Pokud se Češi chystají najíst mimo domov, nejčastější kritéria pro rozhodování jsou kvalita jídla, cena a kvalita obsluhy. Vyplynulo to z průzkumu, který realizovala agentura STEM/MARK pro Air Bank. Do restaurace jde alespoň jednou za týden 28 % dotázaných, více než polovina si pak dopřeje návštěvu restaurace minimálně dvakrát do měsíce. Do hospody či pivnice jdou ale Češi alespoň jednou týdně.
Pro 86 % respondentů je při rozhodování důležitá kvalita jídla. Kromě toho 56 % dotázaných hledí i na cenu a obsluhu. Češi jsou při volbě podniku nároční a kvalita jídla je pro ně jednoznačně nejdůležitějším kritériem. I když cena zůstává stále hodně důležitá, mnoho lidí už klade stejně velký důraz také na obsluhu a prostředí. Navíc chtějí mít možnost zaplatit kartou a pobýt v nekuřáckém prostředí. Překvapivým zjištěním je, že ačkoliv jsou Češi považováni za národ milovníků chmelového nápoje, při volbě podniku se podle značky nabízeného piva rozhoduje jen necelá čtvrtina z nich,
říká Tomáš Motl, který vede oddělení výzkumu trhu v Air Bank. Pro 47 % Čechů je důležité prostředí podniku, pro 41 % pak typ podniku a pouze 40 % dotázaných zohledňuje i vzdálenost od domova nebo od zaměstnání.
Nekuřácký podnik upřednostňuje 40 % Čechů a 38 % respondentů považuje za důležité, jestli se v daném podniku dá platit kartou. Možnost platit stravenkami je důležitá jen pro 20 % lidí.