Dobrý den,
mám naprosto stejnou zkušenost. Koupila jsem 6.12. 2019 v eshopu MobilCenturio iPhone 7 PLUS 128GB za cenu 12.999,- a také s fakturou společnosti System Centre s.r.o. Už po vybalení byl telefon lehce prohlý, nešlo dobře nalepit ochranné sklo. Tehdy jsem tomu nepříkládala význam a říkala jsem si, že nebudu telefon pro takouvou maličkost reklamovat. Po cca měsíci a půl přestala fungovat baterie. Také večer 100%, ráno při vypnuté Wifi, datech, zavřených aplikacích 9%. Mobil jsem reklamovala u MobilCenturio. Opakovaně mi tvrdí, že mobil je zničený - ohnutý kryt, škrábance a že reklamaci zamítají. Škrábance mi vyfotili, zajímavé je, že na serii jejich druhých fotek jsou hlubší než na jejich první serii. Opakovaně odepisuji, že škrábanců jsem si nevšimla a mohou vzniknout běžným užíváním, ohnutý kryt, že byl od počátku, a ani jedno ani druhé s nefunkční baterií nesouvisí. Také není nikdo z firmy schopen se pod odpovědi jmenovitě podepsat, jen MobilCenturio, což též svědčí o nedůvěryhodnosti firmy.
Nyní jsem v odpovědi použila informace od Vás o obdobné zkušenosti. Je vysoká pravděpodobnost, že místo originálního výrobku jsem koupila neoriginální nebo používaný výrobek.
Napsala jsem jim též výňatek z právních předpisů:
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, se nepovažuje za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Městský soud v Brně v rozhodnutí s č. j. 36 C 240/2014-39 k tomu uvedl, že vyvrácení domněnky leží právě na prodávajícím v rámci 30 denní lhůty k vyřízení reklamace, přičemž by to měl udělat nejlépe znaleckým posudkem.
Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele).
Z toho vyplývá, že, protože zamítnutí reklamace přesvědčivě nezdůvodnili a navíc již uplynula lhůta pro vyřízení reklamace, mám právo od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněz.
V zodpovědný a férový přístup firem MobilCenturio a System Center však moc nedoufám. Pokud nebudou vstřícní, obrátím se na ČOI.
Zdravím Vás, MS.