Prazdroj koupili Japonci: Tohle se stane s cenou piva, tvrdí experti!
Říká se, že vláda, která Čechům zdraží pivo, nemá šanci vydržet u moci. Ale co když milovaný pivovar koupí obrovská společnost se sídlem na druhém konci světa?
Přesně to se nyní stalo Plzeňskému Prazdroji, který koupila japonská firma Asahi spolu s dalšími pivovary mimo jiné v Polsku nebo Maďarsku.
Čeští pivaři ovšem mohou podle ekonomů být v klidu a nemusejí se bát - prý nehrozí zdražování Prazdroje ani jakékoli zásahy do receptury.
"Pokud by Japonci k takovým změnám přistoupili, uškodili by sami sobě. Plzeňský Prazdroj je totiž oblíbená a dobře zavedená značka," má jasno ekonomka Markéta Šichtařová.
A dodává, že pokud pivo z Plzně nakonec přece jen zdraží, nebude to z vůle nových majitelů, ale spíš vlivem vnějších vlivů - ať už jde o změny daní nebo například neúrodu chmele
O tom, že by Prazdroj díky změně majitele zdražil nebo měnil recepturu, pochybuje i ekonom David Marek. "Na českém pivním trhu je velmi tvrdá konkurence a velkým pivovarům konkurují i ty malé a střední. Takže hýbání s cenou není pravděpodobné," přemítá Marek.
Šichtařová navíc upozorňuje, že takhle velký obchod ještě musí prověřit evropské antimonopolní orgány. A i když úředníci převzetí Prazdroje posvětí, faktické předání "moci" uvnitř firmy potrvá dlouhé měsíce.
A až po tomto přechodném období by se mohla piva začít hýbat.
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz