Objednáte si balík a najdete ho ve skříni? Pro Amazon není nic nemožné

Objednáte si balík a najdete ho ve skříni? Pro Amazon není nic nemožné

Představte si následující situaci: objednali jste si přes internet zboží a po návratu z práce jej najdete přímo u sebe doma. Nemusíte na žádné odběrové místo, nečekáte na kurýra, prostě jen otevřete speciální schránku a vypadne na vás balík. Utopie?  Kdepak, Amazon.

Balík na vás počká doma

Největší americký e-shop přišel s další inovací na poli online nakupování: experimentálně otestoval tzv. bytový program s názvem „Amazon Hub“. Do více než 850 000 domácností po celých Spojených státech Amazon se souhlasem majitelů nainstaloval speciální uzamykatelné schránky, určené pro uschování doručené objednávky. Tu bude moci doručovatel umístit dovnitř i bez přítomnosti zákazníka, který se pak ke svému balíčku dostane po zadání přístupového kódu. Služba je sice primárně určena pro zásilky objednané z e-shopu Amazonu, nicméně využívat jej budou moci i ostatní dodavatelé. Nejedná se však o levnou záležitost. Jedna schránka vyjde zájemce na 10-20 000 dolarů (v přepočtu více kolem čtvrt milionu korun).

Obdobné schránky již existují

Amazon sice projekt představil jako revoluční novinku, podobné schránky však fungují již delší dobu. Známe je dokonce i od nás, již několik let mohou zájemci využívat například Poštomat nebo Balíkomat. Hlavní rozdíl oproti Amazon Hubu spočívá v tom, veškeré dosavadní projekty se odehrávaly v komerčních prostorách. Skříňky byly záměrně umísťovány na frekventovaná veřejná místa, například v okolí dopravních uzlů nebo nákupních center, aby byla snadno dostupná širšímu okruhu lidí a ti tak byli motivovaní k jejich využívání.

Kdo nenakupuje na Amazonu, jako by nebyl

Teprve inženýry z Amazonu napadlo posunout myšlenku ještě o krok dále a umístit schránky přímo do bytů. Ve Spojených státech, kde je nakupování přes internet nesmírně populární, takový nápad jednoznačně dává smysl. Do věrnostního programu Amazon Prime, který zákazníkům poskytuje dopravu zdarma, už se registrovaly dvě třetiny amerických domácností (což odpovídá asi 85 milionů lidem). Jedna taková domácnost ročně utratí za zásilky jen z Amazonu průměrně 1300 dolarů (bezmála 30 000 korun).

Amazon jde do bytu, Walmart rovnou do lednice

Amazon je revolučními nápady v boji o internetového zákazníka proslulý. Obchodní gigant miliardáře Jeffa Bezose již vyzkoušel například doručování pomocí dronů a neustále také zdokonaluje svou osobní asistentku Alexu, které věští velkou budoucnost. Ve vysoce konkurenčním prostředí, jakým internetový obchod v současné době je, se není co divit. Mezi největší rivaly Amazonu patří například obchodní řetězec Walmart, který rovněž pravidelně oznamuje technologické novinky určené ke zdokonalení doručovacích služeb. Nejnověji zkouší například zákazníkům při objednávce potravin doručovat nákup přímo do lednice. 

Zdroj: Wall Street Journal

Po maturitě zamířila na Filosofickou fakultu UK a potom se vrhla do psaní. Přispívá na řadu webů i tištěných časopisů, věnuje se copywritingu a hraje si s češtinou. Taky miluje čtení, takže týdně přelouská tři čtyři romány. Když právě nedělá nic z toho, vypomáhá v prodejně ovoce a zeleniny nebo sportuje. Zajímá se o média, psychologii a historii obyčejných věcí. Je nekuřačka a abstinentka, miluje mrkev a nesnáší kmín.

Komentáře

Nahoru