Oblíbené prázdninové aktivity
Průzkum prováděný GfK a Wall Street Journal Europe, týkající se rekreantů v Evropě a USA Norimberk/Frankfurt, 25. června 2004 – Řekové, Finové a Rakušané mají rádi dovolenou, která zahrnuje některé formy sportu, Američané mají rádi prohlížení pamětihodností a pro Němce je ideální dovolená lenošení na slunci nebo návštěva restaurací. Toto jsou zjištění společného průzkumu, provedeného ve 20 zemích GfK Ad Hoc Research Worldwide a Wall Street Journal Europe. Aktivní dovolená je stejně populární jak Evropě, tak v USA. Téměř 30 % respondentů odpovědělo, že rádi navštěvují v cílovém místě své dovolené zajímavá místa, stejně tak se rádi procházejí a provozují pěší turistiku. Další populární činností na dovolené je sport. Více než čtvrtina (28 %) dotázaných odpověděla, že při své dovolené volí cyklistiku, plavby na lodi atd. Pouze jeden ze čtyř dotázaných odpověděl, že k jeho oblíbené činnosti na dovolené patří opalování. Němci mají rádi slunce a restaurace pro labužníky Existují nicméně specifické rozdíly podle zemí: Řekové jsou během své dovolené obzvlášť posedlí sportem, 75 % z nich se během dovolené zabývá nějakým druhem sportovní činnosti. Přibližně 50 % finských, rakouských a švýcarských rekreantů rádo tráví svou dovolenou při sportu. Slunění mají rádi především Němci, téměř 50 % z nich to uvádí jako jednu ze svých oblíbených činností na dovolené a 36 % z nich si užívá návštěvy a stravování v restauracích. U 32 % Němců je sport až čtvrtou nejpopulárnější prázdninovou činností. Většina Američanů se vyhýbá slunění, pouze jeden z deseti ho uvedl jako jednu z činností, kterou by se chtěl zabývat během své dovolené. Američané jsou velice aktivními turisty, mají rádi zájezdy s návštěvami pamětihodností. Při průzkumu 46 % z nich potvrdilo, že návštěvy muzeí, historických budov a jiných zajímavých míst je to, co dělají při své dovolené nejraději. Podobně jako Řekové, Finové a Rakušané, také Američané mají rádi sport. Čtyři z deseti Američanů uvedli sport jako oblíbenou činnost.
Zdroj: WSJE/GfK Ad Hoc Průzkum WW, “Prázdninové plány”, jaro 2004
Slunce, pláž a moře na prvním místě Pro většinu lidí znamená letní dovolená strávit tuto dobu u moře. U 38 procent vede tato činnost jako hlavní cíl dovolené. Na druhém místě je zůstat doma, kdy jeden z pěti plánuje „ani se nehnout z místa“. Ve většině případů to do značné míry závisí na příjmech. Nadprůměrná část těch, kteří předpokládají zůstat doma, tak činí z důvodu nízkého příjmu. Němci mají ze všech nejraději dovolenou na pláži. Asi 50 procent Němců, jak mužů, tak žen, dává přednost letní dovolené u moře. Dalších 18 procent uvedlo, že zůstane doma a 14 procent, že bude cestovat do hor. Tento trend se dá srovnat s ostatními zeměmi západní Evropy. Dovolené u moře dávají přednost lidé ze střední a východní Evropy (36 procent). Nicméně jeden ze čtyř dává při letní dovolené přednost pobytu doma. Také Američané dávají přednost pobytu u moře před jiným typem prázdninové činnosti, kdy 29 procent potvrzuje, že dává přednost tomu, strávit svou dovolenou u moře. Navíc Američané jako jediný národ označují města, která jsou jejich oblíbeným prázdninovým cílem.
Zdroj: WSJE/GfK Ad Hoc Průzkum WW, “Prázdninové plány”, jaro 2004
Nízký příjem – dovolená doma Vzájemný vztah mezi prázdninovými aktivitami a příjmovou situací dotázaných ukazuje, že ve východní Evropě 39 procent respondentů s nízkými příjmy neplánuje v příštích 12 měsících žádnou cestu. Ve střední a východní Evropě se to týká 68 procent. Vzhledem k lepší finanční situaci, mohou rodiny s vyššími příjmy vydat více za svou dovolenou. To se také odráží ve vyšším počtu lidí, kteří v této příjmové skupině cestují a v jejich výběru prázdninových cílů. Téměř čtvrtina německých respondentů s vysokým příjmem plánuje strávit v následujících 12 měsících dovolenou ve Španělsku na Kanárských ostrovech, Malorce nebo Ibize. Necelá polovina (48 %) rodin s nízkými příjmy ve stejném období cestování neplánuje. Oblíbeným prázdninovým cílem pro Němce s nízkým příjmem je Německo (16 procent).
Rozšíření Evropské unie vytváří zájem o Kypr a Maltu jako prázdninové cíle V průměru 90 procent dotazovaných si nemyslí, že by rozšíření EU o země východní Evropy mohlo vést k tomu, že by se nové členské země staly cílem jejich dovolené. Z nových členských zemí EU jsou Malta a Kypr mezi evropskými turisty považovány za nejpopulárnější. Pokud by měla tu možnost, cestovala by asi třetina dotazovaných na Kypr a 25 % vyjádřilo zájem o Maltu. Jeden ze čtyř Němců by také upřednostnil Maltu jako prázdninový cíl, dále následuje Maďarsko (22 procent). Zcela jiné preference mají Američané. Kdyby měli možnost cestovat do jedné z nových členských zemí EU, více než pětina z nich by si vybrala Polsko a 12 procent Českou republiku.
Průzkum Průzkum “Prázdninové aktivity” se zaměřuje na plány a preference evropských a amerických turistů v oblasti prázdninových destinací, činností a možnosti cestovat do jedné z nových členských zemí EU. GfK Ad Hoc Research Worldwide pro The Wall Street Journal Europe hodnotil 20 818 respondentů ve 20 zemích od dubna do května 2004. Pro další informace se prosím obraťte na GfK Ad Hoc Research Worldwide EIG, Mark Hofmans, |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
On-line Shop |
Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz