Kofola posílí v Chorvatsku, dotáhla akvizici minerálek Studenac
Kofola skrze svoji dceřinou firmu Radenska úspěšně dokončila akvizici chorvatské společnosti Studenac, která je známým lokálním producentem minerálních vod. Produktové portfolio Radenske se rozšíří o přírodní minerální vodu Studenac, pramenitou vodu Studena a sirupy Lero. Akvizice zásadně posílí pozici Radenske a skupiny Kofola v adriatickém regionu. Akcie Kofoly na pražské burze posilují o více jak 2 procenta nad 378 korun za akcii.
Smlouva o prodeji Studenacu mezi Radenskou a Podravkou byla podepsána 20. září tohoto roku. Zahrnovala řadu podmínek, které měly být naplněny před převodem vlastnického práva. Vzhledem k tomu, že všechny tyto podmínky byly splněny, Radenska se stala majitelem 100% podílu ve společnosti Studenac a firma se dnešním dnem stává součástí skupiny Kofola, uvedla firmy.
“Milujeme lokální značky a jejich příběhy. Studenac je přesně takovou značkou a my uděláme vše, co je v našich silách, aby firma byla na trhu ještě úspěšnější. Studenac nyní potřebuje vlastní dávku omlazující pramenité vody, a to je to, co dobře umíme. Budeme také pracovat se spoustou synergických efektů, které jsme v procesu akvizice identifikovali. Máme pro to k dispozici kvalitní lokální tým, který zná velmi dobře zvyklosti místního regionu. Abychom zachovali kontinuitu výroby, všichni zaměstnanci firmy Studenac se stali našimi zaměstnanci,“ říká k akvizici Marian Šefčovič, generální ředitel společnosti Radenska.
Skupina Kofola je jeden z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů se sedmi výrobními závody na pěti evropských trzích, celkově skupina Kofola zaměstnává více než 2 100 lidí bez ruského podniku.
Do produktového portfolia společnosti Kofola v ČeskoSlovensku patří tradiční kolový nápoj Kofola, pramenitá voda Rajec, řada sirupů Jupí, hroznový nápoj Vinea, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex a další tradiční československé značky Chito, Top Topic a Citro Cola. Nejnovějšími inovacemi jsou čerstvé ovocné a zeleninové šťávy UGO. V licenci vyrábí a distribuuje nápoje RC Cola, Orangina. Kofola je také výhradním distributorem značek Evian a Badoit pro Českou a Slovenskou republiku a tradiční minerální vody z léčivého zdroje Vincentka pro české maloobchody a gastronomii. Od začátku roku 2015 Kofola exkluzivně distribuuje v České republice a na Slovensku produkty společnosti Rauch.
Z portfolia značek společnosti Hoop Polska prodávaných na polském trhu jsou nejvýznamnější sirupy Paola, kolové nápoje a limonády Hoop, minerální voda Arctic a dětské nápoje Jupík. Hlavní značky pak doplňují ovocné nápoje Mr. Max a minerální voda Grodziska.
V roce 2015 se členem skupiny stala slovinská společnost Radenska. Portfolio tradičních značek minerálních vod Radenska, ovocných nápojů Ora a Oaza bylo od letošního roku doplněno o oblíbené chorvatské značky nápojů Nara, Inka a Voćko. Od roku 2016 se Radenska stala výrobcem a distributorem nápojů Pepsi, Mirinda a 7Up na chorvatském trhu.
Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz