Patria (Patria Finance)
Investice  |  28.06.2017 15:35:53

Lidl prý v USA odstartoval krvavou cenovou válku


Není to ani měsíc, co německý maloobchodní řetězec Lidl vstoupil na americký trh. Tím odstartoval dění, na které jsou evropští zákazníci dávno zvyklí. Totiž na cenovou válku.

Agentura Bloomberg dokonce označila počínání německého maloobchodního řetězce Lidl na americkém trhu za krvavou lázeň nové cenové války mezi americkými maloobchodními společnostmi. „Německý Lidl přichází na americký trh se slevami uprostřed deflačního potravinového cyklu, a to je mnohem dřív, než stačila společnost Amazon dostatečně hluboko zapustit kořeny v segmentu supermarketů,“ konstatovala agentura Bloomberg. Otázka zní: Kolik firem cenový tlak Lidlu nevydrží a bude muset své podnikání skončit?

Lidl versus ti ostatní. Kdo vydrží?

Konkurence v americkém potravinovém segmentu začíná nabírat na obrátkách. Nejen, že do segmentu míří značky, dosud orientované na ryze online prodeje, jakou je právě Amazon, ale tradičním americkým maloobchodním společnostem, jako Kroger Co. či Wal-Mart Stores Inc., které v segmentu údajně jen přežívají na doslova „marných“ ziskových maržích, přibyla vstupem Lidlu rázná konkurence. Přitom ještě nedávno chtěly online firmy na vyzkoušeném modelu z internetového světa obsadit i segment trhu s potravinami. Jenže velké úspěchy nezaznamenaly. Proč? Americký obchod s potravinami je imunní vůči on-line nakupování, které vedlo k uzavření obchodů v jiných segmentech maloobchodu.

Lidlu také nahrává trend poslední doby, který spočívá v budování zákaznické loajality prostřednictvím privátních značek potravin. A tímto směrem se již dříve začaly ubírat i společnosti jako Kroger, Costco Wholesale Corp., Wegmans Food Markets Inc., Publix a dokonce i Wal-Mart. Nyní se ale ukazuje, že o zákazníka budou muset zavedené společnosti bojovat jinak. A to cenou. A reportáž agentury Bloomberg to potvrzuje: „Nedávná návštěva tří nových obchodů Lidl v USA ukázala, že cenová válka již začala,“ říká komentář.

Tržní podíl diskontních značek v USA se má díky Lidlu zvýšit

Že to myslí Lidl vážně s ovládnutím maloobchodního trhu vážně, svědčí i jeho plány. Lidl totiž plánuje otevřít nejméně 100 poboček do léta roku 2018 a podle odhadů analytiků by se v příštích pěti letech mohl počet jeho filiálek zvýšit na více než 500. A tím tlačí na své konkurenty, aby šli podobnou cestou. Značka Aldi proto nedávno oznámila, že v příštích pěti letech přidá dalších 900 prodejen a investuje v Americe 1,6 miliardy dolarů na přestavbu stávajících 1 300 prodejen. Německé diskontní společnosti dosud válčily na evropských trzích a tímto krokem odstartovaly válku v Americe. Výsledek? Cenové válce obřích firem se budou muset přizpůsobit i menší řetězce, aby mohly konkurovat.

Do USA se tak dostávají praktiky, které maloobchodní řetězce používaly v Evropě. Lidl a Aldi pracují s přibližně stejným obchodním modelem: Žádné extra „vychytávky“ obchodů, nízké režijní náklady, nízká spotřeba a ceny a omezený sortiment položek. Lidl má v Evropě 10 000 obchodů a Aldi Sud provozuje 3 500. Cenový tlak německých značek může řádně zkomplikovat život především menším a středním maloobchodním společnostem v Americe. Podle statistik společnosti Dunnhumby drží diskontní značky v USA zatím přibližně 4procentní podíl na trhu s potravinami. Jenž – příchodem německých gigantů by se mohl podíl v příštích 10 letech zvýšit až na 11 procent. Zkrátka – není potřeba vymýšlet nic komplikovaného. Sázka na jednoduché principy v obchodě se vyplácí.

 

Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Investice:

Čt 17:21  Růstové a hodnotové akcie a jeden padesátiletý cyklus Patria (Patria Finance)
Čt 17:03  🟡 Zlato blízko historických maxim X-Trade Brokers (XTB)

Přečtěte si také:

24.05.2019Další krvavá lázeň v USA (24.5.2019) ČSOB-Dealing (ČSOB-Dealing)
23.05.2019Další krvavá lázeň v USA Patria (Patria Finance)



Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688