(Kurzy.cz)
Komentáře k maloobchodu - vypadá to na bohaté vánoce
MALOOBCHODNÍ TRŽBY SE V LISTOPADU VRÁTILY K SILNÉMU RŮSTU: PRODEJCI MĚLI V ROCE 2016 DLE VŠEHO BOHATÉ VÁNOCE, COŽ PLNĚ ODPOVÍDÁ DOBRÉ NÁLADĚ TUZEMSKÝCH SPOTŘEBITELŮ.
Listopad je tak kompenzací slabšího růstu prodejů za říjen, kdy se na prodejích podepsalo i omezení prodejů v souvislosti s 28. říjnem.
Maloobchodní prodeje měly v závěru roku 2016 dle všeho mohutný finiš: prodeje spojené s vánočními svátky byly silné, což odpovídá i tomu, jak se příznivá situace na trhu práce promítá do nálady tuzemských spotřebitelů.Jestliže září a říjen byly ve znamení slabšího než očekávaného růstu maloobchodních tržeb, tak údaje za listopad naopak překonávají očekávání v pozitivním směru. Platí to zejména o prodejích nepotravinářského zboží a automobilů. Co se týče způsobu prodeje, tak zmínku si opět zaslouží prodeje skrze internet a zásilkové služby s meziročním růstem více než 32 %. Dá se předpokládat, že tento způsob prodejů slavil žně i v prosinci.
Vývoj na trhu práce zůstává pro domácnosti příznivý, z čehož by měl i nadále těžit maloobchodní sektor. Meziroční dynamika růstu maloobchodních prodejů sice bude postupně narážet na vysokou srovnávací základnu, nicméně spotřeba domácností by měla i letos být základním tahounem růstu české ekonomiky, stejně jako tomu bylo v roce 2016.Radomír Jáč
hlavní ekonom
Generali Investments CEE
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz