České firmy: počet žen ve vedení nejnižší za pět let
„Na databázi Manažeři velkých firem naši klienti oceňují především telefonicky ověřené kontakty na osoby s rozhodovací pravomocí,“ říká ředitel Bisnode Jiří Skopový s tím, že uživatelům databáze umožňuje kontaktovat přímo klíčové pracovníky firem, aniž by se museli komplikovaně provolávat přes recepce. „Tím výrazně šetří čas,“ dodal Jiří Skopový.
„Detailnější analýza databáze Manažeři velkých firem ukázala, že podíl žen ve vrcholovém managementu největších a nejvýznamnějších českých firem v roce 2016 dosáhl 26,71 procenta a je na nejnižší úrovni za posledních pět let. To však neplatí pro oblast financí, marketingu a nejvyššího vedení, kde je zastoupení manažerek historicky nejvyšší,“ uvedla analytička Bisnode Petra Štěpánová. „Přítomnost žen na významných manažerských pozicích stále výrazně pokulhává za průměrem Evropské unie, a od roku 2014, kdy v ČR dosáhla historického maxima 30 procent se dokonce snížila o víc než tři procentní body, a to přes to, že celá řada nezávislých studií dokazuje, že ženy ve vedení přispívají ke stabilitě a ziskovosti společností,“ dodala Petra Štěpánová z Bisnode.
Podíl žen ve vrcholovém managementu největších českých firem v ČR
|
2009 |
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
|
28,23 % |
31,13 % |
34,82 % |
45,17 % |
42,35 % |
44,04 % |
38,52 % |
47,14 % |
| |
IT |
5,97 % |
5,09 % |
4,26 % |
3,16 % |
3,12 % |
3,28 % |
3,78 % |
5,15 % |
|
marketing |
25,47 % |
33,27 % |
37,15 % |
41,64 % |
40,98 % |
40,72 % |
35,47 % |
45,10 % |
|
13,02 % |
12,10 % |
11,72 % |
15,91 % |
13,79 % |
17,06 % |
15,94 % |
15,63 % |
| |
personalistika |
57,11 % |
64,69 % |
69,87 % |
79,34 % |
78,47 % |
79,46 % |
75,90 % |
77,10 % |
|
vrcholové vedení |
3,83 % |
4,71 % |
4,97 % |
5,51 % |
5,04 % |
6,14 % |
5,82 % |
8,04 % |
|
celkem |
22,22 % |
25,04 % |
26,25 % |
29,57 % |
28,06 % |
30,07 % |
27,95 % |
26,71 % |
|
Zdroj: Bisnode, databáze Manažeři velkých firem ČR
Poslední zprávy z rubriky Podnikání:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko nemovitosti
Jan Dvořák, Salutem Fund
?
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.