Dálnice D35 a D46 - Alternativa k dálnici D1
Dálnice D35
Celková délka 174 km, v provozu 63 km
Společně s dálnicí D11 se má stát alternativou k dálnici D1 a hlavní spojnicí Prahy se severní Moravou. Hotový je ovšem akorát úsek od Mohlenice do Olomouce a od Olomouce ke křižovatce s D1 u Lipníku nad Bečvou. Zhruba tříkilometrový úsek u Olomouce navíc stále chybí. Na druhé straně je hotová přibližně čtyřkilometrová spojka dálnice D11 a silnice I/37 z Hradce Králové do Pardubic. Od této křižovatky u Opatovic by dálnice měla pokračovat dále na východ.
Původně se D35 stavěla jako rychlostní silnice. Začínat měla už u Liberce a úsek mezi Libercem a Turnovem je zprovozněný. Po převodu rychlostních silnic na dálnice byl ovšem přeznačen na silnici I. třídy. Tou by mělo být i pokračování od Turnova k Hradci Králové, původně také plánované jako rychlostní silnice. V celém úseku by měly ale být čtyři pruhy a rychlost minimálně 110 km/h.
Stavba mezi Opatovicemi a Mohelnicí má ale nejvyšší prioritu. Stávající silnice je totiž plná úseků První dva úseky (Opatovice nad Labem - Časy a Časy - Ostrov) sice komplikovalo propadlé posouzení EIA, patří ovšem mezi prioritní stavby, na které vláda vyjednala výjímku a stavět se má začít už příští rok v říjnu. Oba úseky, dohromady měřící 27 kilometrů, by měly být uvedeny do provozu v dubnu roku 2021.
Navazující úseky z Ostrova do Vysokého Mýta, Džbánova, Litomyšle, Janova a Opatovce by měly být rozestavěny v roce 2019 a uvedeny do provozu společně s chybějícím úsekem u Olomouce v roce 2022. O rok později by měla být dálnice prodloužena o dalších 16 kilometrů z Opatovce do Starého Města. Pak bude ještě k Mohelnici chybět 21 kilometrů, které ŘSD nepostaví dříve jak v roce 2025.
Dálnice D46
Celková délka 38 km, v provozu 38 km
Přestože k tomu není původně určena, plní dnes dálnice (dříve rychlostní silnice) D46 roli alternativy k dálnici D1. Nahrazuje neexistující úsek okolo Přerova. Řidiči, kteří chtějí z Prahy či Brna do Ostravy, musí u Vyškova z D1 sjet na D46 a pokračovat na Olomouc a pak se po D35 na D1 vrátit.
Dálnice z Vyškova do Olomouce je hotová od roku 1992, má však několik zásadních nedostatků, které se ŘSD snaží odstranit. Jedná se kupříkladu o délku odbočovacích a připojovacích pruhů, které nesplňují normy a je potřeba je přestavět.
Další dálnice
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz