy bude psát ČEZ a ministerstvo ji bude jen oponovat. To by asi Zelení včetně Pirátů byli velmi hlasití. Já tipuji, že draft smlouvy se nevyhne kvalifikovanému minoritnímu akcionáři, možná i veřejnosti.

Manažeři ČEZ pmn nemají důvod k panice. Případný pokles ceny akcie by pmn neměl představovat riziko pro jejich benefity, když se říká, že motivace opcemi bude nahrazena jiným modelem motivace. Naopak v případě dlouhodobého pobytu ceny akcie na stávající hladině by se na opcích sotva dalo něco vydělat. Snad jim nebude zakázáno držet akcie kvůli střetu zájmů. Oni jsou fakticky také minoritními akcionáři. Případný pokles divi by pmn pro ně neměl hrát významnou roli v relaci na jejich měsíční plat a jiné benefity. Velké peníze budou pmn zapotřebí až po získání stavebního povolení.  O výši divi do té doby bude stejně jako dosud rozhodovat stát. Návrh představenstva by ovšem mohl respektovat neoficiální přání státu.

Další vývoj hodlám se zájmem sledovat. 

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (7)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
spíše nečíst (1) 08.07.19 09:01  Sb  (190668)

Omyl

Na Kofolu jsem omylem umístil příspěvek o emisích u sousedů.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
spíše nečíst (1) 08.07.19 08:50  Sb  (190668)

Omyl

Na Kofolu jsem omylem umístil příspěvek o emisích u sousedů.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 08.07.19 08:45  Sb  (190668)

CO 2 - omluva

Sorry, to mělo přijít na ČEZ.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 07.07.19 18:52  Sb  (190668)

CO 2

Silná pozice Zelených v Německu, včetně zatím nevoličů, mladých příznivců Grety Švédské, by mohla přinést další plod. Jedná se o možné zavedení daně z CO 2 i pro fyzické osoby. Dań by měla být mimorozpočtová, protože vybrané peníze by se měly používat výhradně na premie pro osoby chovající se ekologicky vzorně.

Nástřel výše případné nové daně je 80€ /tunu, ale předkladatelé navrhují přepočet na litry, což by pro fyzické osoby bylo názornější. Některé subjekty by měly být od daně osvobozeny, např. nejhůře placení pracující v sociálních službách.

DF hledá odpověď na otázku, zda daň zabrzdí klimatické změny.

Dle ČT čeští Piráti v EP vstoupili do frakce Zelených.

KDYBY fyzické osoby měly platit 80 €/t, pak by blízko této hodnoty mohla být i cílová cena povolenek pro uhelky a plynovky.

EU je nadále jediný region světa, který neuznává jaderky jako bezemisní zdroj. Zdůvodňuje to odpadem.

Nevím, zda je pravdivá informace, že rodiče Grety Švédské mají marketingovou firmu.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 05.07.19 11:23  Sb  (190668)

Divi O2

Domnívám se, že účet může být základní nebo úvěrový. U toho prvního se vlastník musí starat sám, druhý je společný, takže připsání provádí FIO, a to rychle a za mírný poplatek.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 03.07.19 07:31  Sb  (190668)

Drobnosti

Pro naše energetiky je "dobré", že vědí, že potíže se přenášejí z Německa. Asi jeden z důvodu nákupu pohraničních obranných transformátorů, tuším miliarda za kus. Jenže DF řekl, že němečtí energetici "zatím" neví.

Tipuji, že by mohlo jít o nezvládnuté problémy řízení sítě v podmínkách masového nasazení decentralizovaných zdrojů. Kdyby to tak bylo, tak by odstavování jádra a uhlí mohlo způsobit ještě větší problémy.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 02.07.19 22:16  Sb  (190668)

Drobnosti

Zřejmě jsem se zmýlil ohledně náplně společnosti Metro, sorry, děkuji pěkně za korekci. Já jsem přidal to v závorkách a zřejmě nesprávnou z toho vyplývající spekulaci v následujícím odstavci.

Každopádně říkali, že zájem o Metro má "český miliardář Kretinsky". Snad se nemýlím v tom, že pan Křetínský je zaháčkován v energetice v Česku i jinde. Jestliže jeví zájem o koupi společnosti, která asi  vůbec nesouvisí s energetikou, pak je to pmn pokus o pozoruhodnou  diverzifikaci.

Řeči o koupi samozřejmě ještě neznamenají realizaci koupě. Pokud je to jen někým vymyšlená bublina, která zase splaskne, tak se k autorství "senzace" nehlásím. Nestává se příliš často, aby DF jmenoval nějakého Čecha.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (3) 02.07.19 13:03  Sb  (190668)

Drobnosti

DF předevčírem: Český investor Křetínský (konkurent ČEZ) se zajímá o koupi (stavební společnosti) Metro. Společnost je nyní špatně řízena, neboť tři dědicové mají různé představy.

Já spekuluji, že by mohlo jít i o zájem na spoluúčasti na stavbách pro energetiku, tam bude pmn tlak na rychlost a poskytovatelé by si nemuseli srážet ceny.

DF dnes: V červnu byla v německé sítí několikrát kritická situace, ANIŽ BY DOSUD BYLY ZNÁMY PŘÍČINY. Nebezpečné podpětí řešila spolupráce se sousedními zeměmi.

To velkými písmeny mě fascinuje. V podstatě je to sdělení veřejnosti, že centrum nemá přehled o konkrétních příčinách hrozby, pouze operativně řeší následky. Obecně se ví, že bylo horko (přehřátí může způsobit výpadek solárů) a také se ví, že v Severním moři byl stupeň větrnatosti 6-7, při čemž při určité rychlosti větru výroba ve větrnících klesá z maxima na nulu. To se učí na školách, energetici by měli mít víc informací, ale nejspíš je nemají v dostatečné kvalitě.

Dále řekli, že obtížná situace nastala několikrát za červen. Pamatuji si, že kdysi to bylo asi dvakrát za rok.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 01.07.19 08:11  Sb  (190668)

Začal filmový festival v Karlových Varech.

Domnívám se, že krize byla v roce 2008  a TOP 09 byla založena v roce 2009.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 25.06.19 10:54  Sb  (190668)

... Minář s Hutkou nezametl - trochu jinak

Včera jsem se dozvěděl, že dva Pražáci (jedna banka, jedna nemocnice) se neodváží na pracovišti říci cokoliv, co by se dalo vnímat jako podpora AB. Mají strach o svoje zaměstnání. Pmn pro ně písnička o "té lidské svobodě" moc aktuální není. Ve vypjatých dobách spíš platí Reicinovo: revoluční kvas nezná slitování, na štěstí nyní již jen v nekrvavé formě.

Čtvrt milionu emocemi nabitých lidí s jednotným názorem jsou veliká síla. Matematicky je to jen více než tři procenta oprávněných voličů, ale důležitý je zápal. Otázka je zda organizátoři zorganizují obdobu akčních výborů nebo občanských fór, protože jen přes ovládnutí pracovišť je možné použít hrozbu generální stávky, což se osvědčilo v létech 1918, 1948 a 1989. Pak se revoluce případně puč musí zdařit.

Na Slovensku demonstranti VĚDĚLI, že premiér Fico je napojen na mafii. Když ho odrovnali, tak se ukázalo, že novinář šel na nervy konkrétnímu podnikateli, protože mu svými články kazil obchody. Pmn je třeba vyměnit vládu nejenom v SR, v Rakousku a u nás, ale také v Polsku a Maďarsku, protože jsou vůči centru málo poslušné. Naopak v  Německu byl zavražděn lokální politik, aniž by někoho napadlo,  že to má na svědomí kancléřka nebo prezident. Pachatele zatím nemají, ale třebas budou němečtí vyšetřovatelé stejné zdatní jako slovenští, jen potřebují čas. Legitimitu německé vlády není třeba kvůli tomu zpochybňovat, to není kolonie.

Nezávislost soudů je skvělá už dnes. Jeden soud nezávisle rozhodne, že členství jedince v sudetoněmecké straně nepoškozovalo ČSR, druhý soud to nezávisle potrvdí a tři miliardy přejdou do správy zahraničního  subjektu. Samozřejmě vše nejde vydat, takže bude potřebná kompenzace v penězích. Mám obavu, že jako občan zde přispěji více než na Čapí hnízdo, zvlášť když tu dotaci na Čapí hnízdo stát dostal nazpět. Navíc je to průlom a jistě je důležité, aby průlom a jeho následky nebudily emoce davu, na  emoce máme dva fackovací panáky.

Ondřej Neff: Každá generace skočí na jiný špek.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (5) 25.06.19 10:17  Sb  (190668)

Akcie O2 na 2.5 letých minimech ...!

Loni byl maximální kurz 294, minimální 225. Letos je maximum 252. KDYBY se dal plánovat pokles o stejných 69 Kč, tak by letošní minimum "mělo být" 183 Kč.

Pmn krásná ukázka jak se dá uvažovat ŠPATNĚ.

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 25.06.19 10:09  Sb  (190668)

T-Mobile Mobliní Data Free na léto :o)

Po této zprávě jsem si vzpoměl na to, co na podzim říkal premiér. Buď to operátoři vzali vážně nebo premiér neměl vliv na jejich rozhodování, pouze dobře odhadl jejich budoucí chování.

Já si myslím, že časově omezená množstevně neomezená dodávka dat za pouhých 99 Kč je především marketingová záležitost. V září to pmn bude nastaveno na dostatečně ziskové ceny i za cenu poklesu počtu uživatelů.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (7) 25.06.19 10:00  Sb  (190668)

Akcie BCPP

Někdo doporučoval, aby BCCP byla prodána. To se již asi před 10 léty stalo. Kupcem byla Wiener Börse, prý 5 mld Kč. Já jsem se domníval, že přeplácela, a to proto, aby vyloučila možnost, že si BCCP koupí Varšava. Tím by prestiž hlavního města bývalé monarchie pmn utrpěla. WB by klidně mohla BCCP zrušit, těch pár titulů by se dalo přidat do Vídně, problémem by nemusela být ani čeština, např. existují překladače. Jenže by bylo pmn politicky nehezké, aby Vídeň vzala Praze prestižní hračku. Nicméně třebas chce přes vyšší poplatky získat aspoň část své investice.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (7)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (1) 06.06.19 18:28  Sb  (190668)

Podpis

Ano, nečetl, sorry. Pouze jsem si vytiskl formulář  a nerozumněl jsem jenom "případné" ověření.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (10) 06.06.19 17:43  Sb  (190668)

Taky se vám chce zvracet?

Subjektivně bez snahy dráždit:

Když se při kurzu asi 70 tady o opcích diskutovalo, tak jeden názorový směr říkal, že manažeři mají takové platy, že by mohli chodit rádi do práce i bez opcí. (Tehdy ještě pmn nikdo netušil, kolik to vynese panu Romanovi a po skandálu došlo k reformám pravidel). Nositelé tohoto názoru byli zahnáni do kouta  obviněním z komunistického rovnostářství, zvlášť když každý ví, že opce se na Západě používají proto, aby management měl zájem na zvyšování hodnoty firmy s následným zvyšováním kurzu akcie. Vedoucí diskutéři tehdy říkali, že rádi oželí nějakýten milion pro manažery, když dokáží cenu akcie vytáhnout na násobek, (čili tenkrát asi nad 200 Kč). Dalo by se to dohledat, ale nemám na to chuť.

To se v podstatě děje. Bez růstu např. ze 425 na 538 by si manažeři nepřivydělali. Nejprve výkon v závodě akcií, pak cukr pro koně. Výkony jsou proměnlivé, koně se také mění. Při poklesu výkonu koně cukr nedostanou. Množství cukru je ovšem diskutabilní jako vše, na co má nějaký názor více lidí.

V německé televizi se pohoršují např. nad benefity pro VIP DB, vyplácenými i v době, kdy firma byla ztrátová. Toto snad zatím v Česku běžné není.

Doufám, že se můj příspěvek dá číst i bez velkých emocí.

Dosavadní doporučení: přečíst (10)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 06.06.19 17:16  Sb  (190668)

to cudla123 - jak je to s opcemi

Já mám dojem, že ten úrok má dvě složky, ale nevím to, protože úvěr používám jen zřídka a krátkodobě, při čemž podmínky se pořád mění. Aktuálně spíš sulcuji hotovost, je to na můj vkus vysoko.

Na delší dobu nebo velký objem akcií bych nebral ani na úrok pod procento, já však nejsem mistr vysokých sklizní.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (3) 06.06.19 17:04  Sb  (190668)

Podpis

Dnes jsem získal informaci, že ověření podpisu je nutné u výplaty částky přes 10 000 Kč.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (1) 06.06.19 17:02  Sb  (190668)

Dividenda - tady to máš ke stažení

Já to vidím takto: Na pobočku ČS nepůjdu v úterý ani jindy, protože budu muset do  předepsaný formulář do ČS odeslat poštou. Na ten pozorně napíšu číslo účtu, kam chci peníze poslat, což se brokera může ale nemusí týkat. Vyplácející zná počet kusů, stejně jako to vždy znali při výplatě na přepážkách. To by mělo fungovat pro akcie na vlastním účtu, kde jsem si kromě Monety vždy zajišťoval inkaso divi, aniž by se to týkalo brokera. Pokud je akcie např. na společném účtu FIO, (což není můj případ), tak by pmn formulář mělo do ČS odeslat FIO  a rozúčtovat to jednotlivým klientům. Pokud bych akcie neměl na svém účtu, tak bych se zeptal brokera. 

Bez nároku na správnost představy.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (1)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (2) 06.06.19 16:40  Sb  (190668)

do daňového přiznání

Pokud byla v tuzemsku divi zatížena srážkovou daní 15% tak pmn do daňového přiznání nepatří. Do odst 10 dávám jen zisky/ztráty z obchodování.

To, co dostaneme od Kofoly není podíl na zisku, nýbrž výplata části vkladu do základního kapitálu, nominál akcie byl původně tuším 100 Kč, teď je nižší. Pojem dividenda je pmn letos u Kofoly zavádějící.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (2)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (2) 06.06.19 16:33  Sb  (190668)

STOCK vs. KOFOLA

Já mám u Kofoly 13,5 čistého, nikoliv 13,9.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (2)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (4) 06.06.19 14:30  Sb  (190668)

Opční program - pohrobek Romanovců - neuvěřitelná trapnost.

Máte námět pro VH. Já ne, protože aktuálně žádnou akcii nedržím a pochybuji, že si do VH nějakou koupím.

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
spíše nečíst (1) 06.06.19 14:28  Sb  (190668)

daty poslední nákup managementem za 218 GBX

Ano, takže se Ti líbí Stock, a proto ho kupuješ a nelíbí se Ti ČEZ, proto ho nekupuješ. To má logiku, zejména pokud máš v nějakém dalším košíku další část vajec, diverzifikaci doporučují pmn všichni autoři.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (1) 06.06.19 14:17  Sb  (190668)

další manažer prodal akcie

Já jsem četl u pana Pleskače průměrnou nákupku 425,47 a u pana Nováka 435,50Kč. Rozdíl proti prodejní ceně asi 538 je tedy zřetelně vyšší než 13 Kč. Reakce na Tvůj dotaz, zda to píšeš správně.

Domnívám se, že čísla např. "600 do divi" či třebas 200 se na chatu vyskytují  v rámci svobody názoru. Nemyslím si, že kurz ČEZ nebo investice VIP ČEZ se řídí tím, co někdo napsal na chat.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 06.06.19 13:59  Sb  (190668)

daty poslední nákup managementem za 218 GBX

Jestli to správně čtu, tak se jedná o dva nákupy za zhruba 10 600 liber, čili necelých 300 tKč. Rozhodně to nejsou desítky milionů Kč, při čemž neumím posoudit hladinu platů VIP ve Stocku a ČEZ.

Já Stock nemám v hledáčku, protože si nechci vést pokladnu v další měně.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 06.06.19 13:53  Sb  (190668)

to cudla123 - jak je to s opcemi

OK, můžeme si z toho udělat závěr, že se nevyplatí kupovat akcie ČEZ na úvěr s úrokem 5%. Já se této možnosti rozhodně vyhnu.

Nevím, zda růst  je pravděpodobnější než pokles.  Myslím si, že VIP to také neví.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (2) 06.06.19 13:46  Sb  (190668)

Dividenda 30 Kč

Také ještě jednou. Jestliže vláda má ten problém, že údajně hrozí kolaps sociálního systému, tak musí peníze zajistit. Ať to budou aktuálně 2 mld nad meziroční nárůst 20% nebo třebas 5 mld. To pmn snižuje pravděpodobnost, že divi ČEZ bude nula. Brzy uvidíme.

Když se výrazně přidávalo důchodcům, tak pan Fiala v ČT říkal, že si důchodci zaslouží víc. Podobně navyšování platů ve školství vláda dělala příliš pomalu atd. V rámci stávajícího pokryteckého systému se nikdo z opozice neodvážil vládu kritizovat za konkrétní krok vyjímaje slevy na jízdném a obecnou kritiku, že vláda málo šetří.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (2) 06.06.19 11:53  Sb  (190668)

Dividenda 30 Kč

Jádrem vlákna byl odhad pravděpodobnosti, že divi ČEZ za 2018 bude nulová.

Mono: Samozřejmě je třeba dát tolik miliard, aby se pracovníci ze supermarketu vrátili do sociálních služeb. Pak budou muset reagovat supermarkety atd.  Třebas bude brzy průměrná mzda třebas 100 000, aniž by bylo možno si ve fyzických jednotkách koupit víc než dnes. Beru to v úvahu při tipování kurzu koruny.

Samotná inkluze oficiálně vyvolala potřebu 16 000 asistentů učitelů, pravděpodobně s takovým platem, aby nešli do supermarketu. Většina z těchto 16 000 lidí před inkluzí dělala jinou práci, jen část byla ve speciálním školství. Tito lidé tedy z trhu práce zmizeli. Díky inkluzi se méně nadaní dozví, že stát je povinnen jim pomoci, když by bez asistenta na učivo nestačili. Už nepomáhají kamarádi, je to povinnost státu. 

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

 Burza Prime 16:29 
Název Kurz Změna
 COLT CZ GROUP SE  626.00  -0.32% 
 ČEZ  872.00  -0.23% 
 ERSTE GROUP BANK A  1 080.00  +0.98% 
 GEN DIGITAL  489.00  -1.21% 
 GEVORKYAN  254.00  -1.55% 
 KOFOLA CS  271.00  -0.73% 
 KOMERČNÍ BANKA  861.50  -0.46% 
 MONETA MONEY BANK  101.80  0.00% 
 PHILIP MORRIS ČR A  15 820.00  -1.25% 
 PHOTON ENERGY  45.90  -0.86% 
 PILULKA LÉKÁRNY  196.00  +0.51% 
 PRIMOCO UAV SE  900.00  0.00% 
 VIG  735.00  +0.27% 
Komodity online
 Ropa 87.14 USD 18:34   
 Zlato 2393.13 USD 18:34   
 Stříbro 28.58 USD 18:34   
 Káva 231.76 USD 18:34   
 Cukr 19.55 USD 18:34   
 Bavlna 80.26 USD 18:34   
Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.