Věra Stárová (GfK-Praha)
Obchod a služby  |  19.12.2003 08:16:23

Stále více nakupujících dává přednost známým řeteězcům

 

Tisková informace firem INCOMA Research a GfK Praha o výsledcích projektu 
„SHOPPING MONITOR 2003/04“

Aktuální výsledky největšího každoročního šetření vývoje nákupních preferencí českých domácností SHOPPING MONITOR 2003/04 společností INCOMA Research a GfK Praha, potvrdily, že obliba hypermarketů v Česku stále ještě nenarazila na svůj strop. Jako své hlavní nákupní místo uvádí hypermarkety již 37% domácností, což představuje sedmiprocentní nárůst ve srovnání s loňským rokem. Hlavní zbraní hypermarketů je šíře nabízeného zboží, nízká cenová hladina, možnost nákupu autem a také nabídka dalších obchodů a služeb. Domácnosti přitom nakupují v hypermarketu stále více i čerstvé zboží, které se tradičně nakupovalo především v menších a specializovaných prodejnách. Vedle hypermarketů rostou preference i pro diskontní prodejny, kterým dává přednost již téměř pětina domácností. Tito zákazníci oceňují na diskontu kromě nízkých cen hlavně jeho blízkost. Naopak dlouhodobě ubývají zákazníci supermarketům a malým potravinářským prodejnám.

Z konkrétních prodejen uvádějí domácnosti jako své hlavní místo nákupu nejčastěji Kaufland, Plus Diskont, Jednotu, Albert a Penny Market, následují Tesco, Hypernova a Globus. O rostoucí koncentraci trhu svědčí, že některou z deseti nejčastěji zmiňovaných prodejen uvedlo již 74% oproti loňským 66%.

Řetězec Lidl, který letos vstoupil na český trh, svou silnou reklamní kampaní dokázal dosáhnout velmi vysoké úrovně znalosti (72%), ovšem reálně v něm zatím nakupovala jen šestina českých domácností. Jako svou hlavní prodejnu jej uvádí 1% nakupujících, čímž se v letošním roce řadí na 17. místo, do budoucna lze jistě očekávat vzestup.

Jako každý rok i letos reprezentativní vzorek domácností hodnotil prodejny podle nejrůznějších kritérií. Hned u tří sledovaných kategorií (šíře nabízeného sortimentu, čerstvost a kvalita zboží, celkové prostředí prodejny) získal nejlepší ohodnocení Globus, z hlediska cenové úrovně pak řetězec Kaufland. U malých prodejen byla naopak velmi dobře hodnocena kvalita a dostupnost personálu, vítězem této kategorie se stal Flosman/Flop.

Jednou z oblastí sledovaných výzkumem byl také elektronický obchod. Nakupování po internetu letos vyzkoušela 4% oslovených, oblíbená je tato forma nákupů zejména u managerů a podnikatelů (14%). 

V případě zájmu o další informace o projektu  „SHOPPING MONITOR 2003/04“  lze kontaktovat
Zdeňka Skálu, tel. 251 117 545, e-mail: skala@incoma.cz, http://shop.incoma.cz

 

 

 

 

 

  

 

 

 

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688