(Kurzy.cz)
Prodej aut zbrzdil růst maloobchodu v ČR
Maloobchod - říjen 2003 Meziměsíční srovnání: Sezónně očištěné tržby v maloobchodě včetně motoristického segmentu v říjnu oproti září klesly reálně o 0,7 % v důsledku snížení prodeje v motoristickém segmentu o 2,8 %. V maloobchodě bez motoristického segmentu se již projevil vliv předvánočních nákupů, když tržby za převážně potravinářský sortiment vzrostly o 0,4 % a za převážně nepotravinářské zboží o 0,2 %. Meziroční srovnání: Tržby v maloobchodě včetně motoristického segmentu byly v říjnu po očištění o sezónní vlivy vyšší reálně o 3,7 %. Bez očištění o sezónní vlivy se tržby zvýšily o 3,4 %, což je o 1,9 procentního bodu méně než průměr od počátku roku. Tržby v motoristickém segmentu v říjnu vzrostly o 3,0 %. V porovnání s průměrným indexem od počátku roku (108,0 %) se růst zpomalil, na čemž se podílely především prodej a opravy motorových vozidel. Prodej nových a použitých automobilů vzrostl pouze o 0,2 %. Tržby za prodej pohonných hmot vzrostly o 7,6 %. V maloobchodě (bez motoristického segmentu) se tržby zvýšily o 3,6 %, více se prodávalo zboží v prodejnách zařazovaných do sortimentu potravin (index 104,2 %) než v prodejnách zařazovaných do skupiny nepotravinářské zboží (index 103,0 %), přičemž v této skupině byl vývoj v jednotlivých sortimentních typech prodejen značně diferencovaný: - tržby v prodejnách se smíšeným zbožím vzrostly o 5,9 %, v tom rychleji rostly v prodejnách s převahou nepotravinářského zboží (o 8,0 %) než v prodejnách s převahou potravin (o 5,3 %); - ve specializovaných prodejnách se zvýšily tržby za nepotravinářské zboží (o 2,0 %), v prodejnách s potravinami se naopak prodalo o 1,7 % méně; - nízký růst prodeje v nepotravinářských specializovaných prodejnách byl ovlivněn především vývojem v sortimentu ostatní nepotravinářské zboží, které má v této skupině prodejen největší váhu a kde byly tržby nižší než ve stejném období loňského roku (o 3,7 %). V ostatních prodejnách tržby rostly, nejvíce za prodej textilu a obuvi (o 11,1 %), za potřeby a zařízení pro domácnost (o 6,6 %), a drogistické, farmaceutické a kosmetické zboží (o 5,4 %); - příznivý vývoj přetrvává celoročně v prodeji realizovaném zásilkovou formou (růst o 11,1 % ); - naopak pokračuje pokles tržeb v obchodech typu second hand a za další použité zboží (o 18,2 %). Zdroj: ČSÚ |
|||
|
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz