Mall Group kupuje supermarket Košík.cz, má vzniknout nová on-line potravinová jednička

Skupina Mall Group kupuje od podnikatele Josefa Kollera internetový supermarket Košík.cz a plánuje jeho spojení se svým obchodem Kolonial.cz, uvedl mluvčí Mall Group Jan Řezáč. Transakci realizuje Mall Group s finanční podporou svých partnerů – skupiny PPF a Daniela Křetínského s Patrikem Tkáčem. Hodnota transakce nebyla zveřejněna.

V těchto dnech se uskutečňuje převzetí společnosti a vzniká nové vedení. Spojení Košík.cz a Kolonial.cz má ambici vytvořit jedničku v oboru on-line prodeje potravin. „Teď, když máme možnost spojit to nejlepší z obou firem, budeme umět zákazníkům nabídnout unikátní službu. Navíc budeme těžit ze zázemí Mall Group, která má v segmentu rychloobrátkového zboží už teď velmi silnou pozici,“ uvedl Jan Jírovec z Mall Group.

Mall Group kupuje Košík.cz od podnikatele Josefa Kollera, který se v posledních týdnech stal jeho stoprocentním vlastníkem. „Společnost jsem přebíral s tím, že jí chci umožnit jasné směřování a silné zázemí. Spojení s Mall Group poskytuje obojí, proto jsem přesvědčený, že pro firmu i její zaměstnance jde o skvělou zprávu stejně jako pro naše zákazníky,“ dodal Koller.

On-line prodej potravin v Česku rychle roste

Nejdéle na on-line trhu působí Potraviny on-line obchodního řetězce Tesco, dále Rohlik.cz, Freshbedynky.cz?, Coop-box.cz, Plnataska.cz, Potravinydomu.cz a další. Na on-line trh se chystá vstoupit i řetězec Globus či diskont Lidl.

České domácnosti loni nakoupily v internetových obchodech potraviny, drogerii a další rychloobrátkové zboží za osm miliard korun, meziročně o 50 procent víc. Jen za potraviny a nealko nápoje to byly tři miliardy korun a meziroční růst přesáhl 40 procent. Vyplývá to z údajů společnosti GfK.

Nakupování po internetu
Zdroj: ČT24/Vojtěch Rejl

On-line supermarket Rohlik.cz letos očekává tržby minimálně ve výši dvou miliard korun, každý měsíc roste obrat obchodu meziměsíčně až o pětinu, řekl v červenci ČTK zakladatel Rohlik.cz Tomáš Čupr.

Sloučení konkurenčního on-line supermarketu Košík.cz a Kolonial.cz se Čupr neobává. „Košík s Koloniálem zůstanou i po spojení trojkou na trhu po Rohlíku a iTesco a vyřídí zhruba čtvrtinu objednávek oproti Rohlik.cz. Spojení se tedy neobáváme. Vstup velkých kamenných hráčů vítáme,“ dodal podnikatel. Plány některých kamenných řetězců na vstup na on-line trh mohou podle něj k nakupování na internetu přesvědčit další české zákazníky. Bývalý spolumajitel Košík.cz Jakub Šulta loni řekl, že čeká obrat 350 milionů korun, aktuální čísla nebyla zveřejněna.

Investiční skupina Rockaway Capital loni sloučila některé své internetové obchody do skupiny Mall Group, kromě Mall.cz jsou v ní například specializované obchody CZC.cz, Vivantis, Proděti, BigBrands, Kolonial, Bux, Sporty a Rozbaleno. Obrat skupiny e-shopů dosáhl v loňském roce 600 milionů eur (16,5 miliard korun).

Skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera investuje do řady odvětví od bankovnictví a finančních služeb přes telekomunikace, pojišťovnictví, nemovitosti, zemědělství až po biotechnologie. Působí v Evropě, Rusku, Asii a USA. V Česku vedle akvizice v telekomunikacích působí PPF v oblasti bankovnictví a finančních služeb, v realitách či biotechnologiích.

Daniel Křetínský s Patrik Tkáč spolu dříve vlastnili Energetický a průmyslový holding. Křetínský se letos stal většinovým vlastníkem, drží 94 procent akcií holdingu. Firmu opustil Tkáč a investoři spojení se skupinou J&T.

Vydáno pod