Škoda Auto prodala do konce května 30 tisíc aut
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto prodala do konce května na českém trhu 29 995 vozů všech svých modelových řad. Ve srovnání s loňskem to znamená sice pokles, ten se ale podle ředitele tuzemského prodeje firmy Luboše Kopeckého právě v květnu zpomalil. Za letošní první pololetí očekává společnost prodej kolem 37 tisíc vozů, tedy zhruba o tři tisíce méně než ve stejném období roku minulého a podíl na trhu 47,5 procenta. Loni přitom automobilka v pololetí ovládala 51,7 procenta trhu. Kopecký to oznámil u příležitosti prezentace expozice firmy na brněnském Autosalonu. Podle Kopeckého firma během ledna a února vyprodala své sklady a v březnu a dubnu zápasila s nedostatkem škodovek na trhu. Jak dále Kopecký uvedl, velkou konkurencí mladoboleslavských vozů jsou především stále narůstající individuální dovozy nových či ojetých aut z ciziny. Za dva roky navíc zájem o škodovky negativně ovlivní produkce kolínské automobilky TPCA. Tahákem brněnské expozice Škoda Auto je především česká premiéra soutěžního vozu Fabia WRC, který bude mít soutěžní premiéru na srpnové Rallye Deutschland a se kterým vedení automobilky pomýšlí na titul mistra světa v automobilových soutěžích v roce 2005. Novinkou je i model Fabia RS, sportovní verze soutěžního speciálu pro běžný provoz. Pro reprezentační účely pak má sloužit nejluxusnější verze modelu Superb, která by mohla sloužit například prezidentu Václavu Klausovi. Ten totiž nedávno prohlásil, že český prezident by měl jezdit v českém voze. -joh- -ak |
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz