Kofola v ČR letos zatím roste, vyplatí avizovou dividendu
Přestože letošní léto nepřálo prodejům nealkoholických nápojů tak jako to loňské, zvýšila skupina Kofola prodeje v Česku, na Slovensku a ve Slovinsku o 9,4 %. V Chorvatsku zase firma uzavřela dohodu o koupi podílu ve firmě Studenac, což představuje další krok pro rozvoj firmy v adriatickém regionu. Společnost dnes také oznámlia, že chystá ofenzivu na polském trhu, který pro ni aktuálně představuje velkou výzvu.
Právě situace v Polsku nejvíce ovlivnila hospodářský výsledek skupiny, celkové tržby klesly o 2,4 % a provozní zisk EBITDA o 13,9 %. Společnost předpokládá, že hospodářský výsledek za celý rok bude na úrovni minulého roku. Ještě v prosinci tohoto roku vyplatí držitelům akcií dividendu ve výši 156 milionů Kč.
„Celkově je dosažený výsledek EBITDA ve výši 851 miliónů korun v souladu s naším očekáváním," uvedl k hospodářským výsledkům za prvních devět měsíců roku v prohlášení Daniel Buryš, finanční ředitel skupiny Kofola. „Předpokládáme, že výsledek za celý rok se bude pohybovat na úrovni loňského roku, tedy 1,1 miliardy korun s možnou odchylkou 5 %”. To je jeden z důvodů, proč Kofola vyplatí investorům dividendu ve ve zmíněné. „Růst a stabilní dividendový výnos je to, co chceme představovat pro naše investory nyní i v budoucnu,“ dodává Daniel Buryš.
V Česku a na Slovensku skupina zvýšila tržby o 5 % i přes standardní léto, které nepřineslo tolik tropických dní jako to loňské. Za nárůstem stojí značka Kofoly a Rauch. Významný pozitivní vliv na tržby má také značka Vinea, která v porovnání s loňským rokem rostla o 9 %. UGO nadále zůstává nejrychleji rostoucí značkou v portfoliu s 60% navýšením meziročních prodejů. Další rozvoj značky firma plánuje formou franšíz.
Skupina nadále přiznává, že v Polsku je situace odlišná.
„Polský trh je stále poměrně fragmentovaný. Počet konkurujících subjektů enormně tlačí na marži. Cenová citlivost konzumenta a jeho nároky na kvalitu jsou úplně jinde, než na co jsme zvyklí na ostatních trzích,“ říká k aktuální situaci na polském trhu Jiří Vlasák, generální ředitel společnosti HOOP Polska a dodává: „Ve změnách, kterými trh prochází, vidíme jednoznačně příležitost. Celý proces přeměny společnosti s sebou ale samozřejmě nese významné restrukturalizační náklady, ať už v podobě investic do koncentrace výroby, částečnou ztrátu objemů způsobenou změnou cenové politiky s důrazem na vyšší marži klíčových produktů nebo příprava marketingové kampaně na značku Hoop Cola pro závěr roku.“
Kromě razantního škrtání nákladů a optimalizace marže v Polsku Kofola letos investovala do zlepšení produktové nabídky a do marketingové podpory. Další změny budou pokračovat i v roce 2017.
V adriatickém regionu se Kofole dařilo, meziročně tam zvýšila prodeje o 12,4 %. Kofola navíc v září uzavřela smlouvu o koupi společnosti Studenac, výrobce stejnojmenných minerálních vod. Akvizice by měla být dokončena do konce roku.
Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz