Výroba aut v Česku roste, prodeje vozů v EU se vrátily k růstu

Výroba aut v Česku roste, prodeje vozů v EU se vrátily k růstu (zdroj: ČT24)

Výroba osobních aut v Česku od ledna do října vzrostla meziročně o 4,4 procenta na 1,17 milionu vozů. Zvýšila se produkce ve Škodě Auto, naopak stále klesá výroba v kolínské TPCA. Domácí prodej automobilek stoupl o osm procent, export o čtyři procenta, vyplývá z údajů Sdružení automobilového průmyslu. K růstu se vrátily také prodeje aut v rámci celé EU, v říjnu rostly o šest procent.

Škoda Auto zvýšila výrobu o 12,5 procenta na 710 530 vozů. Produkce nošovické továrny Hyundai stagnovala na 300 900 vozech a TPCA zaznamenala pokles o 15,7 procenta na 161 575 aut.

Výroba nákladních aut, která je stále reprezentovaná kopřivnickou Tatrou, se zvýšila o 28 procent na 1263 vozů. Produkce autobusů stoupla o tři procenta na 3639 vozidel, z toho 3235 autobusů připadá na Iveco Bus, 357 na SOR a zbytek vyrobilo KH motor Centrum.

Výroba motocyklů v týnecké Jawa Moto se snížila o 1,5 procenta na 1153 strojů. Z toho tisíc strojů putovalo do zahraničí.

Ilustrační foto
Zdroj: Reuters

Prodej aut v EU se v říjnu vrátil k růstu, kromě Británie

Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii se v říjnu meziročně zvýšil o 5,9 procenta na 1,17 milionu. Vrátil se tak k růstu po dvouprocentním poklesu v předchozím měsíci, vyplývá z údajů, které zveřejnilo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). V období od ledna do října se v EU prodalo přes 12,8 milionu vozů, což je o téměř čtyři procenta více než ve stejném období loňského roku.

V říjnu podle ACEA zaznamenaly nárůst téměř všechny velké automobilové trhy v EU, zejména Španělsko, Francie a Itálie. V Británii, která se nyní připravuje na vystoupení z EU, se však prodej automobilů propadl o více než 12 procent. 

Odbyt mladoboleslavské automobilky Škoda Auto, která je součástí skupiny Volkswagen, v říjnu v zemích EU meziročně vzrostl o 11,2 procenta na 55 029 vozů. V období od ledna do října se prodej zvýšil o 7,1 procenta na 569 073 vozů, tržní podíl značky tak stoupl na 4,4 procenta ze 4,3 procenta před rokem.