Strany mají problém s limitem na kampaň. Vyčerpaly už celé miliony
Devadesát milionů korun - to je maximum peněz, které můžou strany a hnutí dát do předvolební kampaně do Poslanecké sněmovny. "Plánujeme utratit 60, maximálně 70 milionů včetně DPH," uvedl za TOP 09 předseda Miroslav Kalousek.
Další strany se zase do limitu vejdou jen tak tak. "Plánujeme těch 90 milionů včetně DPH," sdělil zase Richard Brabec z ANO. "V celkových nákladech se budeme pohybovat mezi 80 a 90 miliony korun," říká zase Martin Kupka z ODS. "ČSSD se zcela jistě vejde do zákonného 90 milionového limitu," doplnil Mikuláš Klang.
Nová koalice Lidovci a Starostové se o náklady dělí. "V rámci koaliční smlouvy máme nastavenou částku 50 milionů. KDU-ČSL dává 30 milionů, Starostové by měli dávat 20 milionů," uvedl generální sekretář lidovců Pavel Hořava.
A i když se politici ohánějí tím, že ostrá kampaň začne až v září, už utratili i desítky milionů korun. "Je to například knížka pana Babiše, je tam část billboardové kampaně, nějaké online kampaně, jsou tam i letáky," vypočítal Brabec. "Troufnu si odhadnout, že v nějaké jedné šestině té celkové částky v této chvíli můžeme být," upřesnil Kupka z ODS.
Na transparentních účtech stran i hnutí můžete v souvislosti s volbami najít i menší částky - třeba Piráti vykázali pudr za devadesát korun. Nezapomněli ani na křížovku do Pirátských listů za 478 korun. Na luštění vsadila i TOP 09.
Podrobní byli třeba i Realisté, kteří zaplatili téměř 100 tisíc za promo-stolky s potiskem. ČSSD nezapomněla do předvolebních nákladů zaúčtovat zapůjčení skákacího hradu. Na účet hnutí ANO pak přišlo 11 haléřů s popiskem - žádná kobliha, žádná kampaň. Hnutí dárci jeho haléře obratem vrátilo.
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Z domova:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz