Nike uklidnil investory dobrými výsledky. Podaří se ale firmě ustát postavení na americkém trhu?
Přestože výrobce sportovního oblečení Nike Inc. podle analytiků představil téměř shodné výsledky hospodaření jako v předchozím čtvrtletí, nalil investorům optimismus svým výhledem. Nike chce mít se svými zákazníky ještě intenzivnější vtah než dosud, což by například umožnilo uživatelům aplikací Amazon a Instagramu nakupovat zboží přímo z nich.
„Výrobce sportovního oblečení aktuálními hospodářskými výsledky v podstatě zopakoval předešlý kvartál,“ zhodnotil hospodaření firmy Ján Hladký, analytik Patria Finance. Tržby za F4Q17 vytažené meziročně o 5 % výš na hodnotu 8,7 mld. USD nebyly pro trhy žádným překvapením. Podle Jána Hladkého je nepříjemností opět o něco nižší hrubá marže, která ze 45,9 procenta ve čtvrtém čtvrtletí finančního roku 2016 sklouzla o dalších 180 bps na současných 44,1 procenta. Nižší prodejní náklady podle něj pomohly nahoru provoznímu zisku (meziročně +14 %), čímž mírně výsledek předčil tržní konsensus. Jeho výsledná hodnota byla 1,16 mld. USD. Výsledkem dílčích úspěchů byl podle Jána Hladkého čistý zisk na akcii (non-GAAP) připisující meziročně až 23 % na 0,6 USD při tržních odhadech 0,5 USD.
Zdaleka nejdůležitější zprávou je podle analytika Patria Finance ale sebevědomější severoamerický trh, jenž je pro NIKE bez debat klíčovým (45 % tržeb). Hrubá marže na tomto trhu se již ve druhém kvartálu za sebou rozšířila o 0,5 p.b. díky nezlevněným prodejům. „Zásoby, na jejichž rostoucí stav jsme upozorňovali v předešlé výsledkové sezoně, se teď meziročně smrskly o 6 procent,“ upřesnil Ján Hladký. Basketbalová produktová linie se podle něj konečně opět vrátila k růstu a nové produkty (tenisky Vapor Max a ZoomX) nabírají tempo. „Závěrem ještě dodáme, že čínský trh, nejdynamičtější trh celého NIKE, opět přidal plyn a zrychlil na 11% meziroční růst (+200 bps mezičtvrtletně),“ dodal Ján Hladký.
Nike, založená před více než 50 lety jako Blue Ribbon Sports, má ale ambiciózní růstové cíle. Stále platí, že na konci roku 2020 chce dosáhnout ročních tržeb 50 miliard dolarů. Výhled na další kvartál předpokládá, že tržby dosáhnou 9,2 mld. USD a hrubá marže bude na úrovni 44 %, což odpovídá předpokladům trhu. Pro příznivou budoucnost Nike však bude důležité, jak se jí podaří uspět především na americkém trhu. A to nebude vůbec jednoduché.
Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz