Pojištění domácnosti: Jak klientovi správně nastavit smlouvu?
Pojištění domácnosti je bezesporu dobrá věc pro každého klienta, který nechce žít v nejistotě. Ruku na srdce, nikdo totiž nemůže vědět, co se v životě může přihodit a během mžiku se z nás klidně mohou stát bezdomovci. Klíčové však je mít nastavenou smlouvu o pojištění domácnosti dobře. Jak poskytnout vašemu klientovi tu nejlepší pojistnou smlouvu? To se hnedka dozvíte! :-)
Pojistná hodnota by měla odpovídat ceně všech věcí, které váš klient v bytě má. A opravdu všech. Pojištění domácnosti se vztahuje nejen na věci umístěné v bytě a v prostorách v jeho půdorysu, ale i na věci, které se nacházejí v uzamčených nebytových prostorách a v prostorách, které k bytu náležejí, ale jsou umístěny mimo jeho půdorys – tedy ve sklepě, komoře či garáži – a ve společných částech domu – chodby, schodiště, prádelna, sušárna, kočárkárna, v němž se byt nachází. Pojištěny jsou i věci, které jsou umístěny na pozemku, který k bytu nebo rodinnému domu přináleží, pokud jejich vlastnosti či charakter venkovní umístění umožňuje – např. zahradní nábytek, houpačka apod.
Co může vašemu klientovi hrozit?
Při nastavování pojistné smlouvy si s klientem promyslete, jaká nebezpečí mu hrozí. Pokud například jeho dům stojí na kopci, asi není úplně velká pravděpodobnost, že by se ho týkaly povodně. U pojištění zohledněte i plochu klientovy domácnosti.
Důležité je, aby váš klient byl pojištěn hlavně proti požáru, výbuchu, škod z kouře, vichřici, krupobití. Dále svému klientovi poraďte pojištění proti vodovodním škodám, škodám z přepětí nebo zkratu či zlodějům. Pojistit svého klienta můžete proti vykradení domu či bytu. A to třeba jen na dobu, kdy bude na dovolené.
Kdy se pojištění domácnosti vašemu klientovi vyplatí?
Ze statistik pojišťoven vyplývá, že nejčastější příčinou škod v domácnosti jsou vodovodní škody a škody vzniklé přepětím či zkratem.
To jsou ale „malé“ škody ve srovnání se škodami fatálními. Tyto situace mohou vašeho klienta srazit až na ekonomické dno. Díky doplňkovým pojištěním můžete s klientem vytvořit pojištění na míru tak, aby zahrnulo všechna rizika, kterých se bojí.
Jaké jsou nejčastější chyby při sjednání životního pojištění?
Nejčastěji jde o neaktualizaci pojistných smluv. Proto u svého klienta berte v potaz, že jak život plyne, mění se i klientův majetek či vybavení jeho bytu. Proto dbejte na to, aby pojištění domácnosti bylo každé 2 - 3 roky klientovi aktualizované. Nejčastějšími důvody pro aktualizaci jsou rekonstrukce, pořízení nového vybavení.
Dále svému klientovi zdůrazněte, že na pojištění neušetří. Pár stovek ušetřených ročně by ho v závěru mohlo přijít velice draho.
Klientovi navrhněte spojení pojištění domácnosti s pojištěním občanské odpovědnosti
S novým občanským zákoníkem vzrostla i důležitost pojištění odpovědnosti. Je potřeba mít to na paměti. Pojištění odpovědnosti v běžném občanském životě se vztahuje na škody na zdraví, majetku a zvířatech, ale také na škody finanční, nemajetkové i regresní nároky pojišťoven.
Pojištěni jsou přitom všichni členové společné domácnosti (manžel/manželka, druh/družka, registrovaný partner, osoby příbuzné v linii přímé, děti nevlastní, osvojené či v pěstounské péči do věku 26 let a další). Pojištění se vztahuje také na škody, které způsobí vlastní (opatrovaná) domácí či drobná hospodářská zvířata.
Zdroj: FinExpert.cz
Více informací o společnosti Chytrý Honza
Chytrý Honza nabízí klientům rychlé srovnání finančních produktů a služeb mnoha desítek finančních institucí působících v České republice. Některé si mohou rovnou i sjednat, což udělalo z Chytrého Honzy první český e-shop s financemi. Akvizicí sítě finančních poradců Bonnet.cz v roce 2014 získal Chytrý Honza více než 1 800 specialistů ve všech regionech ČR. Zakladateli portálu jsou Jiří Paták a Jakub Havrlant.
Poslední zprávy z rubriky Finanční rady:
Přečtěte si také:
Prezentace
15.03.2024 Klíčové faktory úspěšného tradingu? Názor...
12.03.2024 XTB zvyšuje úroky z volných prostředků!
05.03.2024 XTB Online trading konference 2024 proběhne už...
Okénko investora
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Michal Brothánek, AVANT IS
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Trhy excelují: Japonský Nikkei, americký Nasdaq a nejnověji i zlato dosahují historických maxim
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
Spotřebitelská inflace dále ustupuje, meziroční růst již na inflačním cíli ČNB
Ali Daylami, BITmarkets
Vítězství Trumpa může zbrzdit rozvoj centralizovaných digitálních měn
Okénko finanční rady
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Velké odhalení, aneb nová kampaň proti kyberšmejdům. Tentokrát z úřadu
Jan Béreš, Kalkulátor.cz
Petr Holub, MojeNebankovka
Lukáš Raška, Portu
Češi berou nadprůměrné důchody. Za nejvyššími musíme do Norska
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Historické okénko rekvalifikace a kde získat nové dovednosti v Brně
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Swiss Life Hypoindex březen 2024: Hypoteční sazby stagnují. Další zlevnění hypoték přijde na jaře
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Energetika v problémech: Ceny energií padají, ze situace ale těží spotřebitel