Konverze
Co je to konverze?
Obecně lze slovem
konverze označit jakoukoliv změnu, přeměnu či obrat a setkáme se s ním v mnoha oborech lidské činnosti.
V oblasti internetového marketingu se konverzí označuje situace, kdy návštěvník webové stránky nebo příjemce reklamního sdělení provede požadovanou akci. Tou žádanou akcí může být objednávka na e-shopu, vyplnění poptávkového formuláře, přihlášení se k odběru newsletteru nebo zaregistrování se do (nějakého) klubu. Jednoduše by se dalo říct, že konverze je ukazatelem efektivity reklamní kampaně.
Konverzní poměr je poměrem počtu akcí ku počtu kliků na reklamní sdělení, které přivedly potenciální zákazníky na dané webové stránky. Tedy, je-li požadovaná akce stanovena jako uskutečněný nákup na e-shopu, pak konverze je poměr mezi počtem uskutečněných nákupů ku počtu uskutečněných kliků za určité období. Jestliže na reklamní sdělení kliklo 10.000 lidí a 100 lidí provedlo nákup, pak je konverzní poměr 1%. Konverzi lze měřit nasazením měřících kódů.
V informatice znamená konverze převod informace do jiného zobrazení, zejména do jiného kódu, jiného formátu nebo jiné číselné soustavy.
Náboženskou konverzi můžeme chápat jako „obrácení“ se od nevíry k víře nebo za proces, kdy člověk změnil dosavadní vyznávané náboženství.
V architektuře konverze znamená souhrn procesů, při nichž po zániku původního účelu stavby zůstanou zachovány prostorové struktury díla a příslušným způsobem jsou spravovány a upraveny tak, aby dále sloužily pro nově vybranou funkci stavby.