Facebookoví humanizátoři a investiční příležitost desetiletí
Citi v jedné ze svých posledních analýz dává svým klientům impulz k zamyšlení nad „investiční příležitostí pro následující desetiletí“. Ta podle analytiků banky pramení z vývoje na americkém trhu péče o to, čemu se trochu inflantilně říká domácí mazlíčci (DM). Čistě fakticky by mělo jít o následující: Probíhá „humanizace“ psů a koček, což by majitele mělo vést k tomu, že jim budou kupovat stále kvalitnější a prémiovější krmivo a celkově na starost o ně věnují vyšší a vyšší částky.
Celý trh krmiva pro DM rostl v USA v posledních letech průměrným tempem 5 % ročně. Podle Citi bude další vývoj z výše uvedeného důvodu podobný a právě to by mělo představovat „významné investiční příležitosti“. Ty by neměly končit jen u výrobců krmiv, těžit by z nastoleného trendu prý mohly i internetové obchody, protože „prémiová“ krmiva už jsou pro tento typ prodeje vhodnější, než vysokoobjemové žrádlo.
Je tedy možné, že zatímco část populace se stále pohybuje na hranici chudoby, paralelně s nimi si budeme v našich očích humanizovat psy a kočky. Citi jako důkaz tohoto trendu a své investiční teze uvádí i následující dva grafy. V prvním z nich je podíl populace, u níž její domácí mazel nikdy nespí v posteli (světle modře), spí tam každou noc, či někdy a nakonec pouze, když je partner mimo domov (šedě):
Druhý graf už je investičně zajímavější – ukazuje, jaká část z generace babyboom, generace X a millenials je ochotná platit za prémiové krmivo. Trend je jednoznačně rostoucí a pokud bude pokračovat, budeme na prémiová krmiva asi skutečně dívat víc a víc:
Následující graf ukazuje vývoj cen výběru akcií společností, které nabízí krmivo, či péči pro psy a kočky. Na své si zde přijdou všichni od kontrariánů až po trendaře. Těm prvním bude spíše sedět zeleně vyznačená Blue Buffalo Pet Products, či Unicharm, těm druhým zase Spectrum Brands:
Zdroj: Financial Times
Ať již se díváme na „humanizaci“ psů a koček jakkoliv, zdá se být pravděpodobné, že s ní související trh si nepovede zle. Nyní se v USA prodá krmiva pro DM asi za 28 miliard dolarů, z toho prémiová kategorie generuje asi 9 miliard dolarů. Citi odhaduje, že přechod na prémiové produkty by americkou domácnost ročně stál 235 dolarů u psů a 100 dolarů u koček.
Uvažuji o tom, že generace přicházející po mileniánech se možná bude za čas nazývat „facebookoví humanizátoři“. Ti budou dost bohatí na to, aby dali ročně pár stovek dolarů navíc na prémiové zacházení s jejich psím, či kočičím přítelem. Jelikož jejich kontakt s lidmi bude omezen na lajky a hejty na sociálních sítích, budou psi a kočky tím posledním článkem skutečného života, který nelze narvat za monitor. Takže si jej budou hýčkat. Citi se domnívá, že těžit z toho všeho bude zejména jedna z výše jmenovaných společností, ale té se budu věnovat až příště.
Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz