Automobilka Renault SA chce být světovým lídrem v prodejích. Výsledky investory neuspokojily
Akcie francouzské automobilky Renault SA zaznamenaly největší denní pokles v tomto roce, když atakovaly véce mež 7% propad (aktuálně 5,81 %), co zisk automobilky nedosáhl odhadů analytiků a kvůli varování, že na některých světových trzích rychle rostou cenové tlaky. Naštěstí výsledky firmy podpořily vyšší tržby partnerské automobilky Nissan i začlenění ruské Lady do portfolia firmy.
Provozní zisk Renaultu za 2. čtvrtletí meziročně vzrostl o 18 procent na 1,82 miliardy eur, zatímco odhady analytiků počítaly s vyšším číslem, totiž 1,85 miliardy EUR. Akcie firmy na pařížské burze v první reakci klesly až o 7,2 procenta, což je největší propad od června roku 2016. Výrobní provozní marže Renaultu SA se zvýšila jen o 0,1 bodu na 4,8 procenta, i když dodávky vzrostly o 10,4 procenta.
Konfrontace s výsledky hospodaření hlavního konkurenta Renaultu na domácím trhu, společností PSA, jen den po oznámení jeho výsledků, nevyznívají pro Renault příznivě. Výrobce značky Peugeot totiž dosáhl výrobní provozní marže 7,3 %, a to i přes nevýrazné změny v objemu prodeje. Podle Carlose Ghosna, generálního ředitele aliance Renault-Nissan chce ale firma v letošním roce předčit Toyotu a Volkswagen, aby se stala největší světovou automobilovou skupinou v prodejích. To se zatím jeví jako splnitelný cíl. Aliance Renault-Nissan se totiž stala právě díky prodejům v prvním pololetí roku největší automobilkou na světě. Pozici světové jedničky získala vůbec poprvé. Za ní skončil německý Volkswagen a japonská Toyota.
Společnost Nissan-Renault, jejíž součástí je i Mitsubishi Motors, prodala za leden až červen 5 268 079 vozů, Volkswagen prodal 5 155 600 vozů a Toyota 5 129 000. Volkswagen, kterému patří řada dalších značek jako Audi, Škoda Auto, Seat a Lamborghini, se loni poprvé stal největší automobilkou na světě. Předtím si několik let tuto pozici držela Toyota. Pověst Volkswagenu sice utrpěla po propuknutí skandálu s naftovými vozy, tyto škody však kompenzuje rostoucí prodej v Číně a na některých dalších trzích.
Na čtvrtém místě s prodejem 4,7 milionu vozů skončil americký General Motors, který si držel pozici světové jedničky sedm desetiletí až do roku 2008, kdy ho předběhla Toyota. GM se sice podařilo vrátit na výsluní ještě v roce 2011, kdy se výroba Toyoty kvůli zemětřesení a přívalové vlně cunami na severovýchodě Japonska snížila, v dalším roce však o tuto pozici opět přišel.
Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Výsledky firem - tržby, zisk
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz