PORADNA PRO PODNIKATELE

Poradna je dočasně uzavřena, již zodpovězené dotazy si můžete přečíst níže.


Stránka otázek:  1  2 


Dobry den, jsme vlastnikem mensiho internetoveho obchodu, trzby kazdym rokem
klesaji a ja vzdy stojim pred otazkou zdamam jeste dale podnikat. Mam
napad, jak byznys rozsirit, ale protoze to skyta potrebu nejakeho uveru bojim
se, ze neuspeju. Jake mate zkusenosti resp. co byste radil vy ? Jit do
uveru, i kdyz nevite zda to skutecne pomuze a trzby se opet zvednou, nebo
radeji se zamerit na zcela neco jineho ? dekuji Jiri F.
Dobrý den,

mnohokrát jsem se setkal v byznyse s tím, že někdo má zaručený nápad, jak byznys rozšířit tak, aby prosperoval. Následně vše vsadil “na jednu kartu“. Většinou takové kroky skončily negativně. Chytrý podnikatel rozkládá, resp. minimalizuje riziko. To znamená, že jde realizovat své zaručené nápady chytře. Udělá test. Příklad: Farmaceutická firma chce investovat 10mil.Kč do reklamní kampaně (výše rozpočtu teď není důležitá, podstatný je prinicp testování). Místo aby investovala 10mil. Kč do zaručeně úspěšné reklamní kampaně, provede test. Na jedné, dvou lékárnách (případně v 1-2 městech) realizuje onu “zaručenou“ reklamní kampaň ve zkrácené podobě, a zkoumá výsledek. Šly prodeje nahoru, dolů, zůstávají stejné? Když zjistí, že jdou prodeje dolů, něco je špatně, a management firmy ví, že nemá cenu naivně investovat 10mil.Kč. Celý test stál desetinu procenta celé uvažované částky ke kampani. Firma si ušetřila velkou ztrátu. Pokud jdou tržby nahoru, ví, že koncept kampaně (nápad), je správný, a firma spustí naplno svůj projekt po celé republice - a je vysoká pravděpodobnost, že když byl úspěšný malý vzorek testu, bude úspěšná celá kampaň. Obvykle to tak je. To je princip testování, snižování rizika. Zvyšování pravděpodobnosti úspěchu. Ve Vašem případě bych potřeboval samozřejmě víc informací, abych dokázal fundovaně poradit. Nicméně postup je jasný - udělat si minimálně test, např. formou průzkumu u potenciálních zákazníků apod., abych věděl, jak dobrý je ten můj nápad. Pokud bych na základě vzorku (testu) zjistil, že je vysoká míra pravděpodobnosti úspěchu realizace daného nápadu, do úvěru bych šel. V opačném případě radím - nezadlužovat se. Nikdy bych nešel do úvěru, který bych nebyl schopen zvládnout v případě krachu projektu (nápadu) pouze s malými ztrátami. Raději bych hledal netradiční cesty a nápady, jak oživit svůj stávající byznys, nebo hledal jiné podnikatelské příležitosti.

S pozdravem,
Jiří Jemelka

Stránka otázek:  1  2 


?
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.