reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Intel oseká marketingovou kampaň "Intel Inside", podraží kvůli tomu počítače?

13.12.2017, Jan Vítek, aktualita
Intel oseká marketingovou kampaň "Intel Inside", podraží kvůli tomu počítače?
Co má společného marketingová kampaň Intel Inside s cenami počítačů? Mnohé, neboť šlo dosud o způsob, jakým mohli partneři Intelu získat prostředky vydávané na reklamu nebo také zajímavé slevy. 
Vypadá to, že velkorysé dny Intelu se chýlí ke konci, což mají ihned poznat především velcí partneři společnosti Intel, mezi něž můžeme počítat především velké výrobce počítačů jako Lenovo, Dell, HP, Acer a další. Pro ně nebyla kampaň Intel Inside pouze heslem v reklamách, ale také způsob, jakým na tyto reklamy získat finanční prostředky mimo jiné. Byla to kampaň otevřená pro všechny firmy, které dokáží v jednom roce prodat alespoň 10.000 počítačů s procesory Intel Core, Xeon či jinými a řídit se přitom přísnými pravidly Intelu. 
 
 
Dle jednoho z partnerů Intelu, který z očividných důvodů nechtěl být jmenován, také byly nabízeny okamžité slevy formou vrácení již vydaných peněz nebo prostě přímým snížením cen hardwaru, a to v závislosti na formě propagace produktů daných firem. Větší partneři Intelu se tak mohli těšit i na větší díl koláče a na kampani Intel Inside mají být také značně závislí někteří z nejznámějších profesionálních počítačových hráčů. Ti si tak možná budou muset hledat rovnou jiný zdroj příjmů, ale záleží na tom, jaké škrty Intel vůbec provede. 
 
Důvodem k zásadní změně marketingové strategie Intelu má být to, že se značně změnily priority zákazníků s ohledem na využívání elektronických zařízení. Jinými slovy, průměrný člověk dnes daleko častěji sáhne po mobilním telefonu či tabletu, než po osobním počítači. 
 
Intel se tak prý rozhodl, že OEM výrobci počítačů získají z programu Intel Inside celkově o až 60 procent méně peněz a pro menší výrobce počítačů, mezi něž patří třeba firmy tvořící herní speciály, platí veskrze příjemnější srážka 20 procent. To může vyvolat malé zemětřesení na trhu s PC a zvláště u takových firem, které dosud nabízely počítače exkluzivně s procesory Intel, z čehož by tak mohlo těžit AMD. Intel však sám udávané procentní srážky nepotvrdil a asi ani nepotvrdí, ale přiznal, že změny nastanou. Jisté je, že vzniklé ztráty si výrobci PC budou muset někde kompenzovat. 
 
Další nejmenovaný partner k tomu poznamenal, že jej to nepřekvapuje a že Intel jako "kdokoliv jiný" hledá cestu, jak nabízet spíše služby a software (nebo software v rámci služby), což není tak obtížný marketingový model jako snaha vydělávat především či dokonce čistě na hardwaru. 
 


reklama