Indický angrešt neboli amla se už dlouho používá v indické medicíně ajurvéda. Lékař Raj Kanodia, populární hollywoodský plastický chirurg, ovoce doporučuje svým klientům na zdravou a mladistvou pleť.
Kanodia, původem z indické Kalkaty, buduje svou kariéru v plastické chirurgii už tři desetiletí. Udělal například přes devět tisíc plastik nosu, mezi jeho nejznámější klienty patřili Jennifer Anistonová, Cindy Crawfordová, politici i členové královských rodin po celém světě. V posledních letech se ale lékař zabývá i přínosy indického angreštu v boji proti stárnutí pleti, píše server Quartz.
Indický angrešt je bohatý na vitamin C, aminokyseliny a bílkoviny. Po staletí se používá v indické medicíně například jako diuretikum, projímadlo, k posílení funkce jater, k léčbě horečky nebo nachlazení. Má tedy skvělé předpoklady uspět ve světě, kde se zákazníci začínají obracet k přírodní stravě a bylinným lékům.
Úřad varuje celebrity, aby na sociální síti nedělaly skrytou reklamu |
Amla se v Indii konzumuje buď v „syrovém“ stavu, nakládaná, v marmeládě nebo třeba jako směs v prášku. Kromě toho ji velcí výrobci spotřebního zboží používají ve vlasových olejích, pudrech nebo pleťových maskách, po kterých mají být vlasy jemnější a pleť zdravější.
Kanodia se začal o přírodní složky zajímat před 25 lety, kdy se dostal ke studiu indické medicíny ajurvéda. Vyvinul také řadu ajurvédských pleťových přípravků, která obsahovala například kůru s enzymem z papáji nebo krémy s příměsí aloe vera. Posledních šest let se ale do středu jeho zájmu dostal právě angrešt a jeho účinky proti stárnutí.
Inspiroval se tím, jak vlasový olej z angreštu používají indické ženy včetně jeho matky. Hledal proto cestu, jak z něj udělat přípravek, který by měl úspěch i na západě. Angrešt začal z Indie dovážet do USA.
V roce 2012 uvedl na trh peptidové sérum na bázi angreštu, které slibovalo mladistvý vzhled pleti. Svou řadu později rozšířil o další přípravky a na svém webu je prodává za 80 až 90 dolarů (od 1750 do 1970 Kč) za kus. K prodeji jsou také ve vybraných v obchodech v Londýně či New Yorku.
Kanodia chce dál zapracovat na marketingu a rozšířit počet trhů, kde se budou jeho přípravky prodávat. Nyní mají produkty podporu takových celebrit, jako je Kim Kardashianová. Ta kosmetickou řadu vychvaluje na svém twitterovém účtu, který sleduje 56 milionů lidí. Výrobky se objevily také na Instagramu zpěvačky Britney Spears a herečky Sofiy Vergara.
Lékař by rád zapojil další hollywoodské a bollywoodské celebrity a udělal z užívání amly světový trend. Letos například v Beverly Hills uspořádal „amla párty“, na kterou přišla módní bloggerka Huda Katanová nebo bollywoodská hvězda Shahrukh Khan.
Doktor Kanodia plánuje škálu svých výrobků rozšířit o například o čaj, hořkou čokoládu nebo dokonce vodu s obsahem amly.