Luxusu se má dařit. Díky Evropě a Číně. Poptávka ožívá
Evropa a Čína mohou v roce 2017 počítat s růstem výdajů na luxus. Podporou mají být výdaje na cestování. V případě Číny pak luxusnímu segmentu pomůže v růstovém trendu výdajů na luxus domácí spotřeba. Zato americký trh s luxusem poklesne, tvrdí podle agentury Bloomberg společnost Bain & Co. Ta nakonec zvýšila i prognózu růstu globálních výdajů do luxusního segmentu za rok 2017.
Luxusu se má dařit. Díky cestování a spotřebě
Prognóza počítá s tím, že prodej předmětů, jako jsou designové kabelky či šperky, se zvýší v roce 2017 o 2 až 4 procenta na 259 miliard eur. Původní odhady Bain & Co., vydané v prosinci 2016, počítaly s růstem útrat za luxusní zboží ve výši 1 až 2 procent a nepočítalo e s měnovými dopady. Prognóza vycházela z roku 2016, který luxusu příliš nenahrával. Klíčové společnosti segmentu, jako Burberry či Prada, ale dokázaly udržet prodejní dynamiku i přesto, že v Číně se projevil pokles spotřeby po luxusním zboží a v Evropě kvůli terorismu poklesla výkonnost cestovního ruchu.
Jenže od té doby vykazuje luxusní segment lepší výhled a stal se stabilním segmentem. Potvrzením trendu bylo nakonec oznámení lídrů trhu luxusního zboží, společností LVMH či Kering, o růstu tržeb za první čtvrtletí, jenž překonalo očekávání trhu. Odhady proto počítají s tím, že tržby luxusních značek v roce 2017 porostou rychleji, než se původně očekávalo, ale výkonnost mezi značkami bude více polarizovaná. Důvodem k tomu je podle Bain & Co. Přístup zákazníků, kteří stále více žádají více inovací a kreativity. A v tom vidí Bain & Co. Mezi konkurenty segmentu stále větší rozdíly.
Nová prodejní taktika luxusu: internet
Agentura Bloomberg k tomu uvedla, že změnu designérů či přímo vedení společnosti uskutečnily v roce 2016 firmy Christian Dior, Salvatore Ferragamo a firmou Kering vlastněná značka Brioni. Společnosti z luxusního segmentu tak reagovaly na pomalejší růst tržeb a tím je přiměl přehodnotit své obchodní strategie. Značky v tomto odvětví zvýšily investice do elektronického obchodování a začaly pokrývat nabídku ve všech cenových relacích nabídky zboží. A to proto, aby přitáhly pozornost i mladší klientely.
Bain & Co. říká, že do roku 2020 tržby firem z luxusního segmentu mohou růst, a to až 4procentním ročním tempem. Zvýšená důvěra investorů v luxusní segment a rostoucí poptávka po službách cestovního ruchu pomůže luxusnímu segmentu v Evropě posílit výkonnost o 7 až 9 procent. Čína zaznamená růst luxusního oboru o 6 až 8 procent. Podle prognózy pomůže zvýšit domácí poptávku cenová stabilizace, která přizpůsobí ceny zboží ostatním regionům a to povzbudí spotřebitele k tomu, aby si doma koupili vybrané luxusní zboží. Nepříznivé statistiky má vykázat největší trh s luxusním zbožím na světě, totiž USA. Kvůli komplikacím tradičních obchodních domů v USA a omezováním cestování, má segment klesnout až o 2 procenta.
Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz