Tatra 613 - časté závady, přednosti/nedostatky - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení

 Hodnocení:      0 1 2 3      
Diskutující:
Návod    
 

Výpis příspěvků 1 až 13 (13)
 
spíše nečíst (1) 29.01.19 14:58  Honza  (199326)

http://autodily-tatra.cz/

Naše firma působí na téměř 1190 m2. Spolu s dobře školeným a vždy ochotným personálem zde můžete najít téměř 12 tisíc druhů náhradních dílů na vozy značky TATRA, PANAV, MAN a VOLVO. Provozuje také výměnné středisko opravených dílů i kompletních agregátů, motorů, převodových a rozvodových skříní, náprav či rámů a kabin. Většinu sortimentu si můžete prohlédnout a objednat v našem katalogu. autodily-tatra.cz/ Pokud máte jiné požadavky, neváhejte nás kontaktovat!

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (20) 06.02.06 02:24  Jindra  (97291)

Tatra 613-3

Jsem majitelem již zde zmiňované Tatry 613 co se týče obtížnosti řízení
která se tu pořád ožívá dokola nejsem si jí vědom.
Kromě podélného parkování které je opravdu bez serva poněkud obtížné
jde řízení zlehka a docela přesně. Je opravdu příjemný požitek řídit Tatru po
silnici. Stačí jen mít svoji Tatru v dobrém stavu. Je sice pravda že sem přesedl ze Škody 120.
Co se týče opravdových neduhů musím zmímt zatékání do vozu a zadrhávání klik.
Také topení které sice topí docela dobře ale věčina vduchu z topení mizí někde v
bludišti karoserie a jediný způsob jak jej dostat do auta je zapnout ofuk skla
který však při větších mrazech nestačí na rozmrazení skla respektive sklo vám začne znovu zamrzat alespoň na krajích. A co se týče nohou tak na ty opravdu
asi v Kopřivnici zapoměli musíte být holt trochu horkokrevní.

Závěrem bych řekl že Tatra oproti Škodovce je daleko spolehlivěší a pohodlnější, její údržba je náklanější a vyžaduje za majitele fandu a kutila .
Pravdou však je že Tatra je mimořádně atrktivního vzhledu ( alespoň pro mě )
pohodlná a reprezentativní.
Všichni se za ní otočí když něde řeknete že jí máte tak jí hned chtějí vidět a svést se. Někdy však mladí lidé ani neví co je to za auto a některé drzouny na silnici musíte poučit krátkým sešlápnutím plynu že si nenecháte všechno líbit.

s pozdravem Jindra
 

Dosavadní doporučení: přečíst (20)
Vaše doporučení:

přečíst (15) 12.12.05 14:09  vit fiser  (95000)

Je to mazec

Když všichni říkají že tak žere tak proč si jí nepředělají na plyn.Na to jak je stará tak vypadá nádherně.Zezadu suveréně nejhezčí auto,pokud se tam hodí nerez výfuky na obě strany dvě.Vevnitř letiště,nadherně pohodlná.Jděte do ní,at jich tu jezdí parta.Preostě mazec!!!!!!!!
Dosavadní doporučení: přečíst (15)
Vaše doporučení:

přečíst (13) 03.11.05 11:36  Pepa  tabery.jzavinacseznam.cz  (46310)

Pravdy a nepravdy o T 613

Dobrý den, Právě jsem si přečetl to málo co by mělo charakteryzovat T 613. Jako člověk který několik let vlastní 613 a již 16 měsíců ji kompletně a snad i poctivě generálkuje mohu říct toto: moje Tatra 613 - 3 OTS EX  Rv. 1991 je poměrně spolehlivý a více než jen průměrně bezpečný vůz s nadprůměrným výkonem. Spolehlivost je limitována údržbou a to celkem značně, dlouhou dobu zanedbaný vůz bude majitele stát spoustu práce a peněz. Problém číslo jedna je opravdu koroze karoserie, ale nevyděl bych to tak černě, Stejně staré Š favorit na tom nejsou o nic lépe, spíše na opak. Bezpečnost je poplatná době, ale nadruhou stranu to auto je opravdo pevný, přední náraz většinou spolehlivě udrží kufr (to je opravdu velká deformační zóna) zadní náraz stoprocentně podrží motor (buh buď milostiv tomu kdo narazil) dveře jsou opravdu tvrdé pokud o tom někdo pochybuje ať je skusí otěžkat. Příště snad ještě něco přidám
Dosavadní doporučení: přečíst (13)
Vaše doporučení:

přečíst (12) 09.09.05 22:06  Zbyněk  john.baarzavinacseznam.cz  (60431)

osmička-nemá chybu

V Tatrovce jezdím 10 let,články na vysokou spotřebu jsou nesmyslné jelikož pohonna jednotka tohoto vozu má optimální spotřebu ve srovnání s jinými značkami vozů této kategorie.Co se týče komfortu,bezkonkurenční vůz!!!Navíc postupem času se tohle vozidlo stává velice atraktivní.Doufám,že bude přibývat nadšencú,kteří budou tyhle vozy restaurovat a uchovávat jako šperk!
Dosavadní doporučení: přečíst (12)
Vaše doporučení:

přečíst (11) 15.07.05 22:46  Radek  (74800)

dsd

TATRA je nejlepší kára!!!!!!!!!!!!!!!
Dosavadní doporučení: přečíst (11)
Vaše doporučení:

přečíst (12) 03.07.05 22:01  Zbyněk  (89581)

TATŘIČKA je jednička !

Dneska jsem si s ní zase pojezdil, je to VŮZ!!Fakt pohodlný , s kultivovaným chodem motoru, myslím i bezpečný v dnešním provozu a ta spotřeba-ukažte mi na nějaký jiný osmiválec s takovouhle pořizovací cenou a aby jezdil za já nevím o něco míň .A kdyby-TATRA to stejně nebude.Co ten plyn, nedělá to dobrotu?Má totiž moje sympatie už z jiných aut(jezdil jsem na něj dlouhá léta i s Trabantem).Odchází kvůli němu ten motor?BRAVO TATRA!!!Zbyněk
Dosavadní doporučení: přečíst (12)
Vaše doporučení:

přečíst (19) 16.05.05 19:58  Martin Klinský  klinskyzavinacseznam.cz  (48880)

Tatra

Když tady tak čtu ty názory mých kamarádů i já si přihodím polínko do ohně.Tatru mám už 2 roky.Využívám jí jako plnohodnotné vozidlo pro každodenní účely a poznal jsem už mnoho slastí a strastí takže se o ně podělím:Benzínové topení je super-spotřeba je v poměru zanedbatelná, protože si na hodinu plného výkonu nevezme ani litr.Podstatné ovšem je kam topí.U verze 613-3 je vnitřní prostor vytápěný pouze prahama popř.podpořené přídavným větrákem na sklo.V zimě je dost unikum udržet si zdraví ,protože pravá noha na plynu může tou strašnou zimou upadnout.Jestliže prší je docela problém udržet auto ve stavu kdy z něj je něco vidět ,protože se strašně potí okna a to všechny.Další podstatnou nevýhodou topení je ,že při 160 km/h přestane topit-na dálnici jsou s tím občas problémy.Co se týče motoru mohu těžkou posizovat , protože jezdím na LPG.Pravda je taková že na ní mám 25 000 a motor jsem dělal už 5-krát ,ale vždy to bylo kvůli ventilům ,takže se nechá předpokládat ,že se podepisuje plyn.Motor je 8-mi válcový 3500 ccm-schopný jezdit za 10 litrů.Nicméně jsem se přesvědčil ,že obyčejný 4- válcový beznínový korejec (Taewoo Tacuma 2l 16v OHC) si s tatrou poradí přinejmenším hravě a to jezdí za 7-8 litrů.Samozřejmě je to vývoj ,nicméně všeslavně vychvalovaná výkonnost motoru již dnes není tak docela pravda.Podvozek je super-jen přední tlumiče je malinko slabší článek a podepiusuje se to na řízení.Brzdy nemají chybu-ani ty kotouče se mi nezdají špatné.Doplňky jakými mám tatru vybavenou (Elektr.okénka,centrální zamykání) nepatří zrovna k silným článkům.Podepisuje se zde lajdáckost a nepromyšlenost.Okénka bez koncových spínačů se slabými motorky a nedostatečnými převody.Centrální zamykání se snadno zblbne a pak je veliký problém přijít na správnou kombinaci ,které dveře mají být zamčené a které ne ,aby fungoval.


Můj názor je asi takový:Základní prvky které vycházejí z prvních chromek jsou dobré.Ostatní inovace a úpravy jsou odfláknmuty hrozným způsobem!!!Ale co by se v Kopřivnici snažili.Prodávat se to bude vždycky....To že na kastli jsou přes sebe 3 plechy a to se je ani neobtěžovali natřít nikomu nevadí-za 5 let se ta kastle vymění.Nemluvím o tom ,že se ještě nikomu nepovedlo utěsnit tatru tak ,aby do ní nepršelo a že v zimě je problém zavřít dveře ,protože manžety kterými se kliky otevírají zatuhnou v hliníku a klika se nevrátí.Interier byl u "trojek" velice nedostatečný-alespoň u posledních verzí jako mám já (91rok).Pohodlí je vynikající pro cestující pro řidiče je to docela posilovna(Serva jim slibovali od 78 roku.Povedlo se to až v roce 1995).


Abych jenom nekritizoval:Veškeré nedostatky se kompenzují obdivem okolí.Tatra je v pohledu lidí ,kteří s ní nikdy nejezdili vrchol spolehlivosti a dokonalosti.Dokáže ohromit nádherně vypadajícím atipickým motorem ,robustním vzhledem ,perfektním zvukem.


Všechny vás zdraví Martin Klinský

Dosavadní doporučení: přečíst (19)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (12) 04.10.02 16:17  victor  (17863)

nezavisle topeni

...to topeni bych do vyhod nedaval ...pro upresneni "nezavisle" v tomto pripade -topi se benzinem ...ano drahym benzinem misto aby se vyuzila obrovska energie z motoru ...ale tehdy pro ty pohlavary kdyz se nekde na neco nebo nekoho cekalo to byla dobra vec ...je benzin asi netrapil.......mel jsem Tatru a bylo to super....pak jednoho dne dosli money tak na ni vzpominam ...v dobrem i ve zlem (casto bylo neco v haji )

ale kazdopadne se svezte (aspon s nekym) ..pocit prostoru, silneho motoru a jizdy v poradnem aute ......

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (12)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (6) 13.08.02 21:57  Tomáš  (11533)

SOUHLAS

SOUHLASÍM PLNĚ S PŘEDEŠLÝM ČLÁNKEM.
Dosavadní doporučení: spíše nečíst (6)
Vaše doporučení:

přečíst (11) 24.06.02 11:04  prosecky Martin  proseckytatrazavinacemail.cz  (16981)

T613-700

Dobry den!Ceny ktere uvadite za tatru700(r.v.96-99)jsou docela dost podhodnoceny!Pokud nekdo tento vuz zhani neni shopen jej koupit pd cenu 1000.000Kc.Pokud nema dobre zname ve vlade-viz.pan poslanec Nemec!Tomu se to pak vydelava!!!!
To co pisete,ze postrada bezpecnostni prvky je pravda,ale ukazte mi jine auto o stejnem obsahu a ve stejne cenove relaci-se kterym kdyz dostanete na dalnici v ryhlosti 160km/h po aquplaningu smyk,vylezete zivi,a automobil je i nadale schopen jizdy!Neni to tak ze bych chtel delat Tatre reklamu,ale kdyz se nad timto autem zamyslite,a hlavne se v nem svezete,tak nebudete chtit jine(mozna leda t700 s motorem 4,3l).Nechapu jak si nekdo muze dovolit rict,ze tyto vozy maji vysokou spotrebu!Pri jizde na kterou sou tyto vozy staveny,(bohuzel ne ni nejsou staveny nase silnice),se spotreba pohybuje kolem 12-13l na 100km!!Je pravda,ze první typy 613(1975-1980) meli prumernou spotrebu kolem 17-19l na 100km,ale motory byly modernizovany,a na to uz nikdi nemysli ze?!!!Jsou lide kteri dokazi jezdit(nebo lepe receno ,,trapit")  613 i za 9-10lna 100km.Tak tohle je asi vsechno co sem chtel napsat.Dekuji  Martin Prosecky 0605508955
Dosavadní doporučení: přečíst (11)
Vaše doporučení:
přečíst (12) 23.06.04 15:05  VH  (83457)

T613

Jednu T613/3 mam a musim poznamenat, ze zas az tak velkej zrout benzinu to neni :-) Mam prumernou spotrebu na 4000km 13l/100km, ve kterych se s autem provadely zmeny jako treba 3x vymena motoru + jeho nasledne serizovani. Samozrejme, ze pri serizovani sem zkousel i maximalni rychlost pri ktere byla spotreba podstatne vyssi asi 20-22l pri 210km/h Pri srovnani s jakymkoliv autem stejne kategorie bych rek, ze spotreba je naprosto v norme. Dal bych taky poznamenal, ze tlumice maji zivotnost nejakych cca 50 000 - 70 000km pri dobrym zachazeni. Samo, ze kdyz ma nekdo tatru s nahkanyma 300 000 kilometrama tak po tlumicich nemuze chtit aby to vydrzely. A kotouce??? ja mam najeto 270 000km a kotouce sou jeste v norme. Pri srovnani pohodli a porizovaci ceny + nklady na udrzbu s jakymkoliv jinym autem asi tatra zvitezi :-) Pravda, ze moderni bezpecnostni prvky ve voze chybi, ale uprimne, ktery auto ma pri celnim narazu deformacni zonu temer 2m???? Myslim, ze toho s motorem vpredu nemaji auta sanci dosahnout. Faktem je, ze velmi slabou strankou je antikorozni ochrana. A proto kdo by tohle auto chtel musi pocitat s pravidelnymi kontrolami stavu karopserie, aby pak nebyl nemile prekvapen :-) Takze kdo ma trochu vlasteneckyho citeni tak prehlidne i tech nekolik nevyhod a stava se zavislym na plechove lasce znacky Tatra 613 :-))

Dosavadní doporučení: přečíst (12)
Vaše doporučení:
přečíst (35) 16.07.04 16:41  mirek  (32409)

T613 - spotřeba a životnost

Po vlastních zkušenostech, mohu říci, že mě Tatra 613/3 (karburátorová) velmi příjemně překvapila. Když jsem se rozhodoval o koupi nějakého většího auta na Tatru jsem moc nepomýšlel, protože mě odrazovala její očekávaná spotřeba. Měl jsem pořád v podvědomí, že první typy měly spotřebu kolem 18 l/100 km. Až jednou čirou náhodou jsem se potkal s bývalým kolegou - bývalým motocyklovým závodníkem, který jako tzv. služební řidič jezdil s právě s Tatrou. Mezi řeči přišlo i na to, že hledám nějaké větší auto za rozumnou cenu, že se mi Tatra sice líbí, ale že mám obavy z její spotřeby. Ať mi teda po pravdě řekne, jakou má spotřebu ta jeho. Odpověď byla 10,5 max 11 l/100 km. No už bere trocu víc, protože už má najeto přes 400 tisíc! Takže problém byl vyřešen a nelitoval jsem. Moje první Tatra (měla najeto prý cca  200 tis. ale asi víc) jezdila opravdu kolem těch 10l/100 km. Časem se mi podařilo koupit "na součástky"  stejnou. Na tachometru bylo skoro 450 tis. ale měla již "vyměněný" motor o které řidiči tvrdili že je na něm něco přes 100 tis. Chtěl jsem ji původně dojezdit přes zimu, ale nakonec jsem s ní jezdil 4 roky a spotřeba byla trvale pod 10 l/100km. Dnes má na tachometru hodně přes 500 tis. a jezdil bych s ní dodnes, kdyby mi ji jeden ....... na parkovišti nenaboural. Jinak s další, Tatrou, opět 613/3 ve čtyřech a plně naloženou zavazadly i uvnitř, projeli přes Německo celou Francii až k Atlantiku, podotýkám že normálním tempem jakým se pohybovali i ostatní na dálnicích nabo na silnicích a spotřeba byla vždy pod 10l/100. Myslím, že Tatru ocení až ten, kdo po celodenní jízdě z ní vystoupí bez únavy a bolestí v zádech a pod.   

Pokud se týká životnosti - továrna zaručovala 350 tis. na motor a podvozek a 5 let na karoserii. Chtělo to jen jezdit stylem služebních řidičů a trochu se o ní starat.  A pokud současné vozy mají již svá nejlepší léta (tyto limity) za sebou, pak už musíme očekávat, že sem tam nás už Tatra pozlobí a že i tá spotřeba bude o ten litr vyšší.

Jinak Tatra byl vůz stavěný pro profesionální řidiče (posilovače) a nikoliv pro změkčilé zbohatlíky. Po stránce pasivní bezpečnosti nemá a asi nikdy nebude mít konkurenci a to i bez airbagů. Je jen škoda, že současná vláda Tatru odepsala. Asi novým mocným zdálo, že 250 koní je pro ně málo. (Poslední Tatry vláda odebrala za ministra Dlouhého.)

Všem Tatrovákům přeji hezkou dovolenou a hodně štastných kilometrů s bublajícím osmiválcem za zády.  

 

Dosavadní doporučení: přečíst (35)
Vaše doporučení:


Diskuze Tatra 613 - časté závady, přednosti/nedostatky, další stránky: 1
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

Odkazy k diskuzi Tatra 613 - časté závady, přednosti/nedostatky

Tatra 613 - časté závady, přednosti/nedostatky - zdrojová stránka k tématu diskuze Tatra 613 - časté závady, přednosti/nedostatky.

Zasílání Denního souhrnu názorů na Tatra 613 - časté závady, přednosti/nedostatky e-mailem.

Přidat názor - vložte vlastní názor, doporučení, hodnocení nebo zkušenost k tématu Tatra 613 - časté závady, přednosti/nedostatky.

 Burza Prime 16:29 
Název Kurz Změna
 COLT CZ GROUP SE  630.00  +0.32% 
 ČEZ  847.00  -0.94% 
 ERSTE GROUP BANK A  1 119.00  +0.36% 
 GEN DIGITAL  510.00  +3.24% 
 GEVORKYAN  252.00  -2.33% 
 KOFOLA CS  275.00  +0.73% 
 KOMERČNÍ BANKA  869.50  -0.29% 
 MONETA MONEY BANK  103.00  0.00% 
 PHILIP MORRIS ČR A  15 840.00  0.00% 
 PHOTON ENERGY  44.65  -2.08% 
 PILULKA LÉKÁRNY  181.00  -4.74% 
 PRIMOCO UAV SE  890.00  0.00% 
 VIG  750.00  +0.67% 
Komodity online
 Ropa 87.78 USD 24.04   
 Zlato 2318.31 USD 24.04   
 Stříbro 27.21 USD 24.04   
 Káva 227.38 USD 24.04   
 Cukr 19.90 USD 24.04   
 Bavlna 80.95 USD 24.04   
Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.