Ing. Bc. Jiří Jemelka (J.I.P. pro firmy s.r.o.)
Okénko pro podnikatele  |  18.09.2017 14:31:13

Jak zaujmout velké korporace? Choďte na konference a nepodceňujte sociální sítě

Zaujmout a navázat spolupráci s těmi největšími hráči na trhu není v dnešní ostré konkurenci jednoduchý úkol. Partnerství s velkými korporacemi ale může malým podnikům přinést nové příležitosti a větší stabilitu podnikání. Velkým společnostem zase dává příležitost obstarat si některé služby či produkty externě a soustředit se tak na samotné jádro vlastního podnikání. Jak si ale najít cestu mezi lídry na trhu? Shrnuli jsme několik základních ověřených tipů.

Malé a velké firmy si navzájem mohou být velmi nápomocné. Problém ale často je, že vedení velkých podniků nemá čas vyhledávat a vymýšlet spolupráci s menšími firmami. Malé společnosti se zároveň často neumí ve značné konkurenci natolik prosadit, aby si otevřely dveře do kanceláří lídrů na trhu. Existuje ale několik zásad, které mohou zvýšit pravděpodobnost, že si k sobě obě strany najdou cestu a navážou úspěšnou spolupráci.

Udělejte si důkladnou přípravu

Začněte tím, že si vyhledáte a pečlivě prostudujete všechny větší podniky, se kterými by bylo možné navázat spolupráci a vzájemně si vypomoct. Zkuste se ale na své podnikání podívat očima těchto firem a najít příležitosti i tam, kde nejsou na první pohled patrné. Následně prozkoumejte možnou konkurenci, s níž se o pozornost velkých hráčů na trhu dělíte. „Velmi se vyplácí i osobní aktivita a komunikativnost. Vydejte se proto na různé oborové akce či konference, kde se můžete s lidmi z velkých společností setkat a dozvědět se víc o jejich organizaci, produktech či cílech. Nebojte se je oslovit a navázat nějaký kontakt,“ radí Jiří Jemelka, ředitel společnosti J.I.P. pro firmy, jež působí na poli revitalizace zejména středně velkých podniků.

Být srozumitelný je základ

Ačkoliv znáte své podnikání i svůj produkt jako vlastní boty, ostatní na trhu nemusejí automaticky chápat vaši nabídku či zaměření. Ujistěte se proto, že jasně komunikujete vizi vašeho podnikání, vaši přidanou hodnotu i příležitosti, které se ostatním ve spolupráci s vaším podnikem nabízejí. Připravte si také pár klíčových bodů, ve kterých se lišíte od konkurence a díky nimž můžete být snáze zapamatovatelní. Jasné a srozumitelné by měly být jak vaše prezentace, tak webové stránky či marketingové materiály.

 

Využijte sociální sítě

Zkuste zapátrat ve svých sociálních sítích. Díky nim například zjistíte, zda ve firmě, která vás zajímá, někoho neznáte. Takový člověk může umět posoudit, zda je vaše nabídka pro společnost zajímavá. Nebo bude umět poradit, s kým se ve firmě spojit. „Velké firmy neustále někdo oslovuje a něco jim nabízí. Manažeři už tak mnohdy e-maily s nabídkami zcela ignorují. Pokud tedy máte někoho, kdo vás může ve velké společnosti osobně představit nebo vidí možné příležitosti pro efektivní spolupráci, získáte obrovskou výhodu oproti konkurenci,“ podotýká Jiří Jemelka.

 

Buďte odborníci

Dnes už nestačí dělat svou práci dobře. Je potřeba dát o tom vědět i ostatním. Sdílejte své zkušenosti, poraďte ostatním, jak svou práci dělat jinak či lépe. Na trhu začnete být vnímáni jako takzvaní opinion leadeři, kteří jsou v oboru vždy o krok dál. Díky tomu vás zájemci o spolupráci snáze najdou a ostatní s lehkým srdcem doporučí. Pamatujte ale na to, že komunikační kanály by měly odpovídat cílové skupině. Vytížený manažer nemá čas číst si dlouhé články. Raději si poslechne podcast nebo se podívá na krátké video. Zkuste se proto i v komunikaci lišit od konkurence. I ve velkých korporacích totiž nakonec sedí jen lidé, kteří hledají nejlepší řešení pro své problémy.

Ing. Bc. Jiří Jemelka Tento příspěvek poskytuje marketingový specialista, odborník na růst a rozvoj firem, podnikatel, školitel, lektor a kouč v oblastech management, prodej, marketing a finance – Ing. Bc. Jiří Jemelka, zakladatel společnosti J.I.P. pro firmy s.r.o. zaměřené na zvyšování produktivity v obchodních i výrobních firmách (www.jip-pf.cz), provozovatel specializovaného webu www.restrukturalizace.cz a marketingového poradenství na www.btci.cz. Vystudoval VŠB-TU Ostrava, obor Management a Ekonomika, dálkově studoval na Impac University, USA, Florida 2005, studijní obor: Operations Organization.

10 let se Jiří Jemelka věnuje podnikovému a marketingovému poradenství, rozvoji, revitalizaci a restrukturalizaci firem, a vzdělávání podnikatelů, manažerů, marketingových pracovníků a obchodníků. V roce 2011 byla úspěšnost projektů na úrovni 80%. V roce 2013 vydal knihu o obchodování: Prodej, dřina nebo hra – více na: www.grada.cz Na tomto místě je Vám k dispozici se svými názory, které souvisí s podnikáním, managementem, marketingem a prodejem. Pokud řešíte složité otázky v oblasti provozu Vašeho podniku, personalistiky, financí, marketingové strategie či výkonnosti prodejního týmu a zajímal by Vás názor experta na podnikatelské, manažerské a marketingové poradenství, zvyšování tržeb a čistého zisku, neváhejte se na nás obrátit s Vaší otázkou a zjistíte, že na oplátku získáte informace, které jsou o reálném světě, rychlé aplikaci, stimulaci k výkonům, výsledkově zaměřené, nikoliv teoretické a hlavně – ziskotvorné. Pište na email: jiri.jemelka@jip-pf.cz, volejte na: 603995052.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Okénko pro podnikatele:

Ne 22:37  Jak proměnit svůj relax s golfovou holí v nejlepší investici roku? Exkluzivní... Jitka Weiss (SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.)
02.03.2024  Proč je dovolená na Maledivách skvělou investicí do vašeho zdraví a pohody Jitka Weiss (SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.)
25.02.2024  NEJKRÁSNĚJŠÍ PLÁŽE HAVAJE Jitka Weiss (SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.)




Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688