Úpadek cestovní kanceláře? Klienti mají nárok na vrácení ceny zájezdu
Jestliže se cestující zájezdu nezúčastnili, mají nárok
na vrácení plné ceny, kterou za dovolenou uhradili. Kompenzování by měli být i
ti, kteří z důvodu krachu CK museli svou dovolenou zkrátit. Tyto nároky
zastřešuje zákon dokonce i v případě, kdy má CK nedostatečné pojištění
proti úpadku.
Cestovní kanceláře jsou povinny zajistit
pojištění záruky pro případ úpadku. „Pojištění cestovní kanceláře proti úpadku klientům
vzniká nárok na plnění z pojištění v případech, kdy cestovní kancelář kvůli
úpadku neposkytne dopravu ze zahraničí do ČR, nevrátí zaplacenou zálohu nebo
cenu zájezdu, pokud se zájezd neuskutečnil, nebo nevrátí rozdíl mezi zaplacenou
cenou a cenou částečně poskytnutého zájezdu,“ říká právník z Vaše nároky.cz.
V těchto případech je pojišťovna povinna hradit
za cestovní kancelář v plné výši a to, i když je limit sjednaný mezi
pojišťovnou a cestovní kanceláří nižší. Ze zákona vyplývá, že má klient nárok
na plnou cenu, kterou zaplatil. „Omezení se
nemůže vztahovat na nárok klienta a klient tak může po pojišťovně požadovat
plnou výši nároku.,“ komentuje advokát.
Pokud pojišťovna zaplatit odmítne, je možné předat k dořešení případ soudu.
V těchto případech je totiž pravděpodobné, že soud rozhodně ve prospěch
klienta CK.
Výše zmíněné případy jsou však jediné
případy, na které se vztahuje povinné pojištění. „V případě jiných nároků klientů musí
poškození klienti cestovní kanceláře přihlásit své pohledávky do insolvenčního řízení,“ dodává právník,
Společnost Vaše nároky.cz
pomáhá občanům získat finanční odškodnění, na které mají nárok v případě, že se stali obětí nepoctivého a nekalého jednání obchodníků, institucí či státu. Služby společnosti jsou nastaveny pro oboustrannou spokojenost tak, že za ně klient neplatí žádné poplatky a jedinou odměnou pro společnost je provize ze získané částky do maximální výše 25 % pouze v případě vyhraného sporu. Se společností Vaše nároky.cz tedy klient nic neriskuje, nic neztratí a může jen získat. Portfolio oblastí odškodnění, které společnost za klienty řeší, je opravdu široké, od kompenzace za zpožděný let, přes nevyplacenou mzdu, krácení pojistného plnění či reklamaci dovolené, až po náhradu škody za pochybení lékaře.
Více informací na:www.vasenaroky.cz
Poslední zprávy z rubriky Pojištění:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz