POLSKO: NOVÁ ROZVOJOVÁ PŘÍLEŽITOST PRO DODAVATELE RYCHLOOBRÁTKOVÉHO ZBOŽÍ
Blížící se vstup ČR do Evropské unie znamená pro výrobce spotřebního zboží řadu hrozeb, ale též některé velmi zajímavé rozvojové příležitosti.
Jednou z největších je faktické otevření velkého polského trhu, který je pro české výrobce blízký nejen geograficky, ale též z hlediska svých základních marketingových parametrů.
Polský trh má však i některá silná specifika, mezi něž patří například:
- přetrvávající silná pozice nezávislého maloobchodu, jehož tržní podíl představuje zhruba 60 %
- nezastupitelná funkce regionálního velkoobchodu, který je branou k rozsáhlé nezávislé maloobchodní síti
- velký počet mezinárodních, ale též polských maloobchodních řetězců (téměř 100 se zhruba 5 000 významnými prodejnami)
- prudce expandující moderní gastronomie, která se stává vysoce atraktivním alternativním distribučním kanálem
Rychlý přehled o relativně komplikovaném polském trhu a jeho výše zmíněných specifikách lze získat z volně prodejných studií, které právě nyní v anglické verzi aktuálně publikuje GfK Polonia. Jedná se o studie
- FMCG Wholesale Market in Poland 2003
- FMCG Retail Chains in Poland 2003
- Catering Market in Poland 2003
Studie si lze objednat na adrese mikolasova@gfk.cz.
Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz