Jací jsou zákazníci budoucnosti? Jsou doma na sociálních sítích, požadují nové nákupní metody a zpětná vazba je pro ně zábava

Podle studie Accenture zaměřující se na chování generace Z kladou její příslušníci velký důraz na zapojení sociálních sítí do nákupního zážitku, zajímají se o nové nákupní metody a prioritou je pro ně rychlé dodání. „Lze říci, že bez digitálních technologií a individuálního přístupu k zákazníkovi, který umožňují, budou firmy již za pár let mimo hru,“ říká Lukáš Vršecký, z digitální platformy Rondo.cz, která pomáhá firmám motivovat zákazníky a posilovat jejich věrnost.

Jací jsou tedy zákazníci generace Z?

Žijí na sociálních sítích. Generace Z žije konkrétně na YouTube, Facebooku a Instagramu. Proto mají rádi vizuální prvky – videa a fotografie. Zárověň mají sociální sítě vliv na jejich výběr a doporučením z videí na YouTube věnuje generace Z ještě větší pozornost než jejich předchůdci z generace Y.

Jsou impulzivní a ochotni zaplatit za rychlé dodání. Zákazníci generace Z touží po rychlém dodání více než ti z generace Y a jsou ochotni za něj zaplatit. „Pokud je rychlost dodání produktu jednou z nejdůležitějších složek spotřebitelského zážitku, musí jí prodejci věnovat maximální pozornost. A rychlá cesta z police ve skladu až do rukou spokojeného zákazníka vede pouze přes efektivní a celým procesem se prolínající digitální DNA,“ říká Jan Holík, ředitel společnosti Mibcon, která pomocí nejmodernějších technologií zefektivňuje procesy firem.

Zpětná vazba je pro ně zábava a přirozená součást komunikace. Téměř 70 % zákazníků generace Z dává zpětnou vazbu obchodníkovi a 40 % ji dává pravidelně. „Pokud tuto charakteristickou vlastnost firma využije a podpoří pomocí odměny a zábavné hry, získává tím velkou výhodu vůči konkurenci,“ doplňuje Lukáš Vršecký z Rondo.cz.

Co pro prodejce měnící se situace znamená?

Pokud chce mít firma více zákazníků, více spokojených zákazníků nebo třeba více recenzí svého produktu na webu, je klíčové znát zákazníka a vědět, jak se chová. Zásadním trendem je jednoznačný obrat k digitální „sdílené ekonomice“, která mění vše od základu.  Když vidíme, jací zákazníci přicházejí, je jasné, že obchodníci jim musí vyjít vstříc. Musejí investovat do digitálních nástrojů, které jim umožní oslovovat tuto generaci prostřednictvím vizuálních prvků, spolupracovat s nimi přes různé kanály a zařízení a nechat je cítit se součástí jejich stylu.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Začal Global Money Week 2024

Od pondělí 18. do neděle 24. března 2024 se v České republice koná 12. ročník celosvětové vzdělávací akce Global Money Week. Česká bankovní asociace letos v jeho rámci opět pořádá národní kolo finančně-vědomostní …

Jak zajistit pojištění kola proti krádeži

Plánujete pořízení nového jízdního kola, abyste si již brzy mohli užívat první jarní vyjížďky? Pak byste měli pamatovat na to, že krádeže kol jsou v České republice velice časté. Podle policejních odhadů je ročně …

Predikce ceny bitcoinu v roce 2024: Co říkají experti?

Rok 2023 pro bitcoin znamenal jízdu na horské dráze. Po rekordním růstu v roce 2021 zažila tato nejstarší a nejrozšířenější kryptoměna (BTC) v roce 2022 prudký pokles a klesla pod 20 000 amerických dolarů (USD). V …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB