paní ing. PošvářováZaráží mě bezradnost odpovědných orgánů, jak udělat kontrolu hlavních nosných lan lávek typu Troja (např.v Nymburku).Domnívám se, že hlavně projektant by měl stanovit způsob kontroly a případně způsob výměny hlavních nosných částí mostní konstrukce.Osobně si myslím, že kontrola stavu kabelů nemůže být úplně neřešitelná.V polovině rozpětí lávky jsou nosné kabely při horním okraji kanálků. Proto jádrový vrt ve spodní části prefa by neměl ohrozit celistvost těchto kabelů. Stejně tak lze otevřít kanálky v místě pobřežních pilířů shora a následně i sdola u posledního prefa dílu před kotevním blokem. Zjistit zanesení kanálků, jejich vypláchnutí vodou nebo odhalit oslabení kabelů je při dnešní kamerové technice otázkou několika dnů.Zaslepení spodních vrtů je zbytečné (voda odteče) a zaslepení otvorů při horním povrchu prefa a jejich izolaci proti vniknutí vody snad už umíme.Voda se ale do kanálků dostane vždy, prefa jsou na kabelech navlečené jako korálky a proto nelze zcela dotěsnit spáry mezi nimi (lávka je neustále v pohybu).děkuji za vaši případnou odpověď
Odkazy k diskuzi Firma Pontis, spol. s r.o.
Firma Pontis, spol. s r.o. - zdrojová stránka k tématu diskuze Firma Pontis, spol. s r.o..
Zasílání Denního souhrnu názorů na Firma Pontis, spol. s r.o. e-mailem.
Přidat názor - vložte vlastní názor, doporučení, hodnocení nebo zkušenost k tématu Firma Pontis, spol. s r.o..