A nutno říci, že současný topmodel sílící čínské značky ze skupiny BKK Electronics Applu utekl o pořádný kus. Nejprodávanějším iPhonem uplynulého roku byl v Číně předloňský model 6s, po kterém sáhlo okolo 12 milionů zájemců. Takový odbyt odpovídá něco přes 2,5 % čínského trhu.
Oppo R9 ale tamní obyvatelstvo patrně oslovilo mnohem více, analytici společnosti Counterpoint Research totiž uvádějí až 17 milionů prodaných kusů.
Navzdory menšímu zájmu o iPhony celkově tamní trh s chytrými telefony mezigeneračně rostl o 6 procent a měl dosáhnout objemu 465 milionů kusů.
Apple však v loňském roce vůči roku 2015 v Číně oslabil velmi výrazně. Zatímco přede dvěma lety dosáhl na 14,3procentní, v loňském roce kalifornský gigant uzmul jen něco přes 10 procent.
Zásluhu na slábnoucí pozici Applu mají samozřejmě právě agresivní čínští hráči. Jedním z hlavních je rostoucí Huawei, který loni prodal okolo 120 milionů smartphonů. Vedení společnosti přitom do čtyř let chce z trůnu sesadit Samsung a stát se jedničkou celého segmentu.
Oppo je známé především coby výrobce velmi dobře vybavených a kvalitně zpracovaných smartphonů za nízké ceny. Stejnou taktiku má Vivo z téže mateřské společnosti BKK Electronics, které rovněž získává na popularitě.
Meziročně se tržní podíl značky Oppo v Číně zvýšil o 109 procent, sesterské Vivo pak rostlo o 78 procent. Zatím největší čínský hráč Huawei pak loni posílil o 21 procent. Apple podle analytiků naopak o stejné procento oslabil. Nebyl v tom ale sám, na domácím trhu ztratilo také Xiaomi, a to ještě více než Apple (22 procent).
Situace v Číně podle analytiku dokazuje skutečnost, že tamní výrobci dokážou nabídnout prémiově vypadající smartphone s dostatečným výkonem za takových cenových podmínek, kterým Apple není schopen konkurovat. Zatímco cenový rozdíl mezi smartphony Apple a Oppo (nebo Vivo) je markantní, výkon a schopnosti u čínských telefonů o tolik nižší nejsou.