Europoslanci chtějí pokutovat vadnou automobilovou součástku až 30 000 €
Skandál společnosti Volkswagen bude mít důsledky pro českou státní správu, automobilky, i mnoho řidičů. Evropská unie totiž směřuje k přísnější regulaci celého odvětví, včetně kompenzací pro poškozenou veřejnost, ale taky častějších kontrol.
Šéf společnosti Volkswagen AG napsal předsedovi Evropské komise dopis, kterým zkusil obejít komisařku Věru Jourovou, zodpovědnou za ochranu spotřebitelů. Ale neuspěl. O vadných dieselových vozidlech, kterými největší evropská automobilka porušila unijní pravidla, musí nadále vyjednávat s českou političkou. “Pracujte na svých domácích úkolech. My jsme Komise a tuhle hru můžeme pouze vyhrát,” vykládá server Politico.eu odpověď, kterou německému manažerovi Matthiasi Müllerovi poslal Jean-Claude Juncker.
Evropský parlament mezitím vyzval členské státy, aby trestaly automobilky, které porušují unijní právo přílišnými výfukovými emisemi. Stejnou pravomoc navrhuje pro Komisi. “Zavádíme nové laboratorní měření a taky testy ve skutečném provozu, kterým budou muset automobily vyhovovat od druhé poloviny roku,” říká europoslanec Luděk Niedermayer (TOP 09, EPP). Parlament zároveň dospěl ke konkrétním opatřením, například vyčíslil pokutu za případnou chybu automobilky, nebo kvótu pro namátkové kontroly vozů.
Celý text je přístupný předplatitelům Legislativního monitoru.
Petr Woff
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz