Reklamace sekačky: Na co máte nárok?

 

Pořízení si sekačky na trávu není levnou záležitostí, většinou se tedy snažíte najit takovou variantu, která bude vyhovovat jak vaší peněžence, tak i vašemu trávníků. Z reklam na nás vyskakují sladká slova jako „10 let záruky“, „lehká jako peříčko“, „poseká téměř cokoliv“, díky kterým se odhodláte danou sekačku koupit. Co však dělat, když prodejce medové řeči nedodrží nebo není ochoten uznat vámi podanou reklamaci? Radí právník z Vaše nároky.cz.


Zamítnutá reklamace

Co dělat, když Vám prodejce reklamaci sekačky neuzná? Jestliže nechcete nad několikatisícovou investicí jen tak mávnout rukou, nezbývá vám nic jiného, než vyhledat některého ze znalců v oboru strojírenství a nechat si u něj zhotovit znalecký posudek. „V případě, že znalec uzná sekačku vadnou z důvodu výrobní vady, můžete s takovým znaleckým posudkem sekačku opětovně reklamovat a prodejce by ji měl uznat. Samozřejmě můžete kromě odstoupení od smlouvy a vrácení kupní ceny žádat také proplacení nákladů, které jste vynaložili na vyhotovení znaleckého posudku,“ radí právník ze společnosti Vaše nároky.cz.

 

Třikrát a dost

Vyskytne-li se vám na sekačce potřetí závada, kterou jste předtím už dvakrát reklamovali a reklamace byla uznána a vada opravena, máte možnost ihned odstoupit od kupní smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny. „Odstoupit od kupní smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny můžete rovněž tehdy, kdy se na sekačce vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich brání řádnému užívání sekačky,“ doplňuje právník.

 

Oprava/ sleva z ceny/ výměna/ vrácení peněz

Zda dostanete své peníze zpět, nebo vám bude sekačka pouze opravena, záleží na tom, zda se bude jednat o vadu podstatnou či nepodstatnou. V případě podstatné vady máte právo na výměnu zboží za nové, opravu, slevu z kupní ceny nebo na odstoupení od smlouvy a vrácení kupní ceny, přičemž to, jaké právo si z těchto zvolíte, je čistě na vás a prodejce jej musí respektovat. Je-li vada nepodstatná, máte právo pouze na odstranění vady nebo slevu z kupní ceny. „V každém případě platí, že pokud prodejce nevyřídí reklamaci včas, můžete od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení kupní ceny. Na vyřízení reklamace má prodejce lhůtu 30 dnů,“ dodává právník.

 

X letá záruka

Dle zákona by měly mít sekačky minimálně dvouletou záruku, některé společnosti však pro přilákání zákazníků tuto lhůtu dobrovolně prodlužují. Pokud prodejce své sliby dodrží, je tato skutečnost samozřejmě pro Vás jako kupujícího výhodou, pokud se zdráhá, je potřeba se bránit. „Jestliže se prodejce v reklamě chvástal, že sekačka vydrží bez problémů fungovat po dobu 5 let a po 4,5 letech se stane nefunkční, bude stále možné ji u prodejce reklamovat,“ upozorňuje právník z Vaše nároky.cz

 

Klamavá reklama

Co je klamavá reklama? V reklamě je uvedeno, že sekačku dokáže ovládat také vaše drobná manželka, ve skutečnosti ji však stěží utáhne jen silnější muž. Lze se bránit? Ano! V prvé řadě je však nutné rozlišovat mezi obvyklým reklamním přeháněním a klamavou reklamou. „Důležité je zejména to, jak je daný výrok vnímán průměrným spotřebitelem, zda je určitá reklama obecně brána jako nadsázka nebo vytváří dojem, že se jedná o skutečnou vlastnost výrobku, kterou následně potvrzuje při prodeji také prodejce,“ komentuje právník.  V druhém případě se jedná o klamavou reklamu a je možné požadovat náhradu škody.

 

Náhrada škody

Náhradu škody lze požadovat také v případě, že dojde k poškození vaší věci nepříznivou funkci sekačky. „Pokud by bylo poškození způsobeno vadou sekačky, za kterou odpovídá prodávající, respektive výrobce, je zde odpovědnost za způsobenou škodu dána,“ vysvětluje právník. Je však nutno vždy postupovat při užívání sekačky výhradně dle předmětných pokynů a návodů, zachovat maximální obezřetnost a úsilí zabránit vzniku škody, aby byl nárok na náhradu způsobené škody zachován.

 

Společnost Vaše nároky.cz

pomáhá občanům získat finanční odškodnění, na které mají nárok v případě, že se stali obětí nepoctivého a nekalého jednání obchodníků, institucí či státu. Služby společnosti jsou nastaveny pro oboustrannou spokojenost tak, že za ně klient neplatí žádné poplatky a jedinou odměnou pro společnost je provize ze získané částky do maximální výše 25 % pouze v případě vyhraného sporu. Se společností Vaše nároky.cz tedy klient nic neriskuje, nic neztratí a může jen získat. Portfolio oblastí odškodnění, které společnost za klienty řeší, je opravdu široké, od kompenzace za zpožděný let, přes nevyplacenou mzdu, krácení pojistného plnění či reklamaci dovolené, až po náhradu škody za pochybení lékaře.

Více informací na:www.vasenaroky.cz



Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie Zahrada, nejlépe hodnocené fotografie



Články Zahrada