Facebook nadále zůstává nesmírně zajímavou společností
Výsledková sezóna je v plném proudu a na trhy míří série kvartálních čísel společností. Včera se do koloběhu zapojil mj. Facebook. Ten se v prvním čtvrtletí letošního roku pochlubil meziročním růstem tržeb o 49 % na 8,03 mld. USD a předčil očekávání položené na hladině 7,83 mld. USD. Trhy přesto znervózněly doprovodné komentáře, které zazněly na konferenčním hovoru. Facebook zdůraznil, že počítá s výrazným zpomalením tempa růstu tržeb v návaznosti na plánované zastavení objemu dodávané reklamy do služby news feed. To by mělo přijít na řadu na konci letošního roku ve snaze neznechutit uživatele záplavou reklam. Opatrné prohlášení akciím společnosti nevoní, pročež v poobchodní fázi ztrácely až 4 %. V našich očích Facebook nadále zůstává nesmírně zajímavou společností. Nejenže disponuje nabídkou dokonale zacílené reklamy (dáno ohromným objemem informací o uživatelích), ale taktéž se chlubí řadou dalších potenciálně „zpeněžitelných“ služeb. Mezi jinými můžeme zmínit Instagram (již začal generovat tržby), či WhatsApp Pochopitelně je třeba dodat, že rizikem zůstává nejen zpomalení objemu doručené reklamy, ale také citlivost informací, které mohou ze serverů společnosti uniknout.
Jan Šumbera
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz