Vsadí „tech" firmy a automobilky na aplikace pro vyhledávání parkovacích míst?
Byznysem budoucnosti se mohou stát aplikace a technologie na vyhledávání volných parkovacích míst. A to i přesto, že už dnes existuje řada nástrojů pro chytré parkování. Jde ale o to, jak zjistila agentura INRIX, která se zabývá získáváním a vyhodnocováním dat z provozu motorových vozidel, že motoristé ve Spojených státech amerických, Německu a ve Velké Británii každoročně utratí zbytečně miliardy dolarů za palivo a čas navíc, které potřebují k nalezení volného (ideálně bezplatného) parkovacího místa.
Technologie a navigace – budoucnost „chytrého“ parkování
Studie INRIX řekla, že kvůli poptávce po levných parkovacích místech poroste velmi rychle poptávka po aplikacích a technologiích, které dokážou v jakoukoli denní či noční hodinu vyhledat a zajistit parkování. Takové nástroje mají být nejen pro výrobce aut a jejich navigační systémy doslova k nezaplacení. INRIX se odvolává na to, že města jsou stále více přetížená a přímé a nepřímé náklady na parkování neustále rychle stoupají.
Důvodem sice může být to, že zatímco řidiči chtějí levné parkování a dostatečný počet míst ve městech, magistrátní úředníci naopak chtějí z měst odvést co nejvíce dopravy, snížit dopravní zácpy a výrazně omezit znečištění ovzduší. A není nutné dodávat, že hledání místa k parkování v centrech aglomerací je jedním z hlavních faktorů znečištění. Rostou proto sázky na to, že řešením problému by mohly být aplikace na vyhledávání volných míst k parkování. Nehledě na to, že výrobci automobilů a technologické společnosti se spoléhají na to, že vydělají na lepším a plynulejším řízení provozu ve městech pomoci nástrojů, které řidičům pomohu najít parkovací místa.
Hledání parkování nestojí málo
Z provozních údajů zhruba 18 000 řidičů aut ve 30 městech ve Velké Británii, Německu a Spojených státech vyšlo najevo, že jen ve Spojených státech průměrný řidič přeplatí za hledání parkování 97 amerických dolarů, v přepočtu více než 2 200 Kč za rok, když průměrné náklady na parkování v USA činí 12 dolarů za rok. INRIX říká, že zbytečně utracené náklady za hledání volného parkovacího místa stojí ve velkých městech v Spojených státech navíc v průměru 345 dolarů ročně (zhruba necelých 7 900 Kč) kvůli ztrátě času a propálenému benzínu. A jinde? Ve Spojeném království přeplatí řidiči za parkování v průměru 209 liber (269 dolarů, tedy přes 6 100 Kč), ačkoli průměrné náklady na parkování činí 39 liber za rok. Náklady za ztracený čas a propálený benzín navíc pak vyjdou na 733 liber.
V Německu INRIX odhaduje, že motoristé přeplatí parkování 98 eury (tedy více než dva a půl tisíce korunami) jen kvůli tomu, aby se vyhnuly průměrným pokutám za parkování ve výši 8 euro. Za propálený benzín navíc a ztrátu času při vyhledávání volného místa k zaparkování Němci za rok v průměru utratí 896 eur, tedy necelých 23 400 korun ročně. INRIRX říká, že v průzkumu méně než 10 % respondentů využilo jednu z mnoha aplikací ve smartphonech, které mají pomoci motoristům najít, rezervovat a zaplatit parkování předem. Velká práce ale podle agentury INRIX čeká na seznámení veřejnosti s možnostmi chytrého parkování, neboť na otázku, co by řidiči zaplatili za technologii „inteligentního parkování", řeklo 43 procent respondentů: „NIC“.
(Zdroj: INRIX, Reuters)
Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz