Radek Stolář (Kurzy.cz)
Tiskové zprávy  |  14.11.2016 15:39:35

5 tipů jak držet ve svém podnikání krok s dobou. On-line prezentace jako klíčový nástroj


Malé a střední podniky v Česku představují celkem více než milion ekonomických subjektů. V řadě oborů je konkurence velmi vysoká a využití moderních on-line nástrojů může být pro podnikatele klíčová cesta k úspěchu. Ostatně, podle Googlu se po lokálních podnikatelích a jejich produktech dívá na internetu na 97 % zákazníků. A když je on-line většina vašich potenciálních klientů, neměli byste být i vy?

TIP č. 1: Začněte webem

Každá firma, nehledě na to, jak je velká nebo čím se zabývá, by měla mít vlastní webové stránky. Nemusí jít hned o grafický skvost, ale měly by vždy obsahovat základní informace o společnosti a jejích produktech, které by mohli jak její stávající, tak i ti potenciální zákazníci potřebovat. Typickým příkladem, kde se v tomto ohledu často chybuje, mohou být restaurace. Zvlášť u těch v menších městech a obcích se pravidelně setkáváme s tím, že vůbec nemají webové stránky s informacemi jako otvírací doba, kontakty nebo denní menu. Zbytečně tak přicházejí o zákazníky, kteří si často raději vyberou podnik, u něhož tyto informace on-line naleznou.  

TIP č. 2: Optimalizujte vyhledávání 

Máte-li svou vlastní webovou stránku, je pro vás stěžejní, aby se vůbec dala najít na webových vyhledávačích. Ze statistik totiž vyplývá, že až 90 % všech zákazníků používá ke zjišťování informací o produktech, službách nebo samotných firmách vyhledávací nástroje. „Abyste z tohoto faktu vytěžili co nejvíce, využijte nástrojů SEO, což znamená Search Engine Optimalization neboli optimalizace pro vyhledávače. Jedná se o vytváření a úpravu webových stránek takovým způsobem, abyste ve vyhledávačích přirozeně, organicky – na rozdíl od placené propagace webu nebo produktu – získali lepší pozici,“ říká Jiří Jemelka, ředitel společnosti J.I.P. pro firmy, jež působí na poli podnikového poradenství. Základem pro dobré SEO je pak mít kvalitní a unikátní obsah webu. Ne nadarmo se dnes říká, že „Obsah je král."  

TIP č. 3: Vstupte do světa mobilních aplikací  

Už několik let neslouží k přístupu na internet a případným nákupům na e-shopech pouze PC a laptopy. Naopak, možností, jak si nakoupit on-line, je díky tabletům, chytrým telefonům a mobilnímu internetovému připojení velmi mnoho. Máte-li e-shop, restauraci nebo prodejnu s webem a možností on-line rezervace či nákupu, je dnes vhodné pořídit si též mobilní aplikaci. „Nejenže tak zákazníkům nabídnete další možnost, jak se mohou dostat k vašemu produktu – ať již ve formě nákupu na e-shopu, nebo rezervace místa na rodinnou večeři –, ale též získáte další komunikační nástroj se svými klienty. Prostřednictvím aplikace je můžete informovat o různých akcích nebo jim třeba zaslat slevový kupón,“ vysvětluje Jiří Jemelka.  

TIP č. 4: Analyzujte chování zákazníků i stav firmy 

Přítomnost firmy v on-line světě s sebou nese velkou řadu výhod. Jednou z těch hlavních je možnost zjistit si do detailu, jak se vaši zákazníci chovají, jaké mají zvyklosti a preference nebo jak si vaše podnikání stojí ve srovnání s přímými konkurenty. Analytické nástroje vám mohou ukázat, jak si stojíte ve vyhledávání na internetu, jakou úspěšnost má vaše placená kampaň i kolik času a kde na vašich webových stránkách uživatelé nejčastěji stráví. Zjistit si o svých zákaznících můžete v podstatě vše od jejich věku a pohlaví přes vzdělání až po koníčky a záliby. Všechna tato data, samozřejmě vhodným způsobem vyhodnocená, vám mohou pomoci v zacílení na konkrétní skupinu zákazníků, případně diverzifikaci vašich obchodních aktivit na více zákaznických skupin. Ze základních analytických nástrojů lze doporučit například Google Analytics, které jsou dostupné zdarma. Profesionální analýza dat vás pak může vyjít i na desítky tisíc korun.  

TIP č. 5: Buďte sociální 

Přítomnost na síti neznamená pouze to, že máte vlastní webové stránky, případně e-shop s produkty a službami. Důležitým rozměrem je samotná komunikace se stávajícími i potenciálními zákazníky. Firemní profily na sociálních sítích Facebook, LinkedIn, Twitter nebo Instagram vám to umožní. Navíc se vám díky nim otevírá zcela nový kanál, jímž můžete se svými klienty, často v reálném čase, komunikovat a zvyšovat povědomí o vaší značce a produktech. Stejně jako u webu a SEO i zde platí, že důležitý je kvalitní obsah. Svůj profil tak můžete plnit zajímavostmi z vašeho oboru, kvalitními fotografiemi či unikátním videem. V neposlední řadě se vám rovněž otevírá cesta pro další marketingové aktivity. Propagace vhodně zvoleného příspěvku na sociální síti Facebook může například za pár stokorun oslovit řadu potenciálních klientů. Cílení placených (ale i neplacených) příspěvků je navíc velmi přesné a můžete je tak snadno zaměřit jen na konkrétní cílovou skupinu.  

 

O společnosti J.I.P. pro firmy, s. r. o.  

J.I.P pro firmy, s. r. o., je společnost, která poskytuje klientům vysoce specializované služby v oboru podnikového poradenství se záběrem zejména na revitalizaci firem, generační obměnu a strategické řízení. Zabývá se vzděláváním a poradenstvím pro malé a střední podniky a jednotlivce ze sféry podnikatelů, manažerů a obchodníků. K tomuto záměru používá praktické rozvojové projekty, mentoring, koučink v praxi, vzdělávací programy a specializované individuální kurzy.  

Hodnocení článku: 10 | 8 | 6 | 4 | 2 | 0



Přečtěte si také:

10.11.20175 tipů, jak správně vybrat půjčku Petr Rozkošný (Kurzy.cz)
31.10.2016Should I study a new language on-line or off-line? Lucie Vlková (Slůně - svět jazyků )

5 tipů jak držet ve svém podnikání krok s dobou. On-line prezentace jako klíčový nástroj

Diskuze a názory

Na dané téma nejsou žádné názory.






Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz - Akcie cz, kurzy měn, forex, zlato.
TOP: Akcie CZ Akcie svět Kurzy měn Komodity Zlato Forex Zákony Kalkulačka Hypotéky Tarify Práce Půjčky Školení Volby Počasí

Kalkulačka

Výpočet čisté mzdy

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Sociální příplatek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Důchodová kalkulačka

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Běžné účty

Hypotéky

Stavební spoření

Podílové fondy

Směnárny - Euro, Dolar

Práce, Úřad práce

Programátor python

Developer Java

Investice

Makroekonomika - ČNB

Zlato online, Stříbro, Ropa

Burza - ČEZ

Pojištění

Povinné ručení

Penzijní připojištění

Penzijní fondy

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Nový občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - TÜV spolehlivost

Monitoring ekonomiky

Mapa webu

Volby

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Copyright © 2000 - 2017

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.,

ISSN 1801-8688

Ochrana údajů